Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Når det gjelder mutasjoner.

Despite the virus’s sluggish mutation rate, researchers have catalogued more than 12,000 mutations in SARS-CoV-2 genomes. But scientists can spot mutations faster than they can make sense of them. Many mutations will have no consequence for the virus’s ability to spread or cause disease, because they do not alter the shape of a protein, whereas those mutations that do change proteins are more likely to harm the virus than improve it (see ‘A catalogue of coronavirus mutations’). “It’s much easier to break something than it is to fix it,” says Hodcroft, who is part of Nextstrain, an effort to analyse SARS-CoV-2 genomes in real time.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6

1 Like

Ingenting som tyder på at dette stemmer.

Stemmer det. Heldigvis så har politiet begrensede ressurser, så de sliter med å håndheve fasciststaten som helsefascistene ønsker seg.

1 Like

Politiet har ansatt over 600 i år og arbeidsløysa fra politihøyskolen er borte. Vi gamle og lite hjernevaska ser jo tegninga

2 Likes

At vi gjorde som vi gjorde nå er forståelig. Vi var ikke forberedt. Men vi kan ikke stenge ned samfunnet hver gang det kommer et nytt virus. Vi må stenge ned raskt og slå det ned lokalt med en gang det oppdages og all flytrafikk stoppes. Og om det skulle bli globalt så må de svake beskyttes og samfunnet forbli åpent.

Men når vi først står her vi gjør, med måten ting har blitt gjort på, så må vi fullføre med den strategien vi har.

Tenke seg til at Kina bygget et sykehus på en uke når epedemien blomstret. Vi har enda ikke startet å bygge noe som helst. Men vi må sørge for at planer er klar for neste gang. For vi stod uten smittevernutstyr og lot all flytrafikk gå som normalt denne gang.

4 Likes

Det er så tragisk. Jeg er så faens lei. Snart ferdig å pusse opp da :rofl:

Er du klar for ny lockdown? Det er ikke jeg…

3 Likes

Menneskekroppen er så forskjellig fra person til person, så at de ikke kan stilles til ansvar har jeg en viss forståelse for. Noen blir dårlige av noe de fleste andre tåler, så det er umulig å produsere noe som ikke slår uheldig ut for ett fåtall.

1 Like

Hva baserer du uttalelsen på?
Hva legger du i farlig? Er det kun dødelighet eller også alvorlig sykdom?

Nå har man jo ikke hatt en full sesong med Covid-19 enda men i Sverige har 177 under 30 år vært innom intensiven. I influensasesongen 2019/2020 var totalt 175 innom intensiven (alle aldersgrupper) og 53 av disse var under 40. Nå tok jo tiltakene knekken på influensainnspurten men mye tyder jo på at langt flere unge blir alvorlig syke av covid-19 enn influensa.

I 2017/2018 var det vel 62 under 40 år på intensiven i følge rapporten fra den sesongen.

Så jeg er ikke helt enig i at Covid-19 er mindre eller like farlig som influensa for unge/unge voksne.

2 Likes

Denne studien viser at det ikke er sammenheng med tiltakene som blir praktisert og dødelighet, men at det er andre faktorer som har betydning.

This is reinforced by our findings regarding the lack of any association with the government’s actions taken during the pandemic. In that sense, the determining demographic, health, development, and environment factors seem much more important to anticipate the lethal consequences of the Covid-19 than government’s actions, especially when such actions are led by political goals more than by sanitary ones. This last result however cannot predict that other types of measure would not reduce the pandemia death load.

Data fra 188 land er blitt analysert.

From the 188 countries that have declared at least one case, only those counting a minimum of 10 deaths due to Covid-19 up to the study end point (31th August 2020) were included. China and US were also analyzed by states or regions, when each of them reached the 10 deaths threshold.

1 Like

En pussig farlig sykdom, men ’ overraskende’ er det vel ikke :wink: :

'Det har gitt overraskende funn. – Vi oppdager smitte hos personer uten symptomer, sier legevaktsjefen. '

https://www.nrk.no/vestland/rekordtesting-for-jul_-_-vi-oppdager-smitte-hos-personer-uten-symptomer-1.15301239

Mange tusen har vært innlagt på sykehus, ifølge Nakstad. Riktig tall var 1464 . Over 1000 personer har vært innlagt på intensiv avdeling, sier Nakstad. 288 er korrekt.

I toppår med influensa har vi ca. 900 innleggelser, hevder Nakstad. Riktig tall for toppsesongen 2017-18: 7600 mennesker.

Det er vel vanskelig å ikke kalle dette løgn?

2 Likes

7 Likes

Når mange kan være smittebærere uten symptomer og dette kan potensielt være farlig for flere, da er det greit å være forsiktig og ikke bare tenke på seg selv. Kjipt å sette noen i fare fordi man kjenner et behov for å drikke øl med en gjeng som ikke bryr seg nevneverdig fordi “vi er ikke i risikosonen og vi trenger derfor ikke ta noen vaksine”, woop woop, party!

2 Likes

Mon tro om @jadda er en av de som på pur sender med egg eller peanøtter på brødskiva til skole eller barnehage når det er en allergiker der. Det er samme mentaliteten som vi har diskutert her inne mtp lockdown, restriksjoner og munnbind. Det går bra med flertallet men en uskyldig faen skal få lide for andres egoisme!

1 Like

Hadde tiltakene fungert så hadde det kanskje hatt noe for seg.

Steigan.no trenger sikkert ett par ekstra skribenter? Vet om ett par her inne som kunne funket bra. Om jeg hadde hatt meninger som en eller 3 andre hadde delt, da hadde jeg antakelig holdt det til meg selv. Det er store muligheter for at jeg hadde hatt feil i mine meninger og antakelser.

4 Likes

@Paddy80 Hvor mange har signert her? https://gbdeclaration.org/

1 Like

Ca 1/5 del, hvordan det?

Blant annet

Dr. Michael Levitt , biophysicist and professor of structural biology, Stanford University, USA.
Recipient of the 2013 Nobel Prize in Chemistry.

2 Likes

Shits going down

Denne studien fant ingen tilfeller hvor asymptomatiske smittet sine nærkontakter.

Compared with symptomatic patients, asymptomatic infected persons generally have low quantity of viral loads and a short duration of viral shedding, which decrease the transmission risk of SARS-CoV-25. In the present study, virus culture was carried out on samples from asymptomatic positive cases, and found no viable SARS-CoV-2 virus. All close contacts of the asymptomatic positive cases tested negative, indicating that the asymptomatic positive cases detected in this study were unlikely to be infectious.

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

2 Likes