Det er mye som tyder på at antistoffene forsvinner etter noen måneder og derfor er ikke den testen en god indikator på hvor mange som har vært smittet. Det betyr ikke at man ikke kan være immun…
Klar til allmenn distribusjon i januar, så om fem måneder.
Media elsker å poste gatebilder eller fra stranda gjerne med telezoom, men det er ikke der mesteparten av smitten skjer:
NB ikke ny artikkel, men relevant nå
Man skal selvsagt holde avstand også utendørs, selv om mesteparten av smitte skjer innendørs. Men er man ute på stranda, eller i parker og viser forsiktighet kan det også ha positiv virkning på fysisk og psykisk helse.
Russisk vaksine eller russisk rulett 
Må jo være blåst hvis man tar den vaksinen uten å være i risikogruppen.
New Zealand puts its largest city, Auckland, into lockdown after the country’s first local cases of the coronavirus in 102 days
Har du noe info på hvor stor andel av testene som er positive? Testkapasiteten er vel blitt svært mye bedre og testkriteriene ikkje så strenge.
Slik som den fra Norge. (vg)
“Det går ikke an å stoppe en pandemi av et luftbårent virus.”
-Johan Giesecke, epidemiolog
Det er fordi alt for mange har samme holdning som deg Jadda at vi har fått den store oppblomstringen igjen. Da de fleste holdt seg til smittevernreglene, hadde vi god kontroll.
Ja, jeg har en realistisk holdning. Å stå på stranda med hendene i været for å stoppe tsunamien, slik som deg @rockpus , det ser jeg på som totalt urealistisk.
Mistenker at det er heller at du ikke vil ta de personlige konsekvenser for å beskytte de som er i risikogruppen.
Det må da f.eks. være mulig å utsette utenlandsferie og svenskehandel frem til vi har fått vaksine?
I mai og juni beviste vi at det er mulig å holde kontroll.
Personlig står jeg ikke “på stranda med hendene i været”, men jeg gjør dog alt jeg kan for å overleve denne pandemien. Jeg er selv i risikogruppen.