Sverige, oversikt fra Aftonbladet .
”Någon gång ska vi dö”
Carina, 92, är en av de äldre i Helsingborg som inte är speciellt orolig. Hon bjöd hem en vän på lunch under onsdagen.
– Jag är inte rädd. Jag har haft ett enormt liv och någon gång ska vi alla dö, säger Carina.
Hon känner fler seniorer som har samma ambivalenta inställning till covid-19.
– Det är definitivt så. Att fler inte är oroliga, säger Carina.
Hva du vet altså! 
Denne må deles og les det som skrives her og statistikker fra Italia: https://www.nettavisen.no/nyheter/undersokelse-992-prosent-av-koronaofrene-i-italia-hadde-andre-sykdommer/3423940147.html
De som har mistet livet i Norge pga corona har en snittalder på 89 år. Vi kan ikke spre panikk og håpløshet for dette viruset, da gir vi egentlig grobunn for mye annet. Kroppene til folk bekjemper dette og blir mer eller mindre immun. Medisiner fra Japan, vaksine i løpet av året? vi bekjemper dette, men unngå panikk. Vi trenger positivitet og folk som sier at dette kan bekjempes, ikke NRK debatt der alt ‘går til helvete’.
Om Carina hadde bodd i Norge, så ville hun i utgangspunktet levd i 3,79 år til. Da er verdien av hennes liv i min utregning over, 2,5 millioner. Mens familiefaren på 50 år som nettopp har fått konstatert hjerteproblemer, har det en verdi på 22,6 millioner at får leve. Om man skal ha en debatt om dette, så må det gjøres om til tall som kan settes opp mot hverandre. Om fasit blir eksisterende tiltak i to måneder til, så kan være at det norske folk betaler en for høy pris for at regjeringen nå får lov til å vise seg som handlekraftig.
“– Man vet jo at Remdesivir har en veldig bra effekt i laboratorietester både på dette viruset og dets slektninger. Man vet også at legemiddelet har effekt på sars-viruset og mers-viruset, sier professor Anders Sönnerborg, som leder Referensgruppen för antiviral terapi ifølge NTB.”
Tid for å brenne hjemme igjen?
Samboeren min som er spesialsykepleier har nå en uke “ferie” helt plutselig. Hun fikk beskjed tirsdag. Mandag satt alle kollegaene hennes uten arbeid hele arbeidsdagen.
Ikke karantene. Storby.
Jeg kaller dette å være foroverlent. Det at noen av dem får hvilt ut nå kan være ekstremt viktig både for beredskap og deres immunforsvar
Håpet vårt er jo at vi var akkurat tidsnok ute med drastiske tiltak til at vi unngår italias tilstander og kan begynne å rulle tilbake ekstremtiltakene i april
Ser at eg las feil 
Ja det er jo ein del av dei. Søstera mi jobber på privat sjukehus i storby, samme der forsåvidt. Var nok dårleg formulert av meg.
Men på ein generell basis er det mange i helsevesenet som strekker seg langt ut over andre sektorar, med relativt mykje dårlegsre lønn og vilkår. Blei plutselig totalt off topic 
Ja var bare for å bekrefte at Pablos påstand delvis er rett.
Deler av helsevesenet jobber seg nå halvt ihjel.
Andre holdes friske slik at de er klar til å steppe inn.
Sinnsyk situasjon vi er oppi.
Flere og flere yngre må legges inn på sykehus i Europa.
Skulle ikke Arcus lage noe da?
Hm, må vel se på noen gamle Aukrust-tegninger eller noe sånt?
Men har faktisk gravd frem WHOs oppskrift for lage desinfeksjonsmiddel. Kjøpte etanol på biltema, etter tips på preppetåden. Enn så lenge har jeg Antibac, fant ei årgangsflaske i en toalettmappe.
Har ikke eksprementert på WHO-oppskriften, ennå.
Flyktninger i Syria mangler rent vann og såpe.
https://www.klassekampen.no/article/20200319/ARTICLE/200319963
Lov å håpe🤞
Leser i New York times at det er begynner og bli svaert faa nye tilfeller i Kina. Vel, de oppdaget viruset 19. november, det er 4 maaneder siden. La oss si de bruker 2 maaneder til paa og bli kvitt alt alle steder, da vet vi hvor lang tid dette tar. Men siden kineserne naa vet at viruset vil herje minst en 5-6 maaneder i vesten ogsaa, maa de opprettholde innreiseforbud etc. slik at de selv ikke faar en ny runde med viruset. Og siden ikke alle land i vesten, tar virusebeskyttelsen paa alvor, slik som Sverige, Storbritania og USA, vil ganske sikkert epedimien vil vare mye lenger i disse landene. Antakeligvis saa mye som 8 maaneder.
Var det folk som sto opp fra graven på den 16de?