Jeg er helt enig i at USA ikke har vært på ballen, det eneste jeg ville nyansere var at situasjonen i USA og de fleste andre land ikke kan sammenlignes med Sør-Korea.
Enig! Ser bare ingen grunn til at USA kunne fått klare testkits MYE før om de virkelig ville.
Er nok flere i USA som vegrer seg for å teste seg for Korona pga. kostnader relatert til dette.
Tror det er kun NY foreløpig som har gratis testing, så det er nok en del mørketall i USA.
Det var flere her som “debunka” denne? Ikke vet jeg. Har lest at det både er gratis og at det koster 3000$+? At der er mørketall er det ikke tvil i, og til lenger de venter med testkits til styggere blir tallene når de starter å teste
Ja hvorfor ikke? All denne uklarheten fra USA er jo mildt sagt komisk.
Dette er ikke starten engang. Det vil komme en shitstorm uten like for med mindre Trump bruker katastrofefondet så er ikke det amerikanske helsesystemet rigget for å ta imot dette.
For min del tror jeg USA var trege fordi de er religiøse skrullinger som fornekter fakta og virkeligheten og tror de er usårlige.
“In God we trust” osv.
Gjelder både venstresiden og høyresiden. Det ene fornuftige Trump gjorde, med stenging av flyfart tidlig, fikk jo massiv kritikk fra venstresiden. Og Trump snakker jo om at viruset vil forsvinne gjennom ett mirakel … når du har Gud på din side så trenger du jo ikke lage unødvendig panikk.
Til uka vil det bli testet mange amerikanere. Det vil trolig bli stygge tall. Da stiger frykten, også på børsen. Det hjelper lite med rentekutt når inntektene forsvinner fordi folk blir hjemme.
Etterhvert vil også arbeidsledigheten stige. Da er vi i gang.
Herregud for et hysteri. Friske får knapt symptomer, antall døde word wide så langt er ingenting.
Selvsagt enormt mange som har viruset som ikke er testet positiv fordi de ikke har symptomer på sykdom,
Vi får håpe Norge bruker dette tilfellet til å skjønne hvor ufattelig dårlig forberedt vi er den dagen det kommer en ordentlig pandemi.
For å stoppe spredning må de svært drastiske tiltak til( slik som i Kina)
Ser ikke ut som noe annet land ( unntak Sør Korea og Japan) er villig til dette.
Her skal «økonomien» beskyttes helt til toget har gått.
Gi viruset 2 måneder til med ubesluttsomhet så er valgmulighetene ikke lenger tilstede.
Så ser man bilder fra Kollen, og der har tusenvis gitt faen og dratt opp
En konsekvens av alle som bagatelliserer viruset. Håper de kjenner det på samvittigheten. Men tviler på at de har en.
Bare bra om vi slipper alle pensjonsutbetalingene sier noen.
Her er en oversikt som viser vaksiner under utvikling
Det er bra de unge tar det på alvor:
En smart venn av meg sa at gondoler, som i skiheiser er rene virus-inkubatorer. 30 dampende pesende menn, kvinner og ungdom i en tett skiheis i en god stund på vei mot en fjelltopp er effektiv smittespredning.
Alle som i vinterferien var på skitur i Alpene bør dra å teste seg. Om ikke for egen del så i alle fall hvis man har gamle foreldre, besteforeldre eller noen med nedsatt helse man omgås.
Enig med Musk.
Det er jo ikke til å unngå at panikken i seg selv skaper unødvendige dødsfall. Når alle med smitte skal i karantene og sykehusene overbelastes og smitter flere enn de helbreder så er jo dette dumt. Samtidig overbelastes både privat og offentlig økonomi som er det viktigste grunnlaget for levetid og god helse.
Dere vet at det finnes mange typer medisiner som kunne reddet liv i Norge, men at disse ikke tas i bruk ettersom kostnaden opp mot liv reddet ikke er verdt pengene? Alt har en kostnad og det finnes dessverre ikke uendelige ressurser som mange virker tenke.
At du bruger VG til at vise disse tal - gør den ikke mere rigtige…
Så kan man undre sig over, at du IKKE kommenterer disse tal, men helt ukritisk viser dem.
Klatrer på Topplista
Oggggggg
Jeg kan supplere med “rigtige” procent tal fra i dag 80 lande
80 lande Dødsrate - 0%
Men er denne dødsrate i rette sammenhæng mere rigtige - NEJ…!
Kilde - Worldometers.com
Og Norge, se hvad Danmark gør for at forhindre mest mulig spredning