Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Du har en klar og tydelig agenda om å krisemaksimere så mye som mulig.

Skjemmes du ikke litt egentlig?

1 Like

Jeg tror jeg hatt mer rett enn deg de siste ukene for å si det slik. Skjemmes ikke over at jeg kan tenke klart og uten bias. Jeg har ingen LONG-kule lenket til foten min som jeg mistenker visse andre influensa-predikanter sliter med.

Corona viruset er ikke farlig for barn.
Ulv er farligere.:slightly_smiling_face:

Jeg er ikke redd for viruset på vegne av meg selv og mine to barn.

Min mor med astma/kols og meget nedsatt lungefunksjon derimot…:frowning:

Nei, du sitter jo med x10Bear. Det har du jo reklamert med flere ganger.

Kan det ha sammenheng med at du er den verste dommedagsprofeten her inne?

Tenker at det er frykt og usikkerhet som regjerer nå. Så er det evtnuelle reguleringer som kan komme og FED. Tump har jo prøvd på litt krisehåndtering, er ikke veldig betrygget. Ser det som mer sannsynlig at det skal ned enn opp over dammen på sikt. Blir egentlig et spørsmål om jeg skal gire.

1 Like

Tipper barn kan ha nedsatt motståndskraft också :wink:

Jeg har bare 35% eksponering mot short nå dessverre. Når man ser på utviklingen gjennom helgen så burde man jo vært mye mer short:

• Oljeprisen hopper jo nedover 1 $ hver handledag og det sentimentet er styrket i helgen.
  • Ullevål fadesen (160 i karantene)
  • Massiv smitteøkning i Italia, Iran, SKorea
  • Bekreftede communitysmitte i US, inkl. Coronadød i Washington st.
  • 3 cases med smitte i Afrika og bekreftet community smitte i Egypt (Canadier med reisehistorie til Egypt smittet der)
  • Frankrike og Tyskland med sterk økning smitte
  • Flyktingkrise i Hellas med 10 000 vis av flyktninger på grensa. En menneskelig tragedie.

Jeg kunne ikke drømt opp en slik shitstorm engang i mine villeste :bear:-drømmer. Ingenting av dette visste man jo på fredag. Jeg burde sittet 100% short men sitter altså med mye cash. Har forøvrig fortsatt litt Long TECH og NAVA. Tror de kommer til å starte sin motstrøms ferd snart. Mao. Jeg tror jeg er nærmere nøytral enn deg.

1 Like
1 Like

Det kan de, men det er svært få syke og vel ingen? døde.

Så det er ikke farlig for barn generelt.

Det er kjørt for å stoppe dette på kort sikt i Norge nå. Håndtert altfor svakt fra start. Folk skulle vært tvunget i isolat etter flyturer fra smitteområder, ikke denne frivilligheten som har rådet frem til nå.

7 Likes

Kanskje et litt dumt spørsmål, men er alle som har hjemmekarantene single?

For å si det slik så ville jeg tenkt at om kona hadde kommet hjem med virus så kunne vel heller hun bodd i vedskjulet i 2 uker, så kunne ungene, meg selv og katta hatt kåken for oss sjøl.

Eller må alle som får karantene måtte smitte resten av familien også?
Noen som vet hva FHIs retningslinjer er på det?

6 Likes

Har jag också funderat på :face_with_monocle:

Hvis kona er mistenkt smittet og må i karantene så kan mannen slippe hvis de feks sover på forskjellige soverom, holder avstand osv, dvs tar forhåndsregler. Mistanke om smitte så må man være hjemme i 14 dager i påvente av eventuelt symptomer, og hvis symptomer så må man sjekke om det er Corona eller vanlig forkjølelse. Mannen kan gå på jobb så lenge kona ikke viser symptomer.

Fra https://oslo-universitetssykehus.no/beredskap#informasjon-til-pasienter-oppdatert-1mars-kl-1920

Hva skal familiemedlemmer gjøre?

Påvist coronavirus i familien:
Dersom det er påvist coronavirus i familien, skal alle familiemedlemmer i husstanden i 14 dagers karantene.

Karantene uten påvist coronavirus:
Dersom et familiemedlem har karantene på grunn av nærkontakt med person med bekreftet coronavirus, men er uten symptomer, kan andre i husstanden leve som normalt. Uten luftveisplager regnes den som er i karantene som svært lite smittsom inntil det ev. utvikles symptomer på luftveissykdom.

Andre familiemedlemmer i husstanden med luftveisplager trenger ikke være i karantene selv om et familiemedlem har testet negativt for coronavirus og fortsatt er i karantene.

Likevel bør alle i familien være ekstra nøye med håndhygiene i form av hyppig håndvask eller hånddesinfeksjon. Dersom mulig bør husstanden ikke benytte samme dusj og toalett som den som har karantene. Om ikke mulig, bør disse rengjøres hver gang etter bruk.

Dersom mulig bør man ikke dele seng med person i karantene.

Se definisjon på nærkontakt på FHI sine sider.

1 Like

Karantene og munnbind stoppet ikke Ted og Marcia for en liten tan!
(Kildekritikk har blitt nevnt i annen tråd…)
bilde

1 Like

Han sier tallene er basert på data han hadde når videoen ble postet og at de ville endre seg med tiden. Men poenget hans var at viruset ikke er så farlig og at det er de færreste av oss som vil dø av det.

1 Like

Corona viruset vil spre seg til hele verden, og vare i 2 aar. Byer, distrikter og fabrikker vil settes i karantene. Kredittmarkedene vil toerke ut, og utloese en ny fnanskrise. Its game over.

Jeg tror også at det vil spre seg til hele verden, men da er det ikke vits i å sette hele byer i karantene.
Vi må i så fall akseptere risikoen og dagliglivet må fortsette om vi skal få mat på bordet.

3 Likes

…relevant?

3 Likes

Jeg tror på ditt scenario, men før det inntreffer er solos scenario rådende.
Når man gir opp karantenebestemmelsene vil økonomien få et løft.
Den tåler både 1% og 4 % døde, særlig når det er de eldre og syke som faller bort.

1 Like