Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Dette er ikke riktig - for mange er det å kjøre bil helt nødvendig for et normalt liv. Det er overhode
ikke sammenlignbart med fallskjermhopp - det er noe som ikke er nødvendig.

Til en viss grad - samtidig kan man selv velge å holde seg hjemme og unngå å møte andre hvis man er redd for viruset.

Hva du ønsker å bidra med med slike kommentrarer er for meg vanskelig å fatte.

Det kan godt være at jeg la ord i munnen din. Det var i så fall i god tro. For det er veldig sjokkerende og vanskelig å fatte at du tilsynelatende ikke synes det bør være en balanse mellom kostnadene for tiltakene og antall liv tiltakene bidrar å redde. Og at det ikke går en grense noe sted.

I så fall tror jeg ikke vi kommer noen vei videre i denne diskusjonen.

2 Likes

Det skal jeg gi deg helt rett i

Helsefascistene gjør alt de kan for å ødelegge landet.

1 Like
1 Like

Han framstår egentlig ikke sånn.

Men covidfornektere som sammenligner smittevern med nazisme og bryter ut gråt ved den miste innvendig er i hvert fall snøflak av en annen verden.

3 Likes

Tenk at du ikke fatter at det er slike som deg som er skyld i at vi må innføre så strenge tiltak.

3 Likes

Altså, jeg er ikke uenig at hun kunne taklet det bedre.

Han fremstår fortsatt som et snøflakk selv.

Vi COVID fornekterne kan få gå tilbake på arbeidsplassene vår uten å plage andre.

Så kan resten låse seg inne til dette er over. Så kan de låse seg inne når neste influensa kommer. Eller når solmonsteret kommer osv.

4 Likes

Når det gjelder Coronatiltak så må du vel være enig i at ROI for de man gjør nå er god da man jo er igang med å vaksinere de mest utsatte. Er nok mye som kan diskuteres om er/har vært riktig eller ikke men nå når vaksinering er igang vil det slik jeg ser det være det mest idiotiske tidspunktet å skifte strategi og la viruset herje.

4 Likes

Det er vel også såpass godt dokumentert at tiltak ikke hjelper nevneverdig. Denne informasjonen har vært der ute så lenge at folk som ikke har fått det med seg til nå mest sannsynligvis lukker øynene sine når de blir presentert med dette.

Så at dette er helsebegrunnet er det ingen som kjøper - foruten om kanskje low information cable news viewers. Dette er politisk og det vet alle.

2 Likes

Herlig å se dugnaden i fri utfoldelse.
Angiveri og politiovergrep blir heiet frem.

De samme angiverene mener de er moralsk overlegne og er stolte av seg selv.

Helt sinnsykt. Ting går alltid galt når myndigheter gis for mye makt.

6 Likes

Forstår at det er mange her på denne tråden som må ha store problemer med å leve i et samfunn med lover og regler. For ikke snakke om krisehåndtering med tiltak! Tenk hvordan den gjengen hadde taklet en krig…
“Lås inne alle svake, syke og gamle, og la oss unge få drikke kaffe latten i fred!”

Her males om og om igjen mantraet om den personlige frihet og hvor forferdelig det er å måtte ta hensyn til andre.
Her oppfordres det til å sabotere smittevern og å drite i at sykehusenes kapasitet blir sprengt med fatale følger for ALLE typer pasienter.
I stedet for å vente til vaksinering har gjort samfunnet normalt igjen, oppfordrer på toppen av det hele gjerne mange i den samme gjengen folk til ikke å vaksinere seg også.
Dette kaller jeg “samfunnsfiender”.

6 Likes

Unnskyld meg, men de som stenger seg inne og oppfører seg lite rasjonelle som følge av en influensa med 0,3% dødelighet er ikke de som hadde stilt seg fremst i båten på strendene i Normandie.

3 Likes

Wow… Flotte verdier kamerat.

2 Likes

En god del som skrives i denne tråden er direkte farlig hvis naive sjeler skulle komme til å ta det for god fisk. Dere er mot alle former for tiltak, bortforklarer vitenskapelige funn med egne spekulasjoner eller henvisninger til høyrevridde blogger, underkommuniserer stadig virus farlighet, kommer med usaklige sammenligninger (influensa), har en forståelse av personlig frihet som gjør at dere også burde kjempe iherdig for retten til å kjøre bil i kokainrus — og når vaksinen kommer så er dere faen meg skeptisk til den også :joy: Det er som om dere vil at viruset skal få herje med helse og økonomi så lenge som bare mulig.

Heldigvis for det store flertallet har dere ikke makt og blir ikke hørt. Vi vil få tiltak som stagger viruset og hindrer overbelastning av helsevesenet, og til slutt vil vaksinen bli rullet ut til mange nok til at vi får flokkimmunitet. Vi vil få bukt med viruset, til tross for at dere ser ut til å gjøre alt dere kan for at det fortsatt skal få lov til å diktere livene våre.

6 Likes

Det handler om et snev av vilje og evne til å sette samfunnets beste foran deg selv.
Og samtidig ha en viss ydmykhet for at det store flertallet av helsemyndigheter kanskje har litt bedre peiling enn det du har.

2 Likes

Sikker mer farlig en COVID det som skrives her. For den sykdommen har fortsatt bare en dødelighet på rundt 0,3%.

Det er et faktum vi ikke kommer forbi.

3 Likes

Jeg har da faenmeg hatt på meg den jævla maska der jeg måtte ha. Jeg vasker henda mine hele tiden - folk nå har bare adoptert mitt hygiene regime som jeg har hatt hele tiden, fordi jeg ikke er skitten. Jeg har hatt hjemmekontor når det er pålagt.

Men jeg skal faen ikke sitte å hyle og skrike og late som om at flere enn 0,3% dør av dette. Jeg skal ikke late som om at verden går under og se på at mange folk blir sagt opp, mister kontakt med folk, at staten stjeler fra fremtiden og si at at “vi gjør dette basert på vitenskap og fornuftig public policy” - fordi dette er en løgn.

Men åh nei, det er ikke godt nok. Det er ikke godt nok at du gjør som du får beskjed - du må tenke riktig også!

5 Likes

Ompalompa:

Har du noen gang fundert på hvordan det kan ha seg at omtrent 100 % av verdens myndigheter og helseansvarlige i de samme landene tar feil, mens du har rett? Er ikke det ganske ufattelig…?

2 Likes

Nei la oss ofre de syke og de gamle. De som har bygget velferden vår. De få som er igjen som kjempet for vår frihet i krigen. De har jo tross alt ingen verdi annet enn at de er utgifter. Vi skylder jo ikke de en takk for at vi er så heldige og har det så godt som vi har det i dag.

For en gjeng brønnpissere…

2 Likes

Må få takke deg for at du kaller en spade for en spade!

Jeg blir skremt av å se hvor mange ekstremister som skjuler seg bak anonyme nick i tråder som dette.

1 Like