De har ikke tatt vaksinen. Det er en del folk som ikke kan ta vaksine pga f.eks nedsatt immunforsvar, alvorlige sykdommer som kreft etc. Ved å oppnå flokkimmunitet gjennom å vaksinere befolkningen beskytter vi også disse. Sannsynligvis derfor egoisme ble nevnt om de som ikke ønsker å vaksinere seg for at vi skal oppnå flokkimmunitet.
Hvor mange gjelder dette? Og da kunne man vel brukt samme argument med influensavaksinen og all slags vaksiner? Hvor skal grensen gå? Ingen steder?
Og hva med bivirkninger? Vi vet jo ikke langtidseffektene. Den er blitt laget på under et år.
Se også her. https://www.nrk.no/urix/vaksinen-fra-moderna-gir-en-hoyere-andel-bivirkninger-enn-vaksinen-til-pfizer-1.15290131
Det er også verdt å nevne at tidligere visepresident i nettopp Pfizer har advart mot vaksinen fordi den kan føre til infertilitet hos kvinner. Jeg tenker man må ta slike ting også på alvor. Det er mye usikkerhet rundt langtidseffektene. Det vil det være når en vaksine er testet kun et par måneder.
Jeg vet ikke hvor mange dette gjelder, jeg bare svarte på spørsmålet ditt over siden du tydeligvis ikke var klar over poenget i innlegget du svarte på:
Hvordan vil det om jeg har tatt vaksinen eller ikke ha noe å si for de rundt meg, så lenge de har tatt vaksinen?
All dokumentasjon skal gjennomgås med lupe, av folk som er de ypperste på fagfeltet. Deres vurdering er bedre enn min, så får stole på det.
Ja men det er altså tydeligvis divergerende blant de, ref. tidl visepresident i nettopp Pfizer.
Han har vel ikke sett dokumentasjonen tipper jeg. Og er uansett bare 1 person. Her skal jo flere uavhengige teams, verden rundt, vurdere all dokumentasjon og får hele Pfizer o.l. til disposisjon i prosessen med å grundig vurdere dette.
Den eneste hysteriske på denne tråden her er deg Jadda, sjeldent sett en så frenetisk linkspamming… hva driver deg?
Tegnell bør forøvrig snart ha skamvett nok til å ikke vise seg noe mer i media på lang lang tid!
Det er flere som har signert den. De har ganske grundig dokumentasjon.
Her ligger klagen.
Det kan også være greit å ha i bakhodet at vaksiner som alt annet også innebærer økonomiske interesser, som det alltid er risiko for kan overstyre andre hensyn.
At folk har litt skepsis tror jeg bare er sunt, det er vel flere eksperter som har sagt det samme.
Så husker vi jo også at det dukket opp noen negative bivirkninger fra svineinfluensavaksinen.
Skal du bare unngå å svare på dette også? Hvorfor sammenligner du landene i Norden med N=1-eksempelet “selv om naboen din røyker…”? Mener du virkelig at det er så lite utvalg i Norden at det er mer logisk å sammenligne med andre land med helt andre forutsetninger, bare pga det er større utvalg?
Alle land har forskjellige forutsetninger, også mellom de nordiske landene, så ja jeg mener man bør sammenligne et større utvalg land også flere enn bare Sverige. Japan, Sverige og noen andre land har hatt minimalt med tiltak som har gått utover individets rettigheter og demokratiet, mens land som Spania og Italia har vært veldig restriktive og begrenset innbyggernes frihet, uten at det har gitt spesielt gode resultater.
Det er lett å glemme, men Norge ligger tross alt nærmere Sverige og Japan i sin tilnærming enn Spania og Italia.
Han ønsker at muligheten for at vaksinen kan føre til infertilitet hos kvinner skal undersøkes nærmere ja. Har sett artikler om at dette er ekstremt lite sannsynlig da. Blant annet fordi at man ikke har sett at sykdommen har ført til slike problemer eller aborter. Noe man burde ha sett dersom disse antistoffene mot viruset faktisk hadde ført til infertilitet.
Men forsåvidt fair at det sjekkes nærmere. Men for de fleste i risikogruppen er ikke akkurat denne bivirkningen et problem da.
Det er forøvrig også ting som tyder på at covid kan føre til infertilitet hos menn https://www.news-medical.net/news/20201122/COVID-19-potentially-has-negative-impacts-on-male-fertility.aspx
Og impotens https://www.dw.com/en/covid-19s-link-to-erectile-dysfunction/a-55862989
“The Grand County coroner is calling attention to the way the state health department is classifying some deaths. The coroner, Brenda Bock, says two of their five deaths related to COVID-19 were people who died of gunshot wounds.”
Merkelig at nettopp du forsøker å skremme oss fra vaksine?
Du som så ofte sammenligner dette med vanlig influensa, vet jo selvsagt at også blant dem som tar influensavaksinen så finner vi en del eksempler på noen som reagerer ganske sterkt på vaksinen?
…og hvem er det som tar vaksine mot influensa?
Det er jo et bredt lag av folket det, inkl. meg selv. Hva mener du med spørsmålet?