Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Link?

Stocks Slide As CDC Confirms 53 Cases In The US

Mon, 02/24/2020 - 13:41

  • Stocks slide as CDC releases new US case numbers
  • Italy reports 7th death, 200+ confirmed cases
  • WHO says outbreak not yet a ‘pandemic’
  • First cases reported in Oman, Bahrain
  • WHO kowtows to China in statement
  • Wuhan issues order to loosen lockdown, then U-turns
  • NHC says outbreak is fading, though situation remains “grim”
  • China approves crackdown on wildlife trade after WHO says virus likely came from bats
  • Iranian lawmaker says more than 50 deaths in Qom; officials say 12
  • Hong Kong bars South Koreans
  • more cases reported in SK

Update (1350ET): A Chinese airline is reopening domestic flights as Chinese officials start to lower their crisis-level outbreak standards, while UAL said Monday that it wouldn’t cancel flights between the US and South Korea.

2 Likes

Link?

Gaa til zerohedge.com.

Altså, de fleste burde jo skjønne at det bare er et tidsspørsmål før det blir rapportert 100vis av caser i USA med påfølgende reaksjoner. OG caser i Norge! Husk, kun et tidsspørsmål.

4 Likes

DN i morgen : « Pål Ringholm om børsfallet: – Jeg tror dette er starten på en korreksjon

Koronaviruset sendte Oslo Børs ned 4,09 prosent, men ekspertene tror ikke det stanser her.
Jeg tror dette er starten på en korreksjon, sier Pål Ringholm, kredittanalysesjef i Sparebank 1 Markets.

En korreksjon er betegnelsen på et børsfall på mellom 10 og 20 prosent.

«Dette er noe helt annet»

Ringholm har lenge stusset på at markedet ikke har reagert mer på koronaviruset, som nå har smittet rundt 80.000 mennesker globalt.

– Oslo Børs har behandlet dette som om det skulle vært et isolert tilfelle av ebola i tre vestafrikanske land, sier Ringholm, og sikter til hvordan aksjemarkedet reagerte fint lite da ebolaviruset brøt ut i 2014.

– Dette er noe helt annet, slår Ringholm fast.

4 Likes

@aeee
Her er lenke til side med oppdatert informasjon:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kina – antall smittede og døde er fem til ti ganger høyere enn oppgitt.

En gruppe amerikanske forskere mener antall smittede og døde av corona-viruset i Kina er fem til ti ganger høyere enn det myndighetene oppgir.

Noe anna hadde jo vært rart.

Men forholdet mellom smittede og døde er fremdeles det samme…

Dette virker som en side som oppdaterer seg ganske fort og har tilhørende kilder til tallene.

1 Like

Den documentartikkelen vil jeg kalle politisk motivert skremselpropaganda.

Den angir en dødelighet i Hubei på 18% og henviser til en rapport fra Imperial College ( PDF).
De som gidder å lese rapporten kan se at justert dødelighet er beregnet til 0.5-4 %.
Rapporten er det forresten linket til flere ganger i tråden, også intervjuet med prof, Ferguson der han opplyser om prosentene. Rapporten er forøvrig noen uker gammel.


At situasjonen i Hubei er kaotisk, at mange døde ikke registreres og at svært mange smittede går uten å bli testet tror jeg.
Men det forsvarer ikke å trekke frem de aller enkleste og styggeste estimater for å skremme .

6 Likes

Noe som vet ca pris på test kit for Covid19?

Synd jeg ikke kan bestille 10 000 high fashion ansiktsmasker fra Kina nå :mask::wink::joy:

Aa, jeg har sett mye styggere estimater enn dette.

Worldometer: " 32 in Veneto (including 1 death): 24 in Vo’ Euganeo, 4 in Mirano, and 4 in Venice."

Som jeg fryktet. Smitten er i Venice og der har millioner av folk fra hele verden nettopp vært på karneval.

Helvette ass. Flyet til mamma går heim frå Roma på Onsdag. Hadde helst sett at det gjekk i morgon igrunn. Meeen ho kjem seg vel heim utan smitte :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

Edit: snakka med ho, betydelig meir folk med munnbind i Roma i dag enn i går…

Synes Chi bør legge til ll på sitt nick.

Mulig dette blir en pandemi av store proposjoner men “Everbody dies”

Vi er dødsdømte den dagen vi ble født.

Etter og ha mistet både min mor og far med 22 dagers mellomrom samt pleiet min AML syke far og nå fått det som ser ut som en autoimunsykdom selv(It’s never Lupus i følge Dr.House)så gir jeg litt f…

Etter 14 biopsier i tarmer og hår som faller så tilgi meg om jeg gir litt f.

Det jeg frykter mest akkurat nå er at det blir enda færre jordbær dyrkere.
Alle vet at Corona er det beste slaget selv om det har kort holdbarhet.
Hva med Øl.
Corona?

Det virker som om noen får panikk og da hjelper det neppe med det jeg skal skrive nå.
Alle skal dø.

Ta en Corona med lime i og spis norske jordbær av typen corona når de kommer.

People die,thats life.

1 Like

zerohedge

Canada Confirms 2 New Coronavirus Cases

As White House Reportedly Weighs Retaliation Against Beijing For Expelling WSJ Reporters: Live Updates]

Tryggest å bare ikke kalle det pandemi ja :crazy_face:

1 Like