Har lest studier som sier median inkubasjonstid på 3-5 dager. Har ikke kilden for hånden, men det har sikkert @polygon.
Ganske stor forskjell på det og 14 dager.
Har lest studier som sier median inkubasjonstid på 3-5 dager. Har ikke kilden for hånden, men det har sikkert @polygon.
Ganske stor forskjell på det og 14 dager.
Bill Gates advarte mot en Global Pandemi for 5 år siden. Ingen lyttet…
Dette mener jeg er hovedproblemet
Nå er de i hvertfall åpne om den bakenforliggende grunnen.
Men intet mindre enn en fiasko av myndighetene… dette har de hatt 2mnd på å forberede
Er vel dessverre bare spørsmål om tid før første norske pasient dør?
Og fra nå av, er covid-19 en pandemi…
DIREKTE: WHO med siste nytt om coronaviruset
close
17:30Martha Holmes
Det opplyser verdens helseorganisasjon på en pressekonferanse.
– De siste to ukene har antallet tilfeller av coronaviruset utenfor Kina blitt 13 ganger høyere og antallet land som er rammet tredoblet seg. Tusenvis av mennesker kjemper for livet i sykehus, sier generaldirektør Tedros Adhanom Ghebreyesus i WHO.
Det er nå over 118.000 tilfeller i 114 land. 4291 mennesker har dødd.
– Vi er dypt bekymret over det alarmerende nivået av spredningen og omfanget. Derfor har vi gjort vurderingen å kategorisere Covid-19 som en pandemi, sier han, og fortsetter:– Pandemi er ikke et ord man skal ta lett på. Det er et ord som, dersom det blir misbrukt, kan skape unødvendig frykt eller aksept av at kampen er over, som leder til unødvendig lidelse og død.
Wtf er det som skjer? Rimelig drøye saker. Var en familie til med samme opplegg.
Hør på Gilbert, gå i Lock Down.
Jeg begynner å tvile på hvor mye de rapporterte tallene har å si i svært mange land.
For eksempel har Qatar 262 tilfeller hvorav det ble registrert 238 nye tilfeller i dag.
Det er jo opplagt antall tester som er flaskehalsen her.
Oslo Met og medisinske fakultet stenges for undervisning fra og med i morgen
Wall Street: Indeksene faller kraftig etter at WHO erklærer pandemi
Umiddelbart etter at Verdens helseorganisasjon på en pressekonferanse omtalte koronaviruset som en pandemi, svarte de tre store indeksene i USA.
Norge pr nå vesentlig nedgang vs i går, kommer det på mye tilfeller kveldstid når VG oppdaterer etter å gjøre research selv?
Ut av det jeg har fått med meg var det vel motsatt? Kraftig økning siste døgn, med økt internsmitte
“Det er nå 489 smittede i Norge. 212 nye tilfeller det siste døgnet. Det opplyste Camilla Stoltenberg fra Folkehelseinstituttet på en pressekonferanse onsdag kveld. I går, tirsdag, var det registrert 277 smittetilfeller.”
Coronavirus captured. This image shows a collection of particles (coloured pink) of the new coronavirus, SARS-CoV-2, emerging from an infected cell in a scanning-electron-microscope image. The coronavirus causes the respiratory disease COVID-19, which is spreading rapidly around the world and has infected tens of thousands of people worldwide. The virus, which emerged in the Chinese city of Wuhan in December, belongs to the same family as the pathogen that causes severe acute respiratory syndrome, or SARS.