Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Omtrent som forkjølelse mao?

4 Likes

Forkjølelse er jo svært smittsomt. Tenk om influensa hadde 22 ganger høyere dødlighet enn det det har. 19 800 årlige dødsfall.

Man hadde da hatt følgende statistikk 2021 and beond:
Dødsfall:

• Influensa 900
  • Korona 19.800
  • Narkotika 286 (2018)
  • Alkohol 336 (2016)
  • hjerte— og karsykdommer 11.700 (2014)
  • all kreft 10.800 (2018)
1 Like

Vanskelig å bestemme seg for de tallene. Forandring fryder sier de

Er vel nesten ikke nok folk som blir født i Norge til å fylle den dødsraten der?

1 Like

Det tegnes of fortelles fra Kina. Når dette er over engang uti 2021 så håper jeg det blir tatt en oppgang på noen og enhver av de involverte. At WHO fortsatt ikke har meldt pandemi synes jeg er utrolig.

1 Like

De reelle tallene fra Kina kommer vi nok aldri til å få. Kina er 2.største bidragsyter til WHO så det blir nok neppe noen oppgjør

Tipper WHO melder pandemi innen 2-3 uker

1 Like

Who er jo sist ut med det meste. Eneste som er tregere er UDI sine reiseråd.

2 Likes

Karantene på 14 dager viser seg å ikke være nok

1 Like

”This (virus) has made it more difficult for private enterprises to survive (in an environment of widespread market and financing discrimination),” a financial markets veteran in Beijing said, according to a CNBC translation. The individual asked not to be named due to the sensitivity of the issue.

As of Thursday morning, about a third of 1,000 Chinese companies surveyed in the last week by research firm China Beige Book remain closed, and roughly another third are operating remotely.

På spørsmål om hvor mange som er tilbake på jobb får man selvfølgelig ikke noe svar.

Smart å la 500 passasjerer gå av skipet hver dag…urovekkende at de kaller skipet en koronafabrikk og samtidig lar så mange slippe ut av karantenen.

2 Likes

Ja men faen jeg var sikker på at…

1 Like

Hvis faenskapet smitter via lufteanlegget ombord på skipet, må det vel bli bonanza for dem som kan tilby sikre anlegg/filter.

Iran ser ikke bra ut. Noen som vet historien bak de døde ?
Er de spredt rundt om eller er det en gruppe som har vært til Kina ?

1 Like
  • 8 new cases confirmed in Lombardy brings daily total to 16 new cases in Italy
  • China pledges to build 19 new hospitals in Wuhan
  • 253 more passengers depart the diamond princess as 11 of 13 American evacuees in Nebraska test positive
  • Local authorities in China warn people will be punished for not returning to work if ordered
  • WHO’s Tedros: Window for confronting virus rapidly closing
  • CDC says virus tremendous health threat, warns more human to human transmission of the virus in the US likely
  • First case declared in Lebanon
  • Iran confirms 9 more cases as virus reaches Tehran
  • South Korea reported massive jump in cases on Friday as total climbed to 204
  • Global Times insinuates that US might be covering up coronavirus cases
  • Health officials in Hubei ‘apologize’ for changing case confirmation ‘criteria’

Update (1240ET): As we mentioned below, the CDC had some pretty chilling words for the American public during a press conference on Friday. During the 12:15pm ET update, the organization warned that it had centralized ‘surge’ virus response due to a lack of testing kits and the fact that every state but three is unprepared for the epidemic.

During the press conference, the CDC described the virus as a “tremendous public healht threat” and warned that human to human transmission in the US is “very possible, even likely.”

Permabear folka holder oss oppdatert.

2 Likes

Smittetallene har gått ned i Kina fordi folk er stengt inne i leilighetene sine. Nå må dørene snart åpnes igjen fordi folk ikke overlever uten mat. Da vil smittetallene stige igjen.
Jeg tror markedet har inndiskontert at dette løses raskt. Men det tror jeg ikke. Dermed kommer trolig et kraftig børsfall

2 Likes

Eller smittetallene har gått ned fordi de bestemte seg for det ?:wink:. Hvorfor bygge 19 hospital om Covid19 snart er history?

1 Like
1 Like

“De tar prøver for å finne den videre strategien”. Jeg håper de har det rimelig klart at disse skal i strengeste karantene med ventilasjon gjennom dobbel barriere med desinfeksjon uansett om prøven er negativ eller positiv. Det er da tilstrekkelig bevist at folk kan teste negativt opptil 4 ganger i en periode over 24 dager før de til slutt viser seg å ha smitten.