– Jeg la meg på et annet rom, og det var da det virkelig begynte. Hodet mitt verket. Musklene mine verket. Bena mine verket. Skuldrene mine verket. Kjeven min verket. Kinnene mine veket. Øyene mine verket. Det eneste som ikke gjorde vondt var hårene på kroppen min, sier hun.
Ser du har selektert en spesifikk del av artikkelen for å beskrive noen bivirkninger denne personen fikk; Har du noen tanker om hvilke bivirkninger hun kunne risikere å få av selve covid-sykdommen?
Du har ikke vist til Sverige på ei stund, noe nytt derfra?
Gikk ikke så bra med hun her heller, men ser ut som det skyldtes andre ting
Det står under overskriften. “She has a condition when”…
Jepp, men de burde valgt noen andre å intervjue, ikke akkurat god reklame 
Ikke så uvanlig å besvime når man får sprøyte, mange med sprøyteskrekk. Dere som vil tilbake til normalen så fort så mulig, hvorfor legger dere ut så mye antivax-stoff når det nettopp er vaksinen som er veien tilbake til normalen?
Nei, men ærlig er det i hvertfall.
Veien til normalen er Great Barrington Declaration
Du tror det er realistisk at det blir gjennomført?
En fjerde og mer opplagt teori som ikke nevnes er at Sverige valgt feil strategi og hadde en tro på flokkimmunitet som viste seg å være fullstendig urealistisk.
Tror det er mulig, ja. Realistisk tja, ja kanskje, hvis flere våkner 
Det er jo bare tull. Munnbind beskytter jo ikke. Ærlig talt, nå går det til helvete!
I Europa og USA har det dessverre fungert dårlig, siden folk ikke klarer å ha det på riktig, skulle tro at det ikke var SÅ vanskelig da.
Det er synd ja. Tenk at man må ha kurs i å ta på munnbind. Eller noe så enkelt som å slå en spiker i en vegg. Er det rart man mister håpet?
Når det gjelder Norge så føler vel jeg at Great Barrington-Erklæringen i stor grad protesterer mot en strengere lockdown-politikk som ikke føres. En del av det som anbefales er jo ting som i stor grad har skjedd. Skoler opererer jo rimelig normalt. Unger har fritidsaktiviteter og sport.
Så har man deler av den som ikke er gjennomførbart i Norge i dag. Feks anbefalingen om at “sykehjem bruke ansatte med oppnådd immunitet”. Vi har jo ikke på langt nær nok immune folk til det i dag. Og jeg tror en av de store utfordringene med å åpne mye ville vært akkurat det å greie å beskytte de sårbare.
Uten nærstående vaksinering hadde nok tiltakene i erklæringen hatt mer for seg. Med veldig lav immunitet i den norske befolkningen og vaksinering i startfasen så tror ikke jeg det er verdt risikoen med å åpne opp slik nå. Jeg tror tidlige lokale tiltak mens man vaksinerer er riktig strategi videre nå. Å åpne opp nå og potensielt rekke en enorm smittetopp i Norge (er jo verste sesongtidspunktet å åpne opp på nå) før vaksineringen gir effekt tror jeg er feil strategi.
Januar og februar tror jeg fort kan bli tøffe måneder mange steder men så tror jeg det vil gå mot lysere tider og en gradvis normalisering av samfunnet igjen frem mot sommeren.
Hvert land har valgt sin strategi og det er forsåvidt greit. Økonomisk så har alle forskjellig forutsetning og ønske om valg av strategi. Her i Norge har vi såpass gode ordninger sammenlignet med de fleste andre at vi kan ta oss råd å spare flest mulig liv. Slik er det ikke i mange land hvor det fører til økonomisk katastrofe når man feks ikke kan jobbe som normalt. Det er utrolig kompleks mtp så mye som spiller inn på de valgene man tar at det trolig finnes ingen felles strategi som ville fungert overalt, fordi det som ikke får store konsekvenser her i Norge vil være katastrofalt i andre land. Var vel Nixon som sa at det eneste som kunne samle verdens folk var en trussel fra verdensrommet, ett lite virus er iallefall ikke nok.
Hvordan kan det være billigere og bedre at alle yngre skal få det, være syke, borte fra skole, borte fra arbeid? Hva med de som jobber på sykehjem, har små barn og daglig hånterer de eldre? Av de få jeg kjenner som har fått det 35-45 så har de hatt opp mot to uker sykdom. Gang det med antall ansatte i Norge. Jeg holder fast ved vaksine og dagens strategi.
Det går jo så bra i Sverige:tada:
Alle land påvirkes av hverandres beslutninger, så lockdown har ikke bare negativ effekt i landet det gjelder, men også handelspartnere.
Gross domestic product is likely to shrink 2.9% this year, its revised forecasts showed, a much better outcome than the 7% contraction the government expected in May at the height of the first wave of the pandemic.
The figure is also much more positive than the 7.3% drop in euro zone GDP seen by the European Central Bank.