Det blir for konspiratorisk for min del…
Er dette konspiratorisk?
https://www.amazon.com/COVID-19-Great-Reset-Klaus-Schwab/dp/2940631123
For at noe skal være konspiratorisk må det jo være skjult, men dette er jo helt åpent
Tror det er viktig å ta det WEF skriver på sine hjemmesider alvorlig, vi må anta at de mener det de sier, enten det er realistisk eller ikke. Når europeiske statsledere begynner å referere til dette gjør det ikke saken bedre.
For øvrig er denne artikkelen også litt på sporet, med unntak av avsnittet om Kina http://thesaker.is/democracy-vs-covid-a-no-go/
Jeg tror ikke noen planla å ødelegge økonomien og skape krise.
Nei, men det er for så vidt uvesentlig. Poenget er at det nå finnes aktører som utnytter krisen. Og det de ønsker å utnytte krisen til - fremstår jo ganske åpenbart. NEttopp det jeg linket til
Det sier seg jo selv. Alle tilpasser seg krisen og prøver å dra mest mulig ut av situasjonen. Det er slik vi mennesker fungerer.
Forskjellen er at du har en maktelite som er mer konsentrert og større maktmidler enn noen gang. I tillegg er det liten tvil at de har egeninteresse av å forverre denne krisen. Det er ikke en lang vei å gå derfra til at de aktivt prøver på det, for på den måten å komme med en løsning som ender med mer kontroll og fullmakter til dem selv.
At noen utnytter krisen til å tjene penger er jo bare helt naturlig. Alltid noen som er ute etter å finne noe å tjene penger på. Det som er konspiratorisk er jo dette:
Du er tydeligvis ganske glad i konspirasjonsteorier.
Hvorvidt det er en plan eller ikke, er jo vanskelig å si, så jeg skal ikke si det så bastant som jeg gav inntrykk av. Men som jeg påpekte er vi i en situasjon i dag hvor det finnes en maktelite som 1) er meget konsentrert, 2) har maktmidler og innflytelse, 3) egeninteresse av å forverre/opprettholde krisen og 4) på mange måter koordinerte.
Veien er ikke så lang fra å konstatere dette til at de 5) aktivt forsøker å skape/forverre/opprettholde krisen/kriser.
Dette som del av en strategi for å komme med 6) løsningen - som for eksempel the Great Reset.
Hvis vi vet 1-4 samt 6, så er det ikke så utrolig at 5 også stemmer. Men jeg er enig i at man ikke bastant kan påstå det.
Det som jeg mener blir feil, er å avvise noe kun på grunn av at noe lukter konspirasjon. Man må være åpen for at konspirasjonen kan foregå, gitt at det er ting som tyder på det.
På seg selv kjenner man andre?
De fleste mennesker er ikke slik. Det vet vi, fra forskning, blant annet. Men det er også avhengig av omgivelsen, som hvilket land man bor i.
Var bare kort innom og ser at folk sier akkurat det samme som to måneder tilbake, med utrolig selektiv kildebruk.
“None of their theoretical models can properly estimate the utter carnage restrictions have unleashed. Many of these professors and academics deal in hypotheticals and estimations.”
“Take heart attacks for example; earlier in the year admissions had almost halved. The problems were still happening, patients just weren’t getting the treatment and without treatment the structure of the heart can often be irreparably damaged. Likewise with missed cancer diagnosis the lethal tumour will still be growing undetected and sadly later stage cancer is far harder to treat effectively. We will be feeling the effects of these disruptions for some time to come.”
“The non-Covid health crisis is a genuine national emergency, yet barely a syllable is registered in press conferences to highlight it. Scientists need to get their head out of the sand and recognise the damage that continues to be done.”
“When we look back years from now we can fully understand the true extent of the lockdown’s damage, history will not be kind. Our society torn in half, a shattered economy and a non-Covid health crisis unlike anything we’ve ever seen.”
Hvis man sammenligner korona med å få en flis i fingeren, så kan man si at myndighetene kommer til unnsetning med å amputere armen.
5 ganger flere smittede i Europa enn i Nord Amerika i følge
Antall registrerte smittede er 6 ganger høyere nå en i mars.
Toppen fra mars er bare liten hump, den er snart ikke særlig synlig lenger.
Samtidig er antall dødsfall bare halvparten…
Nå ble det jo nesten ikke testet i mars, derav veldig liten andel av tilfellene som ble registrert som bekreftet smittet. Tall for registrert smitte nå og i mars er jo ikke i det heletatt direkte sammenlignbare.
Ja, og det er det som er poenget mitt.
Hvis man sier at man ikke kan sammenligne antall registrerte smittede nå kontra mars, hvorfor er det så ekstrem fokus på det?
Hvis man legger antall døde til grunn, kan man konkludere at man mest sannsynlig hadde en sinnsyk mengde smitte i mars når dødsfall var på topp.
Hvis man da hadde en sinnsyk mengde smitte (noe som også er antydet fra WHO rapporten som ble publisert 14. oktober, hvor man potensielt trodde antall smittede var opp mot en halv milliard vs 23 millioner lab bekreftede smitter. Og ja, rapporten var peer reviewed), vil dette og slå ut på den reelle dødligheten av viruset.
Samtidig har man en CFR (case fatality rate) som bare har vært synkende siden utbruddet startet.
FHI sier vel det var 10x mer før og nå er det bare dobbelt så mange som vises.
Dvs vi fanger halvparten nå og kun en tiendedel tidligere.