Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Aner ikke hva pasientene blir behandlet med. Da må jeg inn i deler av journalen som jeg ikke har behov for å se på. Sikkert noen leger her som vet hva som blir gitt i behandling?

1 Like

Er de som har slange i halsen våkne?

1 Like

Nå stenges grensene i Schengen, fra VG.
20:26Martha Holmes

MACRON: ALLE SCHENGEN-LAND STENGER GRENSENE

Macron annonserte under sin tale til folket torsdag kveld at det nå er enighet mellom europeiske ledere om å stengene grensene for ikke-essensielle reiser i Schengen.

– For å beskytte oss selv og stoppe spredning av viruset, men også for å bevare helsevesenet vårt, har vi tatt en felles beslutning mellom europeiske ledere. Fra klokka 12 i morgen blir grensene ved inngangen til EU og Schengen-området stengt. Alle reiser til europeiske land og EU vil bli stoppet, sier Frankrikes statsminister Emmanuel Macron, ifølge le Monde.

Schengenområdet består av de 22 EU-landene, i tillegg til Island, Liechtenstein, Norge og Sveits

– Alle de europeiske lederne tok et valg sammen i dag, sier han.EU foreslo tidligere i dag et 30 dagers innreiseforbud i EU-land, og det er dette de har kommet til enighet om.Det gjøres unntak for essensielle reiser, som varetransport og for helsepersonell.

3 Likes

Litt utenfor mitt felt, men tror de er sedert om de har ned i halsen. Får man trachostomi er det mange som er bevisst.

3 Likes

1 Like

På pressekonferansen nå nettopp ble det opplyst av FHI at snittalderen for de som er innlagt på sykehus nå er 46 år. Selvsagt vet man ikke hvilken underliggende sykdommer - om noen - disse eventuelt har, og heller ikke hvem av disse som ligger i respirator, men jeg hadde forventet en høyere snittalder.

3 Likes

Det er jeg helt enig i. Men her er det nok skiferieturistene som fortsatt preger tallene.

1 Like
2 Likes

På pressekonferansen nå, så snakker Bent Høye faktisk fortsatt om å “Stoppe spredningen”, selv om FHI åpenebart kun ser for seg å forsinke spredningen.

Er det bevisst for å få folk til å ta dette alvorlig, eller er det en forvirring i politisk ledelse om hva man faktisk forsøker å få til nå?

2 Likes
1 Like

Det et nok bare to måter å si det samme. Tror ikke Høie har et eget syn på dette.

1 Like

På smittede eller innlagte? Det er en forskjell

1 Like

Link fra Mattilsynet vedr bla uembalerte matvarer:

Smitte via uemballerte matvarer er lite sannsynlig siden koronaviruset må ned i luftveiene for å gi sykdom.

https://www.mattilsynet.no/Utbrudd_av_koronavirus/til_naeringsmiddelvirksomheter_om_koronavirus.37927

2 Likes

Historiskt ögonblick: Jennifer Haller, 43, i Seattle blir världens första att vaccineras med testvaccinet mot #Covid19 totalt vaccinerades 45 personer i en testgrupp.

9 Likes

På smittede.

Fase 1 studie på friske frivillige? Tar vel noen mnd vel?

Djeez… folk tenker fremdeles ikke…

KORONAVIRUS I INNLANDET

16. mars 2020 kl. 21:51

10.000 i bot for å hoste mot ansatt

En mann i 40-åra ble pågrepet mandag ettermiddag etter å ha hostet og harket mot en ansatt på legekontoret på Tangen før han fortalte at han var smittet av koronavirus. Han har vedtatt et forelegg på 10.000 kroner og er løslatt fra arresten.

1 Like
1 Like

Alt for mild straff! Tatt med ut i bakgården og skutt hadde vært mere passende i disse krisetider…

4 Likes