180/8000 = 0,0225, eller 2,25%, 10x høyere enn det du sier.
(Forutsetter at 180 og 8000 som er tallene som er nevnt her tidligere stemmer)
180/8000 = 0,0225, eller 2,25%, 10x høyere enn det du sier.
(Forutsetter at 180 og 8000 som er tallene som er nevnt her tidligere stemmer)
2,25% hvis alle de smittede blir friske, ja.
Så langt er det flere som har dødd enn blitt friske.
Det er lov å tenke sjæl
Det er veldig mye staten Kina gjør som handler om kontroll.
Kjører du bil i en kinesisk by blir du tatt bilde av ved hvert eneste gatekryss. Det flasher i kraftige blitzlys, og myndighetene samler inn enorme mengder data om alle bevegelser. Har du vært der selv vil du kjenne på den paranoia staten har, og den enorme kontrollen som blir gjort av folket.
Frykt er det beste middel til kontroll. Jeg ser ikke bort fra at myndighetene i Kina bruker anledningen til å legitimere sitt maktapparat overfor folket. Holder det som en mulighet, at det kan være en sannsynlig forklaring på hvorfor vestlige eksperter uttaler seg anderledes enn kinesiske myndigheter.
Ja, sorry prosent hadde blitt til promille fra i går Jeg skrev og regnet med 2,2 prosent i flere innlegg i går kveld. Koblingsfeilen skjedde fordi jeg regnet med 10% smitte.
Noen som har ledig plass i bunkeren? Jeg betaler godt
Det er forsåvidt en interessant vinkling av saken. Men vesten har fremdeles stor panikk og grunnen til det skulle jeg gjerne likt å vite. Jeg setter fremdeles pengene mine på stor mutasjonsfare. Kjedelig om den sveiper innom Afrika og plukker med seg noen egenskaper fra sine hissigere brødre i Corona familien. Da snakker vi katastrofe
Vanlig influensvirus har jo vi vaksiner mot, det ber jo ikke tilfellet for Coronaviruset. Det vil jo påvirke dødeligheten vil jeg tro.
Som jeg skrev i går, så kommer i verste fall en av tusen til å dø av dette i Norge. Hadde jeg vært 80 år gammel med kols, så hadde jeg vært stressa, men relativt unge og friske har lite å frykte.
Dere som tror på 2,9%, kan noen forklare hvorfor det er flere døde enn friske hittil ?
De smittede (9776) må ende opp som døde eller friske.
Hvorfor regner dere alle som friske ?
213/9776 = 2,1%, ikke 2,9%. Antar jo folk bare regner med de tallene vi har hittil? Jeg antar at diagnostiseringen og behandlingen av sykdommen blir bedre etterhvert. Vanskelig å si noe om hvor dødeligheten vil ende, vi har kun data på hva den er nå.
Da regner du med at alle de som nå er smittet blir friske.
Hvordan kan du gjøre det ?
Dette er helt på tryne, selvsagt burde de i karantene. Men ikke i Norge nei, helt tullete.
Folk har symptomer og dør i løpet av en uke. Når vi nå er over en måned inn i spredning, så kan man ikke forvente at dødeligheten endrer seg så mye.
Jeg prøvde igår, responsen var som på deg nå
En smittet er ikke ferdig statistikk. Kun døde og friske er ferdig statistikk.
En smittet kan ikke plasseres som det ene eller andre enda.
Denne videoen fra 11.15 viser forskjellen på smittespredning (R0)
Svært enkelt og forståelig fremvist om forskjellen på 1, 1.28 og 2.5 i spredning.
De fortsetter med den arrogante idiotien sin. Dette viruset er sykt smitsomt. 15 min, sjette bekreftet smittet i Frankrike er lege. Når man har hygiene protokoll som en lege men likevel smittes så bør det vekke folk. Hvor mange har så denne legen smittet nå?
Verre på hvilken måte? Det smitter raskere enn SARS basert på tallene vi har, men dødligheten ser ut til å være lavere. Det er selvfølgelig for tidlig å konkludere, men responsen fra Kina og WHO er helt annerledes nå enn ved SARS.
Som Reddit posten jeg refererte til i går så utvikles det nå minst 4 nye vaksinekandidater mot dette viruset, og man tester også med eksisterende vaksiner.
Influensa har lav r0, men mange blir smittet så det er ikke en veldig viktig faktor å se på (det viktigste er om den er over eller under 1).
Hadde vært interessant å sett aldersfordeling og generell helsetilstand på de omkomne FØR de ble infisert av Corona. Dersom de hadde en fot i graven FØR infisering så må kanskje regnestykket ditt leses med nettopp det forbeholdet.
Dersom dette er friske individer FØR infisering så er prosentsvaret ditt mer dramatisk.
Scroll 3-4 poster oppover. Jeg la nettopp ut en video (gidder ikke legge den ut flere ganger)
Se fra 11.15. Lett fremstilt med r0 på flu vs corona.
Stoooor forskjell i antall smittede på 1 og 2.5