De som mister lukte og/eller smakssans bør også isolere seg
Du tenker det er bedre å åpne opp til fredag enn å gjøre som Danmark å kjøre på videre til over påske i første omgang?
Nei det han mener er at vi burde være først som gjorde det og ikke hele tiden dilte etter andre.
Har vi beslutningsvegring i dette landet? JA!!
Jeg tror det blir resultatet og jeg støtter i tilfelle den beslutningen. Veksten i Norge er heldigvis ganske lineær men så langt er det ikke noe tegn til redusert takt. Nå må de jobbe som pokker for å få kontroll på smittebærerne og skal man klare det må testkapasiteten ytterligere opp. De har jo snakket om å få på plass hurtigtesting der man får svaret uten at det må inn til lab i Norge også og det blir nok viktig for å kunne ha kontroll tror jeg.
Om man ender opp på samme konklusjon som Danmark og sikkert flere andre så anser ikke jeg det som å dilte etter da. Må være lov å ende opp på samme konklusjon som andre.
Nei. Tror det er bra å følge danskene på dette, selv om det blir ramaskrik når folk innser at påskeferien på hytta på fjellet ryker.
De har vel ikke våget å si det, ennå.
Å miste luktesansen, kan være et covid-19-symptom.
De vil at noen andre skal si det først. Var jo en på FHi som senest i dag mente at hytteforbudet ikke har noe for seg.
Jeg tror det har det, nettopp med tanke på at folk på skitur i påskefjellet har en tendens til å gå seg bort eller brekke benet.
For ikke å snakke om køene i skiheisen på alpinbakkene.
Ser følgende står om folk på intensiven i FHI-rapporten:
“Det er totalt 45 personer med bekreftet SARS-CoV-2 som har vært innlagt i intensivenhet, av
disse er 38 inneliggende. Antallet innleggelser er økende. Gjennomsnittsalderen er 61 år og
78 % er menn (0-24 år: 0, 25-49 år: 9, 50-75 år: 28, 75+: 8).”
Så 82% av de som har vært innom intensiven har vært under 75 år og 20% er under 50 år. Intensiven gir ikke bilde av at det er bare utgamle på dødsleiet som rammes hard av dette som man kan få inntrykk av at noen mener.
Uttalelsen går vel rent på smittespredning. Og at man da kan mene at det er bedre å spre folk på fjellet enn at de går rundt hverandre i byparker er jo ikke noen bombe. Og etter hvert som det har spredd seg mer så utgjør det kanskje ikke så enorm forskjell på om folk forflytter seg heller.
Men så er jo hytteforbudet ikke primært for å hindre smittespredning men å forhindre at helsevesenet i små kommune skulle bli overbelastet.
Og der var den tiende strøket med i Norge…
Det tredje dødsfallet i dag. Hittil. Ti totalt.
Det er en selvfølgelighet at coronavirus er noe vi lever med til daglig (forkjølelse er også et corona virus) Og at disse er ganske flinke til å mutere.
Men denne konspirasjonsvideoen har et forklaringsproblem:
hvorfor er sykehusene i norditalia og spania er overbelastet?
Ser de kaller det episenteret men jeg tror heller det at NY har en borgermester som er oppegående og kjørt på med tester
Interessante perspektiv fra Wolfgang Wodarg. Tidligere medlem av Bundestag og leder av helsekomiteen i Europarådets parlamentarikerforsamling. Lege av utdanning. Verdt å se!
Hvis dette stemmer så ville ikke helsevesenet knele under av underkapasitet.
Vi vet også at WHO analyserte mange prøver av vanlig influensa i Wuhan og få av disse viste seg å ha Koronaviruset.
Kjør en google translate på den, for de som ikke kan tysk.