Merker jeg er glad jeg ikke sitter short, tror Corona effekten på børsen blir liten
Bare konkluder nå dere som ivrer etter en konklusjon.
Utbruddet i Kina begynte i desember. Følg den samme tidslinja for Japan og Hong Kong. Med start i månedsskiftet.
Så blir det vanskeligere å konkludere nå.
Børsene er preget av kognitiv dissonans. Virus eller ikke virus.
Kinas stat har kjøpt ‘alle’ aksjene. Innført forbud mot shorting og begrensning på hvor mye man kan selge per dag.
Er der indført forbud mod shorting?!
Jepp.
Ja et midlertidig forbud. Åpner de opp igjen for shorting og fritt salg så sitter alle kineserne på innsideinformasjon de har lov å ‘handle’ på
Er det fortsatt short ban? Var vel i utgangspunktet bare et par dager etter at børsen åpnet etter ferien.
Har ikke hørt at de har åpnet igjen. Ser ikke slik ut heller.
Han karen her advarer visst om influnsa anekdoten vår i businessinsider. Interesant lesning.
Fant også paperet som forklarer at rundt om i verden så detekteres bare 38% av cases sammenlignet med hvordan det gjøres i Singapore. Singapore får skryt.
Han har jo et poeng, ebola er ikke spesielt smittsomt, derfor er epedemiene begrenset i omfang.
For de som vil lese oppdatert reiseråd fra UD.
Jeg har alltid foretrukket de britiske reiserådene,
Ja det var på tide! Herremin…
Forskjellen blir jo rimelig stor, det var ikke noen smittefarlige som fikk trampe rundt i ukesvis før noen tok det på alvor utenom den ene provinsen i Kina. Det skal mao mye mindre til for å isolere syke pasienter på en forsvarlig måte.
Jeg er fortsatt usikker på hvilken effekt denne forsvarlige håndteringen har på økonomien da.
Spørs hvor stor ja. Kina har stengt ned alt!! Særlig i Hubei, likevel så tikker det inn +2000 nysmittede i døgnet. Dette viruser trenger tydeligvis hermetisering av mennesker for å ikke smitte, da spørs det hvor stor bremsende effekt det har at man tar det på alvor.
De stengte ned alt 100 mil derifra også. Nord for Shanghai.
Enig. Det er derfor jeg alltid sjekker de britiske reiserådene . De er rett og slett mer poengterte, spesielt om man skal langt .
Ingen katastrofe dette sier WHO sjefen. Bare 2% dør.
Og “bare” 5% har multiorgan failure😆.
Trodde multiorgan failure betydde død, men tydeligvis så er alt flott om man “bare” mister en lunge og en nyre.
WHO begynner nå å også regne med de kliniske diagnostiserte
From today, WHO will be reporting all confirmed cases, including both
laboratory-confirmed as previously reported, and those reported as clinically
diagnosed (currently only applicable to Hubei province, China). From 13
February through 16 February, we reported only laboratory confirmed cases
for Hubei province as mentioned in the situation report published on 13
February. The change in reporting is now shown in the figures. This accounts
for the apparent large increase in cases compared to prior situation reports.