Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Ikke altid enig med deg Evil, men her er du spot on. Dagens regjering er ofte latterlig akterutseilt.

2 Likes

Ref utbruddet i de italienske alpene

3 Likes

Jeg tenker at de som har bestemt seg for å ha panikk og tro på worst case scenarioer får bare fortsette med det. VG og Dagbladet koser seg med økt trafikk for hver rullende “AKKURAT NÅ!!!”-banner de poster. Orker ikke engasjere meg, det blir nesten litt som å snakke fornuft til folk som ikke tror på klimaendringer. :thinking:

4 Likes

Om du er glad i livet, kunne du jo begynt med å slutte å røyke…?

2 Likes

Fordi Corona har kommet til landet eller fordi det er usunt å røyke?

Begge deler :wink:

1 Like

Så de med hjerte og karsykdommer da. De som har ca 10% sjanse for å dø. De er vel ikke så glad for at det står folk og hoster i kjøttdisken på Meny er de vel?

1 Like

En kompis av meg sin datter fikk påvist astma i en alder av 3 år. Det var mange barn i området som hostet, så jeg anbefalte dem en luftrenser pga mistanke om høy luftforurensning spesielt på vinteren. Senere fant jeg et kart på internett som viste luftforurensningen relativt detaljert, og det viste seg at antagelsen min var riktig.

Uansett flyttet de litt senere mer landlig, og etter ca 6 mnd var symptomene borte.

Kanskje man har høyere dødsrisiko ved COVID-19 i forurensede områder?

1 Like

Det er heldigvis ikke noe problem her. Aldri sett røyk i Haugesund. Pollen er det eneste problemet jeg har hørt om her. Og skodde da.

Får håpet ikke viruset kommer sammen med pollen da :neutral_face:

Folk med asma får lettere luftveisinfeksjoner,

Så du er inne på noe.

1 Like

Eller rettere sagt: Snakke fornuft med klimahysterikere.

Noen som har merket at mediene har roet ned klimahysteriet sitt forresten? Nå har de fått en ny fake “krise” å henge seg opp i.

Fake news og scam.

1 Like

Klimakrisen avlyst, Corona… alle klimaforskere permittert på ubestemt tid.

1 Like

De skal gjøre forsøk 2 på å dokumentere hvor isfritt Arktis er neste høst. Vær trygg.

Feil tråd gutta :slight_smile:

Ang. Coronaviruset nå har vi fått det til Norge, men børsen reagerer med et svakt lettelsesrally i dag. Er veldig usikker på om helgen bringer mer eller mindre usikkerhet. Markedet har jo ikke kommet seg opp igjen, og oslo børs er vel ned totalt sett i dag også? eller rett ved 0. Er fortsatt ikke akkurat noen grunn for jubel bortsett fra i noen få enkeltaksjer. Usikker på hvordan mandag blir gitt kanskje 50-60 bekreftede smittede i Norge + over 100.000 i verden.

Går tilbake på oppfordring om å ikke klemme

Torsdag gikk en epost ut til skoler i Oslo hvor Utdanningsetaten ba elever og lærere unngå nærkontakt for å forebygge virussmitte.

Nå melder TV 2 at Utdanningdirektoratet nå går tilbake på dette.

– Vi har i ettermiddag fått et oppdatert råd fra smittevernoverlegen i Oslo kommune. Slik situasjonen er nå, er det likevel ikke behov for å advare mot nærkontakt som klemming og håndhilsing, skriver kommunikasjonsdirektør Trine Lie Larsen i Utdanningsetaten i en sms til kanalen.

Jeg har ikke fått inntrykk av at hensynet til friske unge mennesker er en viktigere årsak til tiltakene enn hensynet til eldre og kronisk syke nei.

Har du sett noen uttalelser som peker i den retningen eller er det en litt for kjapp slutning fra din side?

Litt morsomt å søke på “munnbind” på Finn.no nå. :joy: At de orker.

Var innom FK butikken idag, de hadde seriøst en liten palle med 3M 8822 masker. Som faktisk stopper viruset.

1 Like

To nye døde fra Diamond Princess allerede i dag, så da er man på 6, og fortsatt 34 alvorlig syke. Gamle folk, men likevel i utgangspunktet friske nok til å dra på cruise i hvert fall . Altså sannsynligvis friskere enn andre i samme alder. At dødeligheten her ser ut til å bikke 1% med god margin, lover ikke veldig godt.