Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

I den ene byen Singapore er det hele 5 forskjellige clusters.

Case 89 her bor han og der jobber han…!!

Tenk om vi her i Norge vil gjøre det samme. Sak nr 15: 40 år gammel som bor i Sinsenkrysset 13b og jobber på den ny stjernede Kontrast restauranten i Maridalsveien 15 A… jeez

Skal love deg at influensa hadde vært vesentlig mye verre om ikke 20% av befolkningen (65 år eller eldre 48%) hadde vaksinert seg årlig. Corona er mye mulig ikke så mye verre enn influensa, men mangelen på vaksinasjonsmuligheter gjør at konsekvensene av viruset blir fatale for betydelig flere.

Dette er ikkje sant, slik eg tolkar det.

1 Like

Finnes ingen fasit pdd som gir noen rett til å konkludere hva som er rett og galt knyttet til akkurat dette. Influensa tok 1700 menneskeliv i Norge i 2017 til tross for at vi alle besitter visse antigener og halvparten av alle over 65 år er vaksinert. Gitt den samme beskyttelsen overfor Corona og dagens situasjon ville vært en helt annen.

1 Like


:man_facepalming:

Mot Covid-19 har vi verken vaksine eller antistoffer. Mot sesonginfluensa har vi begge deler.
Derfor er Covid-19 så mye verre enn sesonginfluensa.
Det er fasiten, det er ikke nødvendig å vrenge på den.

1 Like

Denne mannen vet hva han snakker om:

13 Likes

Som er eksakt hva jeg skrev :wink: Poenget fortsatt er at selve viruset Corona fort kan tenkes å være mildere enn influensa. Det blir ikke mindre sant selv om flere dør grunnet den totale mangelen på vaksine.

80% i Norge unnlater bevisst å vaksinere seg for influensa. Om man ikke frykter sesonginfluensaen nok til å ta en simpel vaksine så bør man nok heller ikke ligge våken og frykte det verste selv om Corona skulle gjøre sitt inntog her til lands.

Han har jaggu go oversikt han karen der som kan si at ALLE SOM ER DØDE VAR SYKE ALLEREDE…:roll_eyes:???

Potensielt ca 1700 stk døde per dag, 365 dager i året.

Dommedag? Nei.
Markedsuro og total krisestemning? eeeeh, ja.

2 Likes

NEI.

Har ikkje lese akkuratt denne artikkelen, men den forklarer litt av det “vi trudde” den 18. Februar.

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/here-is-what-coronavirus-does-to-the-body/

Respirasjonssvikt, diare, cytokine storm ++. Det er ikkje vanleg influensa. Det er verre enn vanleg influensa. Jøsses altså.

Altså, eg seier ikkje at apokolypsen er nær, men det er på tide at folk slutter med den “vanlege influensa” samanlikninga. Fordi det er fullstendig urelevant å samanlikne.

7 Likes

Rapporten sier 23 ganger mer dødelig enn influensa. Jeg har brukt 22 ganger mer. Close enough

1 Like

Eg har ikkje studert akkuratt det så nøye. Prøver å gripe det større bildet;
Turisme, Industri, Olje, Makroøkonomi, helsevesen, U-Land etc.

Som eg har sagt lenge, og fått tilnavnet “dommedagsprofeten” - Det er ein stor risiko her, det kan gå ganske bra, det kan gå ganske dårleg. :sweat:

(Derav bear. Overpumpa markeder med tilnærma euforitilstandar, kan fort skifte til panikk. Vi såg riktignok ikkje full panikk i dag, men relativt sur stemning må vi vel kunne seie. Kontrollert nedsalg.)

Ein artig analyse av den sosiale stemninga rundt Corona:

1: Dei dumme: Bekymra.
2: Dei smarte som ikkje er opplyste: Bryr seg lite / dette går over
3: Dei smarte som er opplyste: Bekymra.

6 Likes

Etter en 2-3 sånne dager på rad så kommer panikken.

2 Likes

Hadde passa meg bra med fullstendig kapitulasjon :slight_smile:

Jeg synes det er svært vanskelig å forstå hva du mener.
Hva er det som gjør et virus mer eller mindre ‘‘mildt’’?
Er det ikke virkninger på mennesker?
Og i den virkningen inngår ialle fall antistoffer vi har opparbeidet oss.
Og etter mitt syn også vaksine,

Huff… for en smørje. Hvorfor lese The Lancet når man kan lese røverhistorier fra vask-henda-NRK. @Morti påpeker faktumet. Det må da være mulig å legge influensa-ballen død?

7 Likes

It’s just the flu :wink:

15 Likes

Fantastisk! Hvor fant du denne?

Meanwhile, the CD isolated 14 cases outside those who caught the virus aboard the DP.

  • U.S. CDC SAYS 14 CONFIRMED CASES OF COVID-19 AS OF FEB. 24, 39 CASES AMONG THOSE REPATRIATED TO U.S.

Six of these cases are believed to be in San Antonio, according to local press reports.