Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Hytteferie må jo være optimalt nå. Men poenget ditt står:)

4 Likes

Nå er ikke jeg en del av velgermassen som har stemt frem noen av partiene som har regjert de siste årene - når det er sagt så hadde jeg dog forventet langt tydeligere lederskap fra øverste hold regjeringen.

Det snakkes om at Støre er «tåkefyrsten» men når det nå for første gang siden 22. Juli er behov for et tydelig og sterkt budskap fra regjering og helsemyndigheter så står de til stryk på eksamen.

Hva det å reise på hytta i karantene angår, så er det første plassen jeg også kommer til å reise om jeg 1) blir satt i karantene eller 2) min arbeidsplass blir stengt.

Jeg jobber som tidligere nevnt på en skole - og slik barn ter seg i forhold til nærkontakt og intimsoner så er det å vaske hender bare en eneste stor vits. De hoster, harker, spytter, piller seg i nesa og tar på hver andre over en lav sko. Barn blir ikke veldig syke, men blir til gjengjeld superspredere.

Steng skolene nå!

6 Likes

Ja, og hva skal vi foreldre da gjøre som har jobb hvis vi skal være hjemme og passe kids? :sweat:

Holde dere hjemme med barna. Må jo være det mest effektive tiltaket for å hindre smittespredning. Dyrt ja - men effektivt.

5 Likes

Jeg er enig med deg i teorien, men jeg tviler på arbeidsgiver gir meg fri for å være hjemme med barna for å “hindre smitte”. Nå er det imidlertid satt i gang hjemmekontor tiltak på min arbeidsplass, og jeg regner med flere arbeidsplasser vil følge på etterhvert. Men dersom jeg må passe minste vår så får jeg ikke jobbet noe særlig. Eldste klarer seg nok greit med Netflix og PS4 :slight_smile:

1 Like

Derfor jeg etterspør tydelige krav fra regjering. «Alle foreldre pålegges å være hjemme med barn som pga stengte skoler må holde seg hjemme.». Da får arbeidsgivere innrette seg deretter.

5 Likes
1 Like

https://www.nettavisen.no/nyheter/stadig-frre-nye-koronatilfeller-i-kina---og-kraftig-bedret-situasjon-i-sr-korea/3423935194.html

1 Like

Og forskjellene i tiltak fra S-K og Kina til Norge er astronomiske.

6 Likes
2 Likes

Paradoksalt nok kan vinnerne være de som allerede er smittet, fått adekvat hjelp mens den er å få, kommer seg igjennom og blir immune i en tidlig fase av pandemien.

10 Likes

Flere enn 119.400 har hittil blitt smittet av coronaviruset. I Norge er 429 tilfeller bekreftet.

1 Like

For en idiotisk avgjørelse med en enda mer idiotisk begrunnelse…

1 Like
2 Likes
4 Likes

Veldig synd å måtte avlyse slike sårt trengte militærøvelser! Men det er helt sikkert en god og riktig avgjørelse.

1 Like

Man blir oppriktig forbanna over den slumsete adferden i norsk helsevesen. Har ikke tall på i hvor mange sykehus det er helsepersonell som har brakt viruset med seg inn, etter at de har fått beskjed om at testing ikke var nødvendig. Elendige vurderinger har ført til at flere hundre av kollegene deres nå sitter hjemme i karantene.
Det er synd tradisjonen med å rulle den ansvarlige i tjære og fjær er på utadgående.

Her er det siste fra nyfødtavdelingen på Ahus:
Hele 16 personer som hadde vakt på nyfødtavdelingen ved Ahus søndag er nå i 14 dagers hjemmekarantene, etter at det ble bekreftet at en ansatt ved avdelingen testet positivt på koronaviruset søndag.

Mandag kveld gikk Ahus selv ut med opplysningen om at en ansatt på nyfødtintensiven ved Barne- og ungdomsklinikken hadde testet positivt for koronaviruset.

– Vedkommende hadde vært på ferie i Østerrike og kom tilbake lørdag. Den ansatte tok da på forbilledlig vis kontakt med avdelingen for å rapportere om tørrhoste, og spurte om dagvakta søndag likevel skulle gjennomføres som planlagt. Både nærmeste leder og ansvarlig lege svarte ja på det, i tråd med retningslinjer fra sentralt hold som vi forholder oss til, forteller Øystein Mæland.

At det ikke ringer en eneste bjelle. Er det å gå rundt på en intensivavdeling for nyfødte med tørrhoste innafor, corona eller ikke? Og i disse tider?

Makan. Får håpe hvermansen har mer vett enn vårt helsepersonell!

12 Likes

Men hva faen!? Skjønner ikke at det er mulig! Må da være bedre med føre var?

4 Likes

Er i samme situasjon som deg med to små hjemme…

1 Like

Kongsberggruppen er rammet:

Kan nok påvirke Kitron @Christian ?