Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Jeg fjaser ikke.

Det du har lenket til er lederen i publikasjonen. Den relevante artikkelen er denne:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2002032

“We found a lower case fatality rate (1.4%) than the rate that was recently reportedly,1,12 probably because of the difference in sample sizes and case inclusion criteria. Our findings were more similar to the national official statistics, which showed a rate of death of 3.2% among 51,857 cases of Covid-19 as of February 16, 2020.11,24 Since patients who were mildly ill and who did not seek medical attention were not included in our study, the case fatality rate in a real-world scenario might be even lower.”

Helt forenelig med min hypotese om 1% som synes å generere så mye agg.

1 Like

Hvorfor liker de ikke Diamond Princess tallene 705 smittet, 6 død, 10 recovered, 36 critical. Under 1% fatality rate er fantasi.

1 Like

Dødeligheten er vel satt et sted mellom 2-3%?

Men til forskjel fra Sars og Merk viruset så er jo sprendnings faren mye større…

1 Like

Eller 50% :stuck_out_tongue:

Nei, det er ikke lederen. Det er en oppdatert sak som tar for seg den publikasjonene du drar frem.

" In another article in the Journal , Guan et al.5 report mortality of 1.4% among 1099 patients with laboratory-confirmed Covid-19; these patients had a wide spectrum of disease severity. If one assumes that the number of asymptomatic or minimally symptomatic cases is several times as high as the number of reported cases, the case fatality rate may be considerably less than 1%."

3 Likes

Noen som kan screenshotte denne tråden til meg? Får ikke lov å gå på Twitter av norwegian.

Men i herrefred mann, ring dem da. Er da ikke jeg som har skrevet den artikkelen. Om du har kunnskap og bakgrunn til å mene at de er helt på bærtur, så kom gjerne med noe som understøtter det.

1 Like
1 Like

Du kan gå her: https://threadreaderapp.com/thread/1232693018295250946.html

Hvis ikke:

2 Likes
1 Like

Hvorfor skal du krangle på dette også da? Det står “Editorial” øverst, som betyr leder. Det jeg lenket til var en av flere artikler i denne utgaven av New England Journal of Medicine.

1 Like

Ikke ta på vei, mente ikke å være kritisk mot deg, men metoden. Hvorfor spekulere i luftige CFR anslag uten å diskutere ut fra kjente datasett. Jo nærmere du kan være fakta jo bedre. Diamond Princess tror jeg utelukker at CFR kan bære særlig lavere enn 1%

Blir som å lage en artikkel om at jordens gravitasjon kan være 11 m/s2 om jordens masse hadde vært større og samtidig glemt å sjekke handfaste bevis for at jordens g faktisk er omlag 9.81 m/s2. Bad science.

2 Likes
1 Like

@Paddy80

https://www.telegraph.co.uk/football/2020/02/28/no-guarantee-liverpool-would-crowned-premier-league-champions/

1 Like

Ah, my bad! Så du mener de har tatt seg bryet med å skrive en lederartikkel for å påpeke at dødelighetstallene i selve rapporten sannsynligvis er for høye? Har jeg forstått det riktig nå? Vil ikke isåfall det forsterke poenget? Ellers har jeg null peiling på feltet, og ingenting å tilføye artikkelserien. Les den heller selv folks. Ha en fin kveld! :wink:

2 Likes
1 Like

Det hadde jo vært fantastisk synd, men de har ikke vunnet enda heller.

1 Like
1 Like