nah opplevde henne som at hun viste hva hun pratet om… hun pressiserte kun at tallene muligens var langt høyere en modellen som blir brukt
Hun er selvsagt i karantene nå inntil prøvesvar foreligger og eventuell isolasjon er gjennomført. Jeg er bare generelt skeptisk til hvordan en slik diagnose for en med GFR på ca 30 takler viruset, og skeptisk til hvorfor denne gruppen i det hele tatt må på arbeid.
det burde finnes andre å sette inn, helt klart
Hvilke tall regner du med her da, for antall døde av Covid-19 uten tiltak og for antall dødsfall du estimerer som følge av tiltakene?
Hva med en helt annen vinkling enn det jeg hittil har sett:
Kan dette viruset ha vært i omløp i verden i mye lenger tid enn det vi nå har gått ut fra? At det har eksistert mye lenger enn det den kinesiske legen mente å ha oppdaget. Mange har gått rundt og hatt langvarig forkjølelse og også influensa, men har kanskje hatt en mild variant av Korona? Om dette skulle være riktig, vil få helt andre beregningsmodeller og samtidig bevis på at dette ikke er så farlig som man ellers kan frykte.
Hun legen overbeviste ikke meg, for å si det slik.
Du minner meg om en annen smittelege, som på ekte kinesisk vis forsvant fra nyhetene. Nemlig han her…
«Større sjanse for å vinne i Lotto tre uker på rad, enn å bli smittet av en kinesisk turist i Norge»
Ingen logikk her. Hvis det hadde eksistert en mildere variant tidligere er ikke dette et bevis på at dagens variant ikke er så farlig som vi tror. Den er så farlig i kombinasjon med smittsomheten at Italienske sykehus er fylt til randen.
Ellers har vel forskerene kontroll på genetikken her, det de sier er at dette er et coronavirus som smittet fra dyr til mennesker ca i november 2019.
Skjønner godt usikkerheten rundt dette! Bra hun slipper å jobbe akkurat nå iallefall. Litt avhengig av hvor hun jobber i helsevesenet så vil jo hun i mange tilfeller være tryggere i forhold til smitte enn mange andre. Mye av smitten vil jo være kartlagt når pasienten først er kommet forbi akuttmottak. Skjønner allikevel frustrasjonen!
Er det nå slik at du faktisk kan komme på jobb igjen med engang om den er negativ?
Du ble jo nettopp satt i karantene, dvs du kanskje ble smittet for 3 dager siden f.eks? Er ikke det for tidlig å teste allerede nå da? Kan jo ikke stole på det vel.
Aner egentlig ikke. Har bare antatt det selv. Det er enorm pågang med ansatte som skal testes, så informasjonen er litt treg. tenker jeg får svar på det i morgen når jeg testes.
Jeg testes jo fordi jeg har symptomer, men det kan jo godt være at det kommer av noe annet og at et evt corona virus ligger å ulmer i oppstarten i bakgrunnen. Vi får se.
Er opprinnelsen dokumentert eler kun antatt?
Situasjonen i Italia kan være et resultat av at viruset har eksistert mye lenger enn antatt og at tidligere dødsfall ble feilaktig relatert til vanlig influensa.
Dette er kun tanker jeg synes kan være interessant å få belyst.
Litt galgenhumoristisk, så er jeg ikke helt klar for å verken bli alenefar eller måtte tenke tanken på å laste ned tinderappen. 
Vi slo oss noenlunde med ro at det er bedre at smitte påvises nå kontra om noen uker, men frustrerende uansett. 
Jeg håper inderlig at hun var for pessimistisk!
Men samtidig er jeg smertelig klar over at vi mennesker har en tendens til å ikke ville tro på det som fortoner seg som for ubehagelig eller skremmende. Det blir som med klimadebatten der mange heller finner en alternativ og mer behagelig “sannhet” på internet

Vanntett system dette.
Galgenhumoristisk eller ikke, så er nok ikke tiden inne for sånne tanker nå. Man vet vel ikke nok om dette enda. Satser på at prøven er negativ!
Hvor mye ekstra ressurser hadde det kostet å sende ut svar til alle? Dette er altfor dårlig!
Som en god sveitserost den! 
Du kjøpte jo aksjer når epidemien var et faktum, så spørs om du Ikke er for optimistisk anlagt da.
Jeg syns hun argumenterte best. To ulike scenarioer. Begge er nå sannsynlige/realistiske var jo det hun sa.
Føre var.