Det er ikke det du sier nei. Jeg lar folk gjøre seg opp sin egen mening om det.
Hvor mange vil du anslå vandrer av Corona i Norge? Over 900?
Åja, så bra du er her og kan oversette det jeg sier da. I tilfelle folk ikke kan lese det som står svart på hvitt.

i dag 10:26
Leila Feratovic
Første dag i Kina uten nye smittetilfeller
Kinesiske myndigheter har for første gang ikke rapportert inn noen nye smittetilfeller innenlands. Det melder BBC.
Torsdag ble da den første dagen uten kinesisk innenlandsmitte.
Ifølge BBC planlegger myndigheten nå på la folk i Wuhan-provinsen forlate hjemmene sine.
Oi, du har klippet og limt litt og tatt litt ut av sammenhenger? Flink.
Kan du være så snill å vise til nøyaktig hva du mener er feil? Jeg kan også klippe og lime ut av sammenhenger hvis jeg ønsker det. Blir ikke så god debatt av det, men men.
Jeg skjønner ikke spørsmålet, kan du be noen andre skrive ned for deg hva du ønsker å spørre om? Det ser ikke ut til å være relatert til sitatet du valgte.
Edit: glem det du trenger ikke spørre. Tilbake til tema. Jeg har sagt hva jeg mener. Som den voksne her legger jeg den ballen død.
Dere får krangle videre i private meldinger, eller la være. Tilbake til tema for tråden 
Du antar mye du Morti, og avslutter med hersketeknikk som du sikkert tror du “vinner” diskusjonen med.
Jeg lurer på om du tror på flere dødsfall enn 900 i Norge av Corona når vi gjør opp regnskapet for 2020? Altså flere enn vanlig influensa?
And for the record, jeg driter i om jeg blir smittet selv, men jeg tar alle edruelige forhåndsregler jeg kan for jeg har ingen ønsker å smitte andre.
Så den nå, siste herfra 
Utviklingen følger grafen på en prikk.
Dag 0: 40 innlagt
Dag 3: 80 innlagt
Dag 6: 160 innlagt ( vi er på dag 6 i morgen)
Dag 9: 320 innlagt
Dag 12: 640 innlagt , først nå får vi se om nedstenging har hatt effekt, etter dag 12 bør stigningen avta.
En stigende logaritmisk graf er stygge greier 
Mens Italia er sårbare med sin gamle befolkning er jeg redd USA også er ganske så sårbar med sin til dels store andel usunn befolkning. Snittalderen på omkomne tror jeg fort kan bli mer skremmende der.
Helt enig, jeg tror også børsene vil kollapse totalt iløpet av April/Mai når en virkelig ser trenden av dette ( USA tror jeg får hardere enn Italia) 
Får krysse fingrer og tær for at jeg tar feil.
Mai og Juni kommer til å renne over av Olje også, tipper oljepriser ned mot $15
Viktig å rette kritikken rett plass. Noe moderatorene nå også har gjort

Hvor dødelig er coronaviruset?
Ettersom det er et nytt virus, har ingen den fulle statistikken.
- Men en studie av 44.672 corona-smittede i Kina viser en dødelighet på 2,3 prosent . Eller 0,9 prosent , hvis man ser bort fra personer med allerede underliggende sykdom som kreft, diabetes eller hjerte- og karsykdommer. Dødstallene i Italia har imidlertid nå oversteget dem i Kina.
Hvis man ser bort fra folk med kreft, diabetes og hjerte- og karsykdommer? 

Jeg mener det er et alt for stort fokus blant dem som mener viruset er en «ufarlig» influensavariant, at det «bare» er eldre eller folk med underliggende sykdommer som dør.
Som om ikke det er mer enn nok!
30-åringen som lever fint med diabetes, 21-åringen som ser ut til å vinne kreftkampen, 47-åringen med hjerteflimmer. Vi skal jo ikke bare la disse dø!?!? Og fjerne dem fra den «tellende» delen av statistikken.
Nei, jeg synes ikke vi skal «se bort fra» folk med underliggende sykdommer.
Korrekt my friend.
Noe annet som enkelte ikke skjønner og som nesten ikke er diskutert er at dette bare er 1. bølge.
Ja Kina har fått kontroll med situasjonen. Men viruset vil komme tilbake der også. Når Italia til slutt får kontroll og forhåpentligvis vil vi nå se en utflatning der snart selv om de ikke ser ut til å ha nådd toppen enda. Så vil de også bli rammet av bølge 2 og kanskje bølge 3 og 4 før vi har vaksinen på plass.
Så Kina vil altså få viruset tilbake (ref Aavitsland) flere ganger. Derfor må vi både tenke short term løsninger og long term løsninger samtidig. De har ikke løst problemet. De har kun lykkes med 1. bølge. Med mindre de importerer mange nok nye til at de står med en pågående bølge 1 fortsatt når bølge 2 kommer.
Vi vet at virus kommer i bølger.
Derfor er det umulig å anslå hvor mange som kommer til å dø i Norge. Målet må være å få kontroll med 1. bølge før vi får 2. bølge. Vi vet ikke hvor mange bølger som kommer i Norge i 2020. Og vi vet ikke hvor mange som vil dø av hver bølge. Forhåpenligvis vil alle ha lært så mye av bølge 1 at bølge 2 og 3 osv vil bli mye lettere å håndtere.
Selvfølgelig ikke, men da må vi fortsette å føre statistikk og slå ett slag for disse feks neste år når influensaen tar livet av en ny runde mennesker, fortsette med hygienetiltak og ta hensyn i høysesong for influensa eller annen drit som smitter “alle” i samfunnet.
Covid-19 for skylda for vesentlig mye mer enn den fortjener, derfor mener jeg som flere andre at den ikke er like stygg som mange mener, MEN den vil naturligvis være verre da det ikke er definert medisin eller vaksine på nåværende tidspunkt. NÅR dette er på plass, så kan sammenligningen med influensa eller andre virus gjøres på ett smitte vs dødsfall nivå.
Spørsmålet da er hvilken bølge man får vaksine mot. Jeg tenker det blir fasttracket noe sykt, så de som sier at neida, ikke før om 12-18 mnd vedder jeg gladlig i mot. 
Jeg tror også på fasttrack. Men jeg registrerer at de profesjonelle sier 12-18 mnd. Jeg regner med de også da tenker at det haster og vil få høyeste prioritet. Hvorfor vi skal mene noe annet enn ekspertene skjønner jeg bare ikke. De har allerede vurdert alt vi kommer på og mye mer enn det.
Innen den tid må også befolkningen overbevises om å ta den frivillig.
I februar mente du noe annet enn ekspertene i FHI som anslo maksimalt 100 smitta av coronaviruset i Norge før påske. Hvorfor?