Norge går som vanlig for GULL!
Selv om vi kom litt sent med i racet så skal vi snart klare å ha flest smittede! Typisk norsk sa Gro…
Norge går som vanlig for GULL!
Selv om vi kom litt sent med i racet så skal vi snart klare å ha flest smittede! Typisk norsk sa Gro…
Jeg mener jo ikke at disse to casene er det beste grunnlaget vi har for å anslå dødeligheten på sykdommen! Jeg skrev kun at det sier noe om dødeligheten at en person allerede er død i USA, som det første av to caser i Washington, og etter vel seksti caser i hele USA.
Nei! Det sier ingen ting!
Vi kan med 98% sannsynlighet si at dødeligheten faktisk er 1% eller mer.
Men det var ikke SÅ viktig akkurat hva man kan si ut i fra dette
Hvor får du 98% fra?
Du får gi beskjed til ekspertene slik at de får revidert sine anslag.
Jeg sier ikke at du tar feil, men du plukker tall ut av løse luften.
Med det du skriver rundt dette som utgangspunkt, regner jeg med at NANO-toget fyker på mandag, etter at FDA ringer dem basert på 3/3 CR i Archer 1.
Det at 1/2 dør i dette utvalget, sier bare nettopp det; 1 av disse 2 døde.
Skal man kunne si noe om p(dødelighet) her, må vi selvfølgelig se på et representativt utvalg av en viss størrelse.
“If one assumes that the number of asymptomatic or minimally symptomatic cases is several times as high as the number of reported cases, the case fatality rate may be considerably less than 1%. This suggests that the overall clinical consequences of Covid-19 may ultimately be more akin to those of a severe seasonal influenza.” - The New England Journal of Medicine.
Etter fadesen ved Ullevål, er det kommet nye råd fra FHI…
19:55Siri Eggen
Folkehelseinstituttet (FHI) har lagt ut nye råd til helsepersonell etter hjemkomst fra områder med utbredt smitte av det nye coronaviruset. Oppdateringen kommer etter at tre ansatte ved Ullevål sykehus er bekreftet smittet.
I rådene står det blant annet at «den ansatte bør ta kontakt med arbeidsstedets smittevernansvarlige etter hjemkomst slik at den ansatte kan få personlig veiledning og det kan gjøres en risikovurdering med tanke på vedkommendes arbeid».
Les også: Smittet Ullevål-ansatt spurte om test var nødvendig – fikk nei
Pandemien er et faktum.
Ikke snakket om i dag fordi det har vært så mange andre ting. Men Canada har fått en smittet til som ikke har vært nær noen av de andre høyrisiko stedene. Individet hadde bare vært på reise i Egypt. Mao. er det nok langt flere smittede der enn den ene satt i karantene. Vi får nok mye info derfra snart.
Kilde( sjekk worldometer)
Sjokk at det iranske regimet ikke har kompetanse til å håndtere dette skikkelig.
Hvorfor liker de ikke Diamond Pricess tallene? Ubegripelig. De har jo full kontrol på mørke tallene der. Rimelig drøy påstand de kommer med når de har fakta fra Diamond Princess å jobbe med.
Hvorfor bruker den avisen en norsk høyreradikal som kilde?
Lol, det så jeg faktisk ikke. Den klinikken er uansett over hele twitter.
du utelot det vesentlige: "…rather than a disease similar to SARS or MERS, which have had case fatality rates of 9 to 10% and 36%, respectively.”
Alle er jo enige om at dødeligheten er nærmere 0,1% enn 10%.
Blir litt skeptisk når det er Saudi avis i tillegg, men folk er jo gærne overalt så hvem vet.
Om han/hun kom hjem fra Egypt var vel dette via flere forskjellige fly/flyplasser etc. Ikke godt å vite hvor mange medpassasjerer som hadde viruset, men i stedet for å se på hvor folk har vært bør en ta med i betraktningen at de i det hele tatt har reist internasjonalt. FHI’s idé om at en skal ha vært på reise i et rammet land for å testes virker naiv.
the case fatality rate may be considerably less than 1%.
Passer på å få det i bold, slik at vi ikke begynner å fjase om sykdommer med 10 og 36% dødelighet.