Generelt vil jeg vel oppfordre litt mer saklig diskusjon og argumentasjon og ikke denne hakkingen på hverandre. Vi må akseptere at det er forskjellige oppfatninger om hva som er den beste veien gjennom dette. Og alle tiltak/handlinger har både positiv og negativ effekt så vi må greie å akseptere at det er forskjellig syn på hva man vektlegger.
Et lite tips når det gjelder å få litt mer presis informasjon vil jeg anbefale å følge artiklers referanser til utgangspunktet. Veldig ofte ender i hvertfall jeg opp med å konkludere med at artikkelforfatteren har lagt til en del egen tolkning av fakta.
Ellers ser jeg på worldometers.info/coronavirus/ at 7-day moving average for dødsfall nå er oppe i 6094 som er høyere enn toppen i august og kun har vært høyere en periode (ca 2,5 uke) i april. Både i går og forigårs var det registrert over 7000 døde på verdensbasis.
Antall registrerte smittede stiger veldig raskt nå. Litt usikker på hvor mye økning det er i testing nå. Noen som har oversikt over det?