Kjære vene. EGEN VINNINNG? Ingen her har vel et så stort ego at de tror de kan flytte S&P500 så mye som et tusendels poeng ved å poste her inne. Latterlig anklage
Mann i 60åra død av covid i Taiwan
Dette er jo helt drøyt å si. Så enhver som ikke longer er en jævel? Jeg har ikke vært uærlig på noe.
Det er ingenting uærlig ved å si at det kan være meget å vinne på short nå. Se på fakta og observer samtidig at de fleste børser er på ATH.
Jeg tror ikke jeg har så mye mer å si til deg om dette, men det kan kanskje være verdt å vurdere om du sitter for tungt lastet i long?
Når mange nok gjør hva dem kan for å skremme så fører det automatisk til at enda flere stopper opp og tenker seg om.
Selv en som er arrestert uskyldig for drap tror til slutt at han er skyldig etter i avhør å ha blitt fortalt det mange ganger nok.
Siden desember har nå dessverre snaut 1700 mennesker worldwide dødd som følge av dette viruset.
Dersom en legger til grunn hvor mange som dør i Norge årlig av vanlig influensa og legger til grunn samme dødelighet i Kina(mest sannsynlig høyere der) så har det i samme perioden dødd et helt ekstremt antall mennesker i samme periode.
For ikke å snakke om at det dør nesten 10000 barn daglig på verdensbasis av under- og feilernæring.
Det er selvsagt viktig å stoppe slike virus som dem nå gjør og tiltakene har begynt å ha en effekt, men det er viktig å sette dette viruset også i et noe større perspektiv.
Det vil få konsekvenser økonomisk, spesielt hardt vil det kortsiktig ramme Kina, men når dette går over så vil det kanskje kunne komme en ny opptur.
Vil si meg veldig enig. Det vil uten tvil komme en ny opptur når dette har fått gått sin gang. Jeg er personlig litt mer bekymret enn det du ser ut til å være. Jeg tror konsekvensene globalt kan bli veldig store. I Norge vil det værste som kan skje at sykehuskapasiteten sprenges. Vi er tross alt mange over 60 her til lands, en gruppe som ser ut til å bli rammet hardt.
Min mening er at samfunnet er tjent med at vi heller tar dette to hakk for seriøst enn to hakk for lite.
Jeg står for hva jeg har skrevet.
Mange (og jeg har ikke nevnt hvem) hausser dette viruset voldsomt, alt fra analytikere, media til andre framtredende personligheter.
Heldigvis finnes det analytikere, statsledere, forskere og andre som klarer å balansere det hele.
Så shortere er “uærlig” og “jævleskap satt i system”? Det er ikke en helt optimal holdning😊
@Edruelig.
Jeg har ingen problemer med å være enig i det du sier om Norge, men i min verden tenker jeg at vi har ledere og institusjoner i dette landet som planlegger for slikt.
Fortsatt har ingen i dette landet testet positivt på Covid-19 og da synes jeg vi skal avvente inntil det eventuelt skjer.
70-80% av det vi mennesker går rundt og frykter skal skje, skjer aldri.
Jeg har ikke en eneste gang tatt short eller shortere i min munn.
Jeg svarte Evilfreud og min sammenheng drar seg flere dager tilbake i tid og har ingenting med hva du eller andre har skrevet idag.
Du kan jo lese på HO også, skulle tro dommedag var nært forestående, skremmende hvordan folk reagerer på dette viruset.
Når det gjelder short har jeg min mening om det, men spillereglene er slik at det er tillatt og endel av spillet og det er ikke det jeg angriper. Jeg angriper primært at elementer i menneskeheten har en tendens til unødig å nøre oppunder frykt, i dette tilfellet viruset Covid-19.
Og dersom @Chi at jeg har sagt eller skrevet noe som du føler deg nærtatt eller støtt av skal jeg være den første til å beklage det, men intet fra min side var direkte myntet på deg.
Dette viruset er peanuts i forhold til hva som vil skje på Wall Street om Sanders skulle vinne valget (som man bør håpe på av alle andre grunner enn for aksjemarkedet). Spredningspotensialet er kanskje stort, men så langt ser man mest av alt resultatet for hva som skjer om man ikke tar det på alvor fra dag 1. Heldigvis vil ikke resten av verden begå akkurat den feilen.
Da må vi bare være enig i at vi er uenig. Jeg mener Covid-19 har fått lov til å bli en katastrofe fordi varslere og vitenskap ikke har fått advart. Dette ble tatt på alvor for sent.
Du har helt rett i det selvsagt, jeg er helt enig i det.
Men det er ikke en katastrofe og det kan vi være enig om å være uenige om
Og når det gjelder Kina har også jeg mine betenkligheter rundt informasjonsflyten, men jeg velger å tro at de nå føler kniven på strupen i og med hele og jeg mener hele verdens øyne og kameralinser er rettet mot dem.
Jeg tror dem håndterer dette utbruddet nå, selv om dem dessverre iverksatte for sent.
Corona ser mye mindre kritisk ut nå enn for 2 uker siden. Men i USA er det verre (nominasjonen).
Skulle Sanders eller Elisabeth Warren bli demokratenes kandidat blir det stygt. Skulle en av dem bli President ser jeg for meg et nytt 2008 på børs.
Jeg tviler ekstremt på at børsene vil prise inn en demokratisk president før oktober, og i hvert fall ikke før man vet hvem som er kandidaten.
Med andre ord kan man nok ta den politiske situasjonen i USA rimelig rolig i mange måneder til, og ha fullt fokus på corona, gresshopper, og sikkert en eller annen flyktningekrise/klimakrise rundt sommerstider
Oppmerksomt av deg å nevne noe vi kommer til å høre mer om
Interessant tanke i grunn.
Det andre som er interessant er at mange land fortsatt evakuerer turister eller fastbuande frå Wuhan.
760 millioner er nå i karantene. 10% av jordens belfolkning
Kunne ikke finne tallet 760 mill i linken
Har du en link som bekrefter det? for ingenting i den linken du har postet tilsier at det er korrekt.