Ja Kina sine ekstreme virkemidler har fungert, men ironisk nok kan de få sykdommen i retur fra andre land
Damen på nabokontoret er i karantene. Nesten så jeg freaka ut når jeg hørte det i går, hjemmekontor i dag.
Ja, får hoppas att trenden ändå håller i sig
Eneste grunnen til at det evt blir færre døde av koronaviruset er at det blir satt inn tiltak for å redusere smitte. Det virker jo ca like smittefarlig som vanlig influensa, bare dødligere. Hvis de ikke gjør noen tiltak, så vil jo en stor prosent av befolkningen få det og en stor porsjon besteforeldre vil gå bort som ellers kunne levd 5-10 år lengre.
Spørsmålet er jo om de er for trege til å sette i gang tiltak. Virker nesten som om de ikke har en plan i det hele tatt og ting er litt tilfeldig.
Vi er for trege, så da blir tiltakene mye mer drastiske når de først blir satt inn. Eksempel er jo legen som følte seg dårlig og hadde vært i et risk-område som nok egentlig ville holde seg hjemme, også fikk han klarsignal også ble 140(?) ansatte satt i karantene? Jeg regner jo med at skolene her til lands blir stengt om 1-3 uker.
Det er ikke nok utstyr eller tester.
Det er ikke noe annerledes på dette området, enn f.eks utenrikspolitikken.
Man sitter stille i båten, og venter pent på å bli fortalt hva man skal gjøre/mene fra sjefene lengre sør i europa.
YTTERLIGERE 15 OUS-ANSATTE I KARANTENE
Oslo universitetssykehus har fått bekreftet at en pårørende til et barn som ble behandlet ved Rikshospitalet 27. og 28. februar har testet positivt på Covid 19 i etterkant av oppholdet, skriver sykehuset i en pressemelding.
Den pårørende var smittet før vedkommende kom til sykehuset.
15 ansatte ved ulike enheter i Oslo universitetssykehus er satt i karantene etter å ha hatt nærkontakt med den pårørende, skriver sykehuset.
– Pasienter og pårørende som var på den aktuelle enheten 27. og 28. februar kontaktes nå. Oppsporing av eventuelle ytterligere kontakter pågår, skriver OUS.
Med de 280 som allerede er satt i 14 dagers karantene er nå minst 295 ansatte ved OUS hjemme fra jobb.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Melder om en død i Norge? What? Kan ikke finne det noen andre steder.
Det må vel være en feil?
Kanskje det ikke er oppdatert, ennå?
Står ikke på den siste fra VG.
Så akuratt det samme? Hvor henter worldometer daten sin fra?
Det var mitt neste spm også.
Finnes nederst på siden, lenken for de to tilfellene i Viken leder rett til VG’s side. Sett gjennom eldre oppdateringer men kan ikke si jeg finner noe om dødsfall.
Disse er i hvert fall like oppdaterte som Worldmeter. Og lenker konsekvent til kilde. Ingen døde i Norge, hvor nettop VG blir oppgitt som kilde til siste caser.
Er nok en feil i den grafiske fremstillingen ja. Ingen av kildene viser til noe død i Norge. Står nok tydelig på vg osv når det evt skjer
Jeg fikk nettopp ad omveier vite om et nytt bekreftet tilfelle som ikke ennå er en del av statistikken. Nå vil sikkert mange være ute etter å ta meg på metodefeil, men jeg mener dette er indikativt at nå kommer det til å rase på.