Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Hun forutsetter at det ikke er behandlingskapasitet. Det gir selvfølgelig høyere dødelighet for lungepest enn 5-10%.

Ja, en annen interessant hypotese er at viruset er skapt av en trollmann fra Mars.

Kan du ta disse interessante hypotesene på freak.no ?

Ikke alle som var edru den gang heller altså.

vill påstå at det er en vesentlig forskjell på behandling med antibiotika vs respirator, men mulig jeg tar feil… JEG er ikke lege :wink:

1 Like

Vanskelig å si hva som stemmer og ikke stemmer etter at det er tygget på av en journalist, men jeg tolker dette som at Sverige også gir medisinen til syke pasienter utenfor eventuelle kliniske forsøk.

2 Likes

Det er mange som er dårlige på kommunikasjon. Det hun sa var at dersom hun måtte velge mellom å sammenligne viruset Covid 19 med influensa eller pesten så ville hun valgt pesten.

Hun sier heller ikke at hennes versjon er fasit. Men at det nå ser ut til å være et realistisk senario gitt fortsatt utvikling i kurven som nå.

Helt utrolig at så mange bare slenger seg på og dømmer henne nord og ned. Man må høre etter.

At hun virket litt panisk kan ha sammenheng med at hun selv forstår hva hun sier. Dersom våre politisk ledere hadde sett at dette var et realistisk senario gitt fortsatt lik utvikling i kurven så hadde selv ikke Jens Stoltenberg eller andre særs gode talere vært så rolig og fattet heller.

Så dersom man tar det i betraktning så syns jeg hun klarte å forholde seg så rolig som det går an i en slik situasjon. Folk blir jo pissenervøse av å snakke foran klassen sin. Eller familien sin i bryllup. Dette er en person som trolig aldri har snakket til nasjonen…

15 Likes

Thoughts on “Diamond Princess Mysteries”

Willis Eschenbach

March 16, 2020 at 10:23 pm

ironargonaut March 16, 2020 at 9:36 pm

Drastic measures where taken on the ship also …

Not true, according to an article by a Japanese expert who visited the ship while it was under quarantine.

w.

Willis Eschenbach

March 16, 2020 at 9:30 pm

Thanks, Mike. The article says:

Our findings reveal that remdesivir and chloroquine are highly effective in the control of 2019-nCoV infection in vitro. Since these compounds have been used in human patients with a safety track record and shown to be effective against various ailments, we suggest that they should be assessed in human patients suffering from the novel coronavirus disease.

Both of those are great news. Me, I’ve taken a lot of chloroquine in my life … I’ve had malaria four times, and I’ve blocked malaria from developing when it started coming on another four or five times by taking three chlorquine “daily doses” each day for three days.

So if I get the virus, I know what I’m gonna try …

An effective treatment for #Coronavirus #COVID-19 has been found in a common anti-malarial drug

Anthony Watts / 21 hours ago March 17, 2020

Encouraging news: three new medical studies show a commonly available anti-malaria drug known as chloroquine aka chloroquine phosphate is showing strong results against COVID-19 infections in both China and South Korea. Excerpts from three studies, including one published in Nature are below.

Summary

Recent guidelines from South Korea and China report that chloroquine is an effective antiviral therapeutic treatment against Coronavirus Disease 2019. Use of chloroquine (tablets) is showing favorable outcomes in humans infected with Coronavirus including faster time to recovery and shorter hospital stay. US CDC research shows that chloroquine also has strong potential as a prophylactic (preventative) measure against coronavirus in the lab, while we wait for a vaccine to be developed. Chloroquine is an inexpensive, globally available drug that has been in widespread human use since 1945 against malaria, autoimmune and various other conditions.

Chloroquine: C 18 H 26 ClN 3

5 Likes

Mye rare påstander basert på feilaktig sitering ja. For å inkludere det som ble sagt i følge vg:

– Ligner dette mer en pest enn influensa? spør programleder Fredrik Solvang.

– Jeg tror det er kolleger som er uenige i dette, men jeg tror ikke de har satt seg inn i tallene. Det er åpenbart ikke en influensa. Det ligner mer på pest. Jeg sier ikke at det er det, sa Gunhild Alvik Nyborg.

– Hva er forskjellen?

– Det er jo forskjellige typer agens, altså forskjellige typer bakterier og virus, så det vi smittes av her er helt nytt. Så vi skal ikke sammenligne det med noe annet, men det at vi ser så voldsomme påvirkninger på sosiale funksjoner, har vi ikke sett på mange hundre år.

Hentet herifra:

4 Likes

fåreslår at du ser programmet igjen jeg kompis, og hører godt etter hva hun EGENTLIG sier. :wink:

1 Like

Disse “påvirkningene” er vel menneskeskapt. De kan skapes av ethvert hysteri.

2 Likes

Jeg har ikke fått påvist viruset, men jeg har et symptom jeg ikke har sett nevnt noe sted.

Jeg kjenner det som om jeg har “sting”. Men når jeg trekker pusten så knyter det seg ikke mer slik som når man får “sting” til vanlig. Følelsen er konstant. Har noen hørt noe om det?

Dette er i tillegg til irritert hals, lett hoste og bittelitt rennende nese.

1 Like

“Jeg har ikke fått påvist viruset, men jeg har et symptom jeg ikke har sett nevnt noe sted.”

Det som kan/kunne være viktig/lurt, er om det var en offentlig nettside der innbyggerene kunne skrive ned sine symptomer.
For evaluering når det hele har landet.
Så ville man få oversikt/tall over type symptomer, og eventuell angst/redsel sin påvirkning på opplevd helse.
I ettertid kan man, i ro, sjekke hvor mange som har hatt/fått smitte. ( I forhold til antistoffer ) . Og om det er noen typer ( blodtyper/gener) som er mer disponert enn andre.

2 Likes

Her kan man se en oversikt jeg laget nå.
De fleste tallene fra andre land er oppdatert per 17 og Norge er fra tall jeg fant idag ( var ikke oppdatert siden 16mars/18k på nettsiden).

Kilde
Dette for å demonstrere at selv om vi i Norge ikke føler vi tester så mange som vi bør, så gjør vi uansett en bedre jobb enn de fleste andre. Spesielt mtp hvor nylig dette rammet oss VS Sør Korea syntes jeg det er imponerende.

16 Likes

Zhang Xinmin, an official at China’s science and technology ministry, said favipiravir, developed by a subsidiary of Fujifilm, had produced encouraging outcomes in clinical trials in Wuhan and Shenzhen involving 340 patients.

“It has a high degree of safety and is clearly effective in treatment,” Zhang told reporters on Tuesday.

Patients who were given the medicine in Shenzhen turned negative for the virus after a median of four days after becoming positive, compared with a median of 11 days for those who were not treated with the drug, public broadcaster NHK said

5 Likes

Kjøp for svarte!

Og USA 0.01%… altså 0.12 per 1000

Du må slutte å bruke “sitat” knappen på innleggene til folk når det er sitert fra andre ting og ikke er ens egne formuleringer og meninger. Det gir så veldig feil inntrykk. Det @polygon reagerte på tidligere også.

5 Likes

Det kan lett skapes av stress. Har fått det selv noen ganger. Nesten som en blir tungpustet av instinkt når en tenker på dette. Chill, det går bra. :heart:

4 Likes

Ja, det skal jeg huske på. ( Det var ellers ikke for å henge ut noen, kun for å henvise.)

1 Like