Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det har nå kommet til trøndelag, kommer vel i avisen i morgen.

1 Like

239 new cases and 8 new deaths in Italy. Among the 1,049 active cases, 401 (38%) are hospitalized, and 105 (10%) are in intensive care. Among the 79 closed cases, 50 (63%) have recovered, 29 (37%) have died…37%!!

Jada. Symptomfrie og alt det der… Menne…:thinking:

Sitatramme

No er det sikkert ikkje gylne tider i Iran, men fyren mister ein del truverdighet når han poster bilde av ein random ansatt på flyplass som er dau

An airline staff collapsing in the airport. It is reported that he passed away

Det er ikkje sånn at Corona sjuke spring rundt på jobb og plutseleg døyr… :sweat_smile:

2 Likes

Akkurat som i Kina i starten, og folk messet om 50% dødelighet.

1 Like

48% recovered, opp fra 46% i går:

Coronavirus Cases: 86,603
Deaths: 2,977
Recovered: 42,326

https://www.worldometers.info/coronavirus/

2 Likes

Sorry seems to be the hardest word…

Sveits tar grep

https://www.thelocal.ch/20200228/from-car-shows-to-football-matches-how-coronavirus-crisis-has-hit-life-in-switzerland

1 Like

Fra 11:55 - 17:05 syntes jeg var interresant.

R0 på opptil 7, 80% milde symptomer, 13% trenger sykehus og 6% er kritiske.
Antallet dobler ca hver 3.3 dag.
Ehm…well…fuck…

1 Like

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e5b79e6abd93900118b5b49

2 nye på Ullevål smittet. 5 helsepersonell satt ut av spill - 4 fordi norske helsemyndigheter og Ullevål Sykehus ikke har tatt dette seriøst nok.

Dette er ingenting mindre enn en skandale. Her mener jeg opptil flere må gå. Helseminister og leder for FHI kan lede an toget.

10 Likes

Hva er begrunnelsen for å være så tilsynelatende restriktive med testing? Er det kostnader?

Når person 1 smittet ved Ullevål kom fra Italia for en uke siden så var allerede utbruddet der et faktum, men begrunnelsen som er gitt for manglende testing var noe sånt som Italia var ikke et risiko området???

Sør Kora har forøvrig testet 80 000!

50 ansatte er også satt i karantene. Denne skandalen burde være grunnlag for mistillitsforslag til både regjering og ansvarlige organ innen for helsesektoren.

Makan. Her flirer man hånlig av U-land hvor smitten sprer seg som ild i tørt gress, og så er det fader meg enda verre i egen bakgård. På tide å feie for egen dør???

11 Likes

Han mener nødvendigvis ikke så mye selv. Han finner og videreformidler info. Men ja, er enig.

Så takk til han for at jeg er klar for alt. Er ferdig handlet, så ingen matkø og kaos på meg om noen få dager.

Jeg har en feeling på at helsevesenet er fullstendig politisk styrt via departementet, og siden politikerne er fullstendig i koma på absolutt alt hva det skal være, så er Norge fullstendig på hælene.
Mye «fullstendig» der altså…

Kostnad, manko og litt unøyaktig test kit hvis jeg har skjønte det rett.
Edit: Etter minnet, så skulle noen av test kit’ene gi 97% sikkerhet, men så viste det seg at det var ca 70%.
Igjen, tall etter eget minne.

I USA har de 75 000 tester totalt på lager. Så de må dele fint mellom kommunene…

2 Likes