Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Var vel det de sa i Nazi-Tyskland også…

Men uansett så må man respektere den avgjørelsen, så får man bare sitte å være så uenig man vil. Men regner med de fleste her inne klarer seg en stund uten ølglasset på puben og hjemmekontor…

2 Likes

Det gjør jeg ikke. De får bure meg inne med makt.

1 Like

Er det sannsynlig at myndighetene tar feil å så mange land samtidig?

Er det fake news alle reportasjer om enorme kapasitetsproblemer på sykehus i en rekke land?

2 Likes

Sier mye om deg…

1 Like

A study of men in Hitler’s Germany shows how people allow tyranny to spread

https://gen.medium.com/this-is-how-it-happens-c289765df373

Hvorfor har det ikke vært kapasitetsproblemer i Sverige?

Kan du dokumentere at ikke andre pasientgrupper måtte forskyves? Er dette uansett et godt svar på mitt spørsmål? Tror du ikke at man hadde fått større problemer i Sverige også, om alle svensker var like ansvarsløse i sin holdning som deg?

Hvorfor diskuterer dere når ingen endrer mening? ikke etter tid engang

1 Like
1 Like

Egentlig et godt spørsmål. For min egen del er det fordi jeg blir direkte forbannet over mennesker som gir blaffen i andres sykdom, lidelse og død, bare man selv får leve livet som man vil.
De holdninger man er vitne til blant enkelte på denne tråden, kan få det til å gå kaldt nedover ryggen…

5 Likes

Ja, for lockdown har ingen negative følger…

1 Like

" Denne meldingen er nesten for god til å være sann. Jeg har ikke kunnskap til å kontrollere eller verifisere innholdet i den. Imidlertid er virkningen av alle nedstengningstiltakene så skadelig og ødeleggende at det er mer enn en forsømmelse å ikke prøve ut denne medisinen."

1 Like

Er den type holdning som gjør at dette ikke dør ut, men det er vel vanskelig å skjønne. For de har vel ikke besteforeldre eller oldeforeldre, men kun seg selv å tenke på…

2 Likes

Early reports showed high mortality from coronavirus disease 2019 (COVID-19), while current United States data mortality rates are lower, raising hope that new treatments and management strategies have improved outcomes. For instance, Centers for Disease Control and Prevention data show that 6.7% of cases resulted in death in April, compared with 1.9% in September.1

Referansen i artikkelen modererer mortaliteten, men fremdeles riv ruskende galt.

1 Like

Det har vært nevnt hvilken grad av tillit man skal ha til myndigheter i denne tråden. Nå er i alle fall ikke Venezuelas president Nicolas Maduro den som jeg personlig har størst tillit til…

Men tenk om dette skulle vise å være tilfelle!!

Redigert:
Ser at artikkelen er hentet far en avis der en pensjonert psykolog får forfattet sine “alternative sannheter”. Passer for så vidt godt i denne tråden, men øker nok ikke sjansen for at det meldte gjennombruddet er reelt.

1 Like

Det virker visst mot alle virus sikkert også mot datavirus…

https://www.aa.com.tr/es/mundo/maduro-afirma-que-venezuela-consiguió-medicina-que-anula-la-covid-19-/2019906

2 Likes

Nå ble det veldig mye personangrep, kan vi ha litt takhøyde og prøve å basere diskusjonen på saklige argumenter?

3 Likes

Det har jo ikke vært helt problemfritt i sverige da. De har jo måttet utvide med ikke helt optimale løsninger. Midlertidige feltsykehus har jo vært brukt. Men de har hele tiden greid å utvide nok til at alle har fått behandling ja.

Ellers har det jo også gått mye utover planlagte operasjoner. Her ser du statistikk på det:

Hentet herifra:

1 Like

Folk som løper rundt i hodeløs frykt har dessverre vanskelig for å komme med saklige argumenter.

3 Likes