Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Da var det akkurat som Dr. John Campbell sa på sin siste youtube video. Han hadde fått høre med kontakter i Iran at dødeligheten var mye høyere enn meldt, men han ville ikke gå ut med tallene han hadde fått.

2 Likes

De har hatt smitte i ukesvis, først nå kommer sannheten frem.

Enig, tror vi ser begynnelsen på tidenes krakk.

1 Like

Her tror jeg du bommer. Alle estimater peker i retning 2%. Men det er BEST-CASE, der alle pasientene får adekvat behandling.

Hva er dødsraten for de med alvorlig lungebetennelse som ikke får sykehusplass?

Ingen nye smitta. Alt under kontroll @ Kina

Komikveld

1 Like

Posten jeg svarte på brukte høyere estimater enn 2%, er enig i at 2% er det best estimatet vi har for øyeblikket. Jeg tror dog at 10% blir kritisk syk er noe høyt bare fordi det selekteres for syke pasienter når man har samlet inn disse tallene. Dette er uansett alvorlige tall siden dette allerede er en pandemi, mange millioner kommer til å dø.

Ja, det er jo lov å håpe at antall smittede egentlig er mange millioner og at dermed fatalitetsraten “vannes ut”.

Millionkronersspørsmålet er hvilket nivå av spredning som skal til før WHO og land gir opp å holde viruset under kontroll. Noen som kan si noe klokt om dette?

Kina med flere “god nyheter” i natt
Men GDP tall? Det snakker vi ikke om. Det kan jo i værste fall slå ut negativt

1 Like

Hei,

Er corona oppdaget i Norge enda ?

Kina sitter på ei gjeldsbombe etter det eventyrlige boligrushet som har vært i landet siste årene. Dette kan få Bankene til å ramle overende og får Lehman konkursen og andre banker i 2008 til å ligne en liten kinaputt.

2 Likes

Nei heldigvis ikke.

Har dere diskutert konsekvensen (børs). Mår det blir oppdaget i Norge ?

It’s about to go Pandemic :crazy_face:

Det er ett spørsmål, et annet er når vil land i europa stenge flygninger til Italia? Kan enkelte land nekte sine egne borgere å komme hjem? Når har norske myndigheter tenkt å komme på banen?

Ikke Norge spesifikt som jeg kan huske nei. Kom gjerne med innspill :blush: kapasiteten til helsevesenet var diskutert litt

Lurer på hva dette betyr?

Viruset har enda ikke nådd Norge. Men skulle det gjøre det, vil Folkehelseinstituttet forsøke å isolere smittede raskt og stoppe spredningen.

Hei,

Har en bekjent som skulle starte på et semester studie i Italia idag. Ble utsatt en uke pga Corona. «Plutselig» var ikke viruset så langt unna likevel.

1 Like

Dette var ikke betryggende: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGb1L9/dette-skjer-hvis-coronaviruset-kommer-til-norge

1 Like