Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Wtf, viser hvor elendig ting fungerer i Kina.

Edit:

En til. Når selv ikke Kina klarer produsere nok til seg selv. Hva skjer når andre sine lagre går tomme. Dropper de bare å levere til oss da? Hehe, ser ser vi hvorfor Trump snakker om nasjonal sikkerhet og trade :sweat_smile:

Tallene forteller ingenting. Hvorfor skulle en moderat syk oppsøke lege og således bli en del av tallmateriale? Det er først nå, med så stort medietrykk og så mange smittede, at man etter hvert kan begynne å danne seg et bilde av dødeligheten.

2 Likes

Tallene forteller den «offisielle» versjonen. At den stemmer tror jeg ikke på i det hele tatt. Men dette er likevel de tallene de gir ut. Personlig tror jeg man kan slenge på en null eller flere, hva vet jeg. Men det blir spekulasjoner.

Så tallene i regnestykket kommer derfra.

Derfra = who, cdc, nhc og dxy uten at jeg vet hvem de siste er…

Kina har altfor små strategiske lagre…

Vi har heldigvis masse lagre her, og 3M har fabrikk i polen!..

Men om dette bli langvarig tror jeg folk kommer til å merke hvor mye som lages i kina.

Problemet her er hvor jævlig mange som er innom sykehuset pgr viruset. Der vil oversvømme ethvert sykehus og bruke opp lagrene kjapt.
Svineinfluensa var under 1% på sykehus, nå er det langt flere. Vanskelig si hvor nødvendig det er, men svært mange er kritisk og under overvåkning.
For å faktisk behandles pgr det faktisk er såpass kraftig må man være cpå på sykehus. Som vi ser i Kina. De går gjennom titalls millioner masker/utstyr som det var ingenting. Ser de rapporterer om syke tall når det kommer til forbruk.
Trikset deres er å bare ikke skifte det av å jobbe lenge med det samme, så forbruket går ned😅 beskytter helsepersonell, men smitter jo videre da.

1 Like

Så bra nordmennene der nede slipper karantene når de nå skal hentes hjem :dizzy_face:

Det er faktisk helt latterlig sykt!.

I usa kjører de jo karantene på alle.

2 Likes

Det er faktisk trist og uvitende. Koster SVÆRT lite å forsikre oss mot større samfunnsøkonomiske skader å bare teste de ASAP. Trenger ikke å vente for å gjøre det.

Vi trenger ikke akkurat mer bekreftelse på lang inkubasjonstid og at det smitter underveis. Dette vet vi nå.

2 Likes

Sykt ja. Burde jaggu vært en straffbar handling å ikke gjøre det.
Helt vilt…

Edit: Håper de som kommer hjem isolerer seg selv i 14 dager.
Jeg skjønner ikke, VIL de utradere en viss % av oss eller…

1 Like

Galskap å ikke bruke karantene nå mens det er håndterbart. Når tusenvis er smitta er det for sent.

Når man blir syk er det 2 mulige utfall. Død eller frisk.
Så langt er det 171 døde og 143 friske. Altså over 50% døde.
Utkommet for alle de andre smittede (8235) vet vi ikke ennå.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Denne forklarte meg litt hvordan Corona virus forløper.

Søkte etter projeksjoner på dette, men til min overraskelse så klarte jeg ikke å finne noen. Laget derfor denne som går en måned fram. Har lagt til grunn snitt av siste fire dagers økning i smittede og døde. Dødeligheten blir da 2,2%. Konklusjonen blir i så fall at 130 mill har blitt smittet og 2,8 mill har strøket med om en måned.

Corona

2 Likes

Wtf. Er de helt amøbe? Selvfølgelig må de i karantene!? Hvilke nisser synes dette er OK?

1 Like

Hvilke nisser? Jeg gjetter på de samme nissene som hentet en «dødssyk» unge sammen med terrorist mammaen, men nå må si at de ikke vet tilstanden på ungen likevel…

5 Likes

Det er nå 98 tilfeller i 18 land utenom Kina, hvis de har vært på Ground Zero er sannsynligheten for at de kan være smittet stor. Har de hørt om føre var prinsippet?

Heldigvis er det ikke påvist noen dødsfall utenfor Kina.

1 Like
2 Likes

Jeg postet denne tidligere for noen dager siden, men fortsatt aktuell. Kan se at de ikke har bommet så mye på projeksjoner enda.

Game over! :skull:

Men hvorfor er det ingen bloggere som hittil har benyttet seg av muligheten til å bli internasjonale storkjendiser ved å hive seg inn i folkemengdene og blogge om corona-tilværelsen? :stuck_out_tongue: Skuffet

Dow Jones ser ut til å reagere positivt etter WHO møtet

1 Like