Vel, da begynner sentralbankene og tone flagg. Det ser ut som at markedet skal reddes koste hva det koste vil. Men de kan ikke stoppe Corona viruset, slik at dette blir dyrt. Og skal de redde markedet, betyr det at de maa laane bedrifter som gaar konkurs penger. Dette er bedrifter med all for hoey gjeld fra foer.
Feil medisin. Mange bedrifter som hadde hatt godt av konk, og la økonomien resettes, istedenfor å pøse ut ineffektive penger til idiotbedrifter som går over ende til høstwn istedenfor nå i vår.
Boblen blåses større, og man tar ytterligere ett steg mot situasjonen i 2008. Håpløst.
Asia og olja fyker opp igjen.
Blir en hyggelig dag, forhåpentligvis litt mindre Corona hysteri, dag for dag.
+0.92 er det det som er fyker opp?
Europa har en haug med dårlige nyheter, og jeg tror vi ender ned. Asia har jo faktisk bedre kontrol. Short the bounce.
Bull trapp!
Enig. Short the bounce. Vi runder 90 000 smittet før lunsj. Jeg sier som Australias statsminister, pandemic.
Short i vei du, jeg skal handle i dag
Mycket tillfälligt.
Skjønner at dere bear og short handlere sitter litt utpå tuppen på stolen.
Håper at viruset blir så ille som mulig?
Snur nå vettu.
Og olja er opp 2.4%.
Og det er 4%bedring i Asia.
Smitter (pun intended) til Europa dette og vel.
Ja den måtte nesten komme
Hoppas såklart inte det. Mer tanke mot børs. Jag ligger själv i riskzonen med underliggande sjukdom.
«Rekyl i vente» på Oslo Børs
Etter at sentralbanksjefene i både Federal Reserve og Bank of Japan har kommet med beroligende meldinger til markedene, tror Nordnets analytiker Roger Berntsen at Oslo Børs vil stige 2,3 prosent fra start mandag.
De asiatiske børsene har i natt steget bredt, med de kinesiske børsene som de soleklare vinnerne. Både i Shanghai og Shenzhen er oppgangen på over tre prosent.
Coronaviruset er så “februar”. Vi er i mars nå folkens. På tide å laste opp
Så nå er det duket for ny oppgang? Coronaviruset får dermed ingen negative effekter for verdenshandel?? Nedgangen i Kinesisk produksjon får ingen negativ effekt? Faren for finanskrise og resesjon er over? Folk flest gjenopptar sine reiser?
Tror nok dessverre at dagens oppgang er “dead cat bouncing” fenomen. Dette viruset vil påvirke finans og børs mye verre enn mange her innbiller seg.
Hva? Oppgang? Hva med de som har brukt alle pengene sine på ansiktsmasker og hermetikk?
https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e5cb4a5abd93900118b5c88
STENGER CORONAVIRUS-SYKEHUS I WUHAN
I forbindelse med de lavere smittetallene i byen har Wuhan stengt det første midlertidige sykehuset som ble bygget for å håndtere utbruddet. Det skjer etter at den siste gruppen på 34 friskmeldte pasienter ble skrevet ut, skriver Reuters.
Skal til legen etterpå for å finne ut av hvorfor jeg har tung pust og har vært svimmel i noen dager…
Berømte siste innlegg?
Edit: Legen mente at det nok gikk over av seg selv, blodprøve var OK osv… dere er nok stuck med meg en stund til
Veldig positivt,-til tillegg snakkes det varmt om økonomisk tilskudd om det skulle være nødvendig
Sørkoreanske selskaper gjenopptar produksjon
en time siden · Infront TDN Direkt
Flere sørkoreanske selskaper som har rapportert om corona-smittede ansatte vil gjenoppta produksjonen på sine produksjonsanlegg denne uken, etter en midlertidig nedstenging.
Det melder det sørkoreanske nyhetsbyrået Yonhap mandag.
Samsung Electronics gjenåpnet produksjonen på deres smartmobil-anlegg i Gumi mandag, etter å ha vært stengt gjennom helgen på grunn av et smittetilfelle blant sine ansatte.
Teknologiselskapet rapporterte i tillegg om en smittet på Yongin-fabrikken, men understreket samtidig at det ikke ville påvirke chip-produksjonen, skriver Yonhap.
Videre har Hyundai Motor gjenopprettet produksjonen på et produksjonsanlegg i Ulsan mandag etter å ha holdt stengt i tre dager, mens LG Displays planlegger å gjenopprette produksjonen i Gumi tirsdag.
Sør-Korea har hittil rapportert om mer enn 4.200 smittede. Over 87 prosent av dem befant seg i den sørøstlige byen Daegu og i de nærliggende områdene i Nord-Gyeongsang-provinsen, ifølge nyhetsbyrået.
Har selv slitt med “influensa symptomer” i 6+ uker. Begynte med hosting, feber i 1 uke+ tid. Masse masse hosting, slim og gørr i lunger. Konstant sliten og trøtt. Tatt utvidet blodprøve på fredag. Men er markant bedre nå. Men siden jeg hadde hostet i nesten 7 uker fikk jeg en blodprøve
Pleier ellers aldri å bli syk.
Corona??