Har jeg sagt at jeg vet? For å kunne opprettholde forholdstallet kreves det at 100 ganger så mange er døde enn hva som er offentlig kjent. Alt er mulig, man kan selvsagt ikke vite, men det er et voldsomt tall.
Poenget er at vi ikke vet ennå.
Når Lancet følger 99 pasienter og kommer til over 11% er det lite sannsynlig at fasit er 2,1%
Et tall som er fullstendig irrelevant. Et begrenset antall alvorlig syke og dødeligheten blant disse er ikke av statistisk signifikans.
Det er i alle fall ikke relevant å dele antall døde på antall smittede.
Man vet ikke om de smittede ender opp som døde eller friske før de ender opp i en av gruppene.
Dermed er det garantert høyere enn 2,1%
Da kan du like gjerne dele antall friskmeldte på antall smittede og hevde at bare 2,1% overlever. Det er samme logiske brist.
Feil, iom at det er umulig å fange opp antall smittede, men vesentlig enklere å få registert antall døde. Antall syke/smittede er 100% sikkert vesentlig høyere enn de offisielle tallene, noe annet er umulig. Som betyr at forholdstallet er falskt i disfavør av de smittede.
Skal dog være enig i at tallet 2,1% har null tyngde, men er som sagt uenig i at det er størst sannsynlighet for at det reelt sett er høyere heller enn lavere.
Nei, ikke med nedstengte byer.
Lancet sin metode er den beste til nå. De fulgte et utvalg på 99 og kom til 11%
Man kan ikke lage statistikk basert på 99 individer, som attpåtil er vesentlig sykere enn gjennomsnittet.
Tror Lancet er nogenlunde anerkjent.
Det er det beste vi har så langt.
Endelige tall har vi ikke ennå.
Uansett er det fullstendig feil å dele døde på antall smittede. Du må la dem få tid til å dø eller bli friske først.
Det handler ikke om feil ved artikkelen, det handler om at du feiltolker den så mye at jeg antar at du bare prøver å provosere.
Ja, 11 prosent av alvorlig syke pasienter, ikke 11 prosent av vanlige smittede. Dette er blitt opplyst om en del ganger nå.
Derfor blir trolig fasit et sted i mellom. Men garantert over 2,1%
Filmen jeg linket til over mener 6,7%
Det er i så fall ca 60* influensa
Point exactly Lancet har selvsagt ikke hevdet at dødeligheten blant de 99 impliserte syke individene kan si noe om dødeligheten til Corona på generell basis.
“Garantert over 2,1%”. De mest skråsikre er gjerne de som skjønner minst.
Jeg skjønner i alle fall at de som nettopp har blitt smittet ikke kan plasseres i noen av gruppene “døde eller friske” ennå.
Det er visst vanskelig å skjønne for enkelte
Bare å legge til to nuller fra nå så stemmer det