Det har jo gått ned voldsomt under sommeren og har begynt å krype oppover igjen nå
Så vi får nok en megaspike til vinteren ja…
Hvor mange liv er du villig til å ofre for at du skal få leve ditt liv slik som du “alltid” har gjort?
Jeg er glad at dine holdninger ikke er dominerende blant våre politikere!
Vi har i lengre tid vist at vi i stor grad kan kontrollere smitten. Det håper jeg vi kan fortsette med frem til vi får medisiner og vaksiner tilgjengelig.
Hvordan jeg lever mitt liv har fint lite å si for hvor mange som dør. Våre politikere må selvsagt gi inntrykk av å ta dette på alvor for å berolige hysteriske folk slik som deg. Jeg bare håper at de har vett og baller nok til å ikke gå i lockdown når smitten tar av.
Grunnen til at det tilsynelatende har vært kontroll er at det er sommer, samt at vi har hatt fint vær med lite overskyet. Du ser hva som skjer nå når vi går mot høst og det har vært noen uker med overskyet vær.
Selvsagt betyr det alt hvordan både du og vi andre lever våre liv! Hadde alle gitt like mye blaffen som det du later til å gjøre, så hadde vi sett ekstreme dødstall.
Det er i alle fall tydelig at du ikke anser deg selv i noen form for risikogruppe.
Verden opplever en enorm krise, og jeg blir rett og slett kvalm av slike holdninger som du forfekter!
Du tror det er mulig å ha kontroll. Det tror ikke jeg.
Ah, er det sånn det henger sammen altså!
Forøvrig tror jeg kanskje de som faktisk bidrar aller mest til den kollektive dugnaden for smittevern er de som allerede i utgangspunktet satt alene i kjellerleiligheter og knastret ytre-høyre-grums på anonyme forum på nettet jeg.
Så Robert Edgar Hope-Simpson sitt arbeid er ytre-høyre-grums nå?
Så det er derfor der har økt så mye i Florida, Texas og Calefornia?
Årstid påvirker, men mest av alt er vel det meste av økninge vi ser nå knytter til adferd.
Solen går tidligere ned nå i Florida, Texas, Cali, Spania og Portugal siden de ligger nærmere ekvator enn oss. Kan være enig i at økningen vi nå ser i Norge har mye med adferd å gjøre, nærmere bestemt import av smitte fra land der solen går tidligere ned enn her på berget.
Edit: Kan også nevne at jeg har holdt meg hjemme i sommer og ikke reist rundt og spredt smitte.
Ingen ønsker lockdown, og det beste man kan gjøre for å forhindre det er å følge smittevernsreglene.
Så om smitten øker uakseptablet fordi du og dine ikke følger smittevernsreglene, og dette fører til en lokal lockdown, så er det du og dine som bærer ansvaret for det.
Som sagt er det helt urealistisk å tro at man kan ha kontroll, men det betyr jo selvsagt ikke at man hodeløst går rundt å sprer smitte.
Kontroll er et relativt begrep, om du ikke mister hodet så bidrar det til kontoll-
Men jeg skjønner de på 16+ som vil leve livet.
Min mormor døde av Hongkong viruset,
Jeg enset knapt at det eksisterte.
Hongkonginfluensaen var også hard mot de som var gravid, men Woodstock ble ikke avlyst av den grunn.
Ja, men vi er mer opplyste nå.
Om jeg drepte min mormor, så var det et uaktsomt drap.
Om du, som er opplyst, dreper en av dine, så er det forsettelig…
Tror du ærlig talt at det er noen som ønsker at folk skal dø? Det vi snakker om er hvordan vi skal komme oss ut av dette på best mulig vis. Jeg mener at Sverige vil være skoleeksemplet på hvordan fremtidige pandemier skal takles etter dette.
Så, hvis man tenker at smitten i Norge er importert, så slipper vel Sverige billig unna siden svensker ikke kommer inn i så mange land? 
Om vi forholder oss til fakta så langt, er heller Sverige skoleeksempelet på hvordan framtidige pandemier IKKE skal takles.
I Norge måtte vi hatt omtrent 12 ganger flere døde skulle vi vært sammenlignbare med Sverige i dag.
Vi må få nærmest total kollaps i smittevernet om vi noen gang skal ta igjen Sverige. Det har jeg ingen tro på vil skje før vi har både vaksine og medisin.
Jeg mener, som Jadda, at det er tøvete å tro at man kan “kontrollere” luftbåren smitte. Ja, man kan begrense, men fy faen som det koster. Så mine spørsmål har hele tiden vært: Hvor lenge skal man “kontrollere”, og hvor går grensen på hvor mye det skal koste før man slutter?
Man kan fint isolere de som er utsatte grupper samtidig som man lar viruset herje i resten av befolkningen, som man gjør med vanlig influensa. Så er det motargumentet som jeg kan ha hatt noe forståelse for før; hva hvis det ikke oppfører seg som en vanlig influensa? Nå er jeg ikke super oppdatert men sist jeg sjekket så oppførte dette seg som en nogenlunde vanlig influensa. Har ikke tall på smitterate og dødsrate, men mener hvert fall prognoser på dødsraten var 2% i Mars. Hva ligger den på nå?