I følge @jadda er det mye sikrere og bedre med fri fartsgrense 
Her er litt lesestoff for de som ikke tror at korona er veldig sesongbetont:
@Hakon Du er selve prototypen på noen som kommer med påstander uten å sette seg inn i data.
“Til tross for at Tysklands velkjente Autobahn ikke har fartsgrense på en god del strekninger, sto disse veiene for kun seks prosent Tysklands ulykker med personskade i 2011. 25 prosent skjedde på landeveien, mens hele 69 prosent av ulykkene med personskade var i tettbygd strøk.”
VELKOMEN 

Og du må til stadighet legitimere deg basert på noe helt annet. Jeg snakket om i Norge. Norge er ikke verden, Norge er ikke Tyskland. Norge er Norge
Hvorfor sammenligner du med Sverige hele tiden da?
Har jeg gjort det? Nei det har jeg ikke. Tror ikke jeg har nevnt Sverige mer enn maks en håndfull ganger jeg. Jeg har dog villig brukt motpolene Kina og USA . Og noen andre land sin suksess som eksempler. Men det hadde du fått med deg om du hadde brukt tiden på å lese istedenfor å kverrulere 
De fleste er enige i at en fornuftig dose tiltak er bra, men ikke til enhver pris. Jeg synes Norge har vært “eksemplariske” ifht hva vi kan og burde gjøre på mange områder. Vi har ikke store befolkningen og antakelig en stor fordel slik sett, men vi har også råd til å bruke de pengene som tiltak koster. Jeg ville antakelig sett annerledes på det om jeg og vi ikke ville tjent penger fordi myndighetene sa jeg ikke fikk lov. Vi har også forhåpentligvis hatt en god øvelse på en tross alt mild pandemi, slik at vi er drillet for neste runde som kan bli verre. Det er viktig å tenke stort i slike sammenhenger, og ikke bare basere sin egen situasjon på hva som er og føles rett og galt. Diverse artikler på nett har forskjellig syn, begge kanskje har rett og feil, og flere har nok egne agendaer. USA dreit seg ut på håndtering, med en klovn i spissen, andre har kjørt en beinhard linje som kanskje er riktig der men ikke her. Vi har iallefall lært mye, og hvordan verden ser ut de neste årene vil også gi verdifull info om det vi har gjort har vært smart eller teit.
Er jo tross alt bare en influensa…
Antall mutasjonerer er stort sett proporsjonalt med antall smittede.
Nå har vi fått to mutasjoner som smitter raskere.
Vi kan risikere å få en som smitter raskere og som er like dødelig som MERS.
Det er en god grunn til å holde smittetallet så lavt som mulig til vaksinen kan få utryddet viruset.
Noen som vet om korona kan mutere med fugleinfluensa ?
Hvis du spør om covid-19 kan rekombinere med et influensavirus så er svaret nei.
Ulike influensavirus kan rekombineres (“få felles avkom”) når de smitter samme vert. Dette fordi alle influensavirus har de samme genene og genomisk struktur, noe som kan gi hybridvirus som eks svineinfluensaen.
Covid-19 er totalt ulik og kan dermed ikke lage hybride virus med influensavirus.
Hva med sars-cov-1?
Det er mer sannsynlig, men vet ikke hvor like de er.
Det hadde vært noe for 2021…
Hehe, fin start på 2021 med nytt covid - 21; både årstall pluss hybrid av sars-cov-1 og -2.
Da er det bare å sveise hb-apparat, hente banjo og hamstre ammo 
Noen som vet hvordan andre land skiller folk som dør MED Covid og de som dør AV Covid?
Noen land har høy dødsrate.
Norge har vel i overkant av 400. Noe som er trist, men det er jo likevel et veldig lavt tall på så lang tid. En influensasesong tar jo knekken på flere og da med vaksine som verktøy.
F.eks. En kreftpasient med en fot i graven og vell så det får covid på sine siste dager.
Vil dette bli en som “døde av Covid”?

«Føre var»