Gjennomsnittlig eller forventet levealder?
Selv om tall som 0,2% og 0,4% og kanskje 1,3% ikke ser så høyt ut så vil jo slike andeler utgjøre veldig mange om man lar ting utvikle seg nær fritt.
For Italia mener jeg de sa på 21 nyhetene at snittalderen på de døde nå var 79,5 år. Fortsatt høyt men er vel synkende.

Når det gjelder gjennomsnittsalderen på døde vil den selvsagt være veldig høy etter de første dødsfallene. Er jo naturlig at de eldste som får det dør raskest.
Grunnen til at de stengte grensene var for å gjøre Norge om til en totalitær stat, og slippe å tenke på internasjonale relasjoner?
Gjennomsnitts. Men forventet levealder er omtrent lik.
Tror panikken tar USA snart. Stor økning siste døgn. I en populasjon med mye dårlig helse og mange overvektige tror jeg dette kan bli stygt både helsemessig og økonomisk.
En utopi. Kommer aldri til å bli arrangert OL i sommer.
Kanskje det blir corona-boikott?
kopierer inn avsnitt om testingen som jeg synes er oppløftende:
Norske helsemyndigheter anslår at det bil være en dobling av analysekapasiteten av coronatester i Norge mot slutten av denne uka. Norske laboratorier har doblet bemanningen samtidig som Norge får inn nytt analyseutstyr.
Nå testes alle som innlegges på sykehus med luftveisinfeksjoner, innlagte som får infeksjon på sykehus, alle i helsetjenesten som har symptomer, og alle nærkontakter av personer som er bekreftet syke
Testing for covid-19 inngår nå også i vanlig testing av luftveisinfeksjoner. Det betyr at blir du testet for kikhoste, influensa eller andre kjente luftveisplager, så testes du nå også for corona, opplyser medievakt Knut Børtnes i FHI til Dagbladet.
Helsevesenet er per tidspunkt sterkt overbemannet og tilsvarende underarbeidet.
De har lagt alt annet på vent og innkalt alle vikarer og ekstrahjelper de har i påvente av et rush med corona-syke som så langt ikke har vist seg.
Kan du dokumentere noe av dette?
Siv Jensen er i karantene
Frp-leder Siv Jensen er i hjemmekarantene fordi en av representantene i stortingsgruppa er bekreftet smittet av koronaviruset. Jensen bekrefter dette overfor TV 2. Tidligere ble det kjent at stortingsrepresentant Åshild Bruun-Gundersen, er smittet.