Hei,
Jeg finner forventet levealder i Norge og Italia.
Men finner ikke gjennomsnitt alder p dd.
Noen som har en kilde?
Hei,
Jeg finner forventet levealder i Norge og Italia.
Men finner ikke gjennomsnitt alder p dd.
Noen som har en kilde?
At ho dama var litt emosjonell trenger ikke bety at ho tar feil.
Hvis ho har nogenlunde rett, så er det vel forståelig at ho er ekstremt frustrert og redd for følgene av manglende tiltak.
Hvorfor hører vi ingenting fra Iran lenger?
Det er et land hvor smitte opplagt er fullstendig ute av kontroll, og har vært det lenge.
Hvis dette viruset er så utrolig dødelig som hun legen påstår, så hadde hundretusener vært innlagt på sykehus, og titusener vært døde.
Jeg kjenner 3 som har viruset. Kun 1 har testet seg. Han måtte mase. Det var kun når han sa han kom fra Italia at de lot han teste seg.
Ikke så merkelig at de sporer de fleste til Italia og Østerrike når de holder på slik.
De som har vært i Norge på Haugaland Konferansen får ikke teste seg. Mistet lukt og smakssans. Feber. Verk. Pusteproblemer. Etc.
Preben Aavitsland i Folkehelseinstituttet på debatten i kveld.
Her er han for 1 uke siden:
«Vi er enige i Jacobsens konkrete oppfordringer til folk om å se nøye over behovet for utenlandsreiser nå. Vi oppfordrer også bedrifter til å trappe ned møtevirksomhet og la medarbeidere benytte hjemmekontor hvis mulig.»
«Jacobsen peker på en viktig utfordring: Ettersom det fortsatt er tidlig og vi ennå knapt har noen alvorlige tilfeller, har kanskje ikke alvoret helt gått opp for folk. De forstår ikke at alle faktisk må bidra til å stoppe dette viruset.»
«Portforbud og sanitærbarrierer rundt byer, som i Kina, blir ikke aktuelt.»
For 1 uke siden så skjønte ikke folk alvoret, burde trappe ned på reiser, men portforbud blir ikke aktuelt??
Hvordan kan han si det, når han ikke vet noe, synser, antar og mener å kanskje tro?
Han driver kun med befolkningsberoligelse. Null tillit.
Mens 6. mars trodde han dette «ville bli veldig stort»
Sitat « Og får vi først en epidemi, vil det ramme en stor del av befolkningen. Om det er 20, 30, 40, 50, 60 eller 70 prosent, vet vi ikke, sier Preben Aavitsland.»
Alt fra 20 til 70%. Hvor mange hundretusener av mennesker i forskjell er ikke det?
Tillit? Nei. Han duller med befolkningen, får oss tilbake i byssanlull.
Viruset begynte i Kina og førte allerede i desember til mange svært syke og dødsfall. Det finnes mye informasjon om dette tilgjengelig hvis du er interessert:
Ok.
Ville bare belyse om det kunne være en sjanse for at man har tatt feil m.h.t. opprinnelse.
Jeg hører sarkasmen din helt hit, her jeg sitter inni satellitten å tar bilder av iranske massegraver…
https://www.space.com/iran-coronavirus-graves-satellite-images.html
Regner med at ting er virkelig ille i de hardest rammede områdene av Iran. Hvis ikke hele landet er et hardt rammet område nå, som du sier hører vi ikke detaljer derfra lengre og tallene tror jeg vi kan ta med en klype salt.
De som forsker på dette har informasjon på et veldig detaljert nivå mtp genetikk og hvilke varianter som var hvor på hvilket tidspunkt:
Aftenposten
Robert Gjerde
22:25
DEL
OUS-forsker: Alle må holde seg hjemme
Forsker Gunhild Alvik Nyborg mener spredningen av koronasituasjonen er ute av kontroll og tar til orde for full isolasjon.
– Vi må gjøre noe med dagens strategi. Vi må våkne, vi er nødt til å brette opp ermene og slåss, sier Nyborg i et intervju med Fredrik Solvang i Deatten på NRK.
Hun har doktorgrad i farmako-epidemiologi og mener at alvoret om spredningen og konsekvensene av koronaviruset ikke har gått opp for norske myndigheter og folk flest.
– Vi har ingen kontroll, det er ingenting som tilsier at kurven vil flate ut, sier Nyborg.
Hun mener enda mer drastiske tiltak må til for å stanse spredningen av viruset.
– Vi må sette en full karantene på alle som ikke har kritiske funksjoner i samfunnet. Sosial isolasjon er veldig effektivt, sier hun.
Helsedirektør Bjørn Guldvog sier i en kommentar at Norge satser alt på å redde så mange som mulig. Han mener Norge er et av de landene i verden som gjør mest for å stanse spredningen av koronaviruset.
Ingen sarkasme nei. Synes det er merksnodig at det er blitt helt tyst derfra. For en måned siden var det jo masse nyheter fra Iran om Corona-situasjonen.
Godt de tar med hva Jan Åge Fjørtoft mener om saken da.
Du henger deg opp i feil ting. Hvem er interessert i å høre om Iran? Vi har nok problemer her.
Ok, da hørte jeg feil her oppe. Skylder på avstanden 
Dette er fyren de to på debatten jobber for.
Det juges så de f@en meg skulle hatt juling hele gjengen.
Han forsvant ikke helt fra nyhetene. Han sa at Covid-19 var svære greier å ha i en militærøvelse:
Soldater skal utsettes for risiko av og til. Det er deres plikt å holde seg friske selv om det er et virus som svever rundt. For meg er dette en sak som gjør at soldatene får testet sin evne til å holde seg friske med et rimelig ufarlig virus , sier Olsvik.
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/-vinterovelsen-cold-response-blir-ikke-avlyst-sier-bakke-jensen-1.14929799
Doktorgraden til Nyborg i debatten har forresten ingen ting med smitte å gjøre, selv om det er epidemi i navnet. Det handler om overmedisinering av eldre.
Det pågå et enormt kappløp over hele verden etter å få utviklet en vaksine. Dersom pandemien utvikler seg så dramatisk som enkelte forskere nå frykter, kan det da bli mulig at mange land slipper til vaksiner før de normalt er ferdig testet for bivirkninger? F.eks. at man signerer på at man tar vaksinen på eget ansvar?
Norge er jo et av de mer restriktive landene til å ta i bruk nye medisiner. Har vi egentlig tid og eller råd til å vente på årelange tester for å dokumentere 100% sikkerhet, dersom store deler av verdens befolkning står i fare for å dø??
Dette vil foregå med høyest mulig hastighet. Safety på de første vil bli fulgt opp daglig.
FDA står på pinne osv. Ikke en dag å miste.