Litt sånn at “det kommer til å regne helt til det slutter å regne” altså, det er ikke noe mer konkret å gå på enn det?
Jeg lar det ligge nå Onns. Andre er ikke interessert i å lese en lang diskusjon mellom meg og deg. Kom med linker fra der du vil og stå på.
Du ba ham jo gjette og han gjorde som du sa. Så langt du drar dette er det jo bare trolling.
1%
Researchers currently think that between five and 40 coronavirus cases in 1,000 will result in death, with a best guess of nine in 1,000 or about 1%.
Og hvis du leser hele saken så ser du at de ikke kan konkludere med noe som helst ennå. Hvorfor er det viktigere å ikke ta feil personlig enn å fremstille saken riktig? Det står jo om varierende faktorer i artikkelen du linker.
Er det slik at viruset redder mennesker også gjennom ren luft?
Selvfølgelig kan vi konkludere med noe. I alle fall det at mange dør.
Men endelig tall på dødsrisiko vil vi aldri få.
0.5%-4% , og kanskje mest sannsynlig 1%, er de beste foreløpige estimater beregnet de beste forskere.
Du derimot, du bare synser, uten noe som helst rot i virkeligheten.
Hvorfor ikke? Så lenge man har et stort nok tallgrunnlag kan man finne ut det. Men akkurat nå går det ikke fordi det er så mange faktorer.
Så ingen av artiklene jeg delte har rot i virkeligheten? Ikke fra NRK, ikke New York Times, ikke FHI eller WHO? Hva med artikkelen om at PeakProsperity bare er ute etter å tjene penger på folks panikk da? Er det synsing også?
Vi må huske at de som blir syke av smitten er lang lavere enn antallet som faktisk smitter og som blir smittebærere. Fra Store Norske Leksikon: “Smitte er inntrenging av et smittestoff (bakterie, virus, sopp eller parasitt) i et nytt individ…”
"…De viktigste inngangsportene for smitte er
- slimhinner i luftveiene, munnen, svelget, tarmen, kjønnsorganene og øynene
- huden
- morkaken ( placenta )…"
Altså: mange blir smittet men får ikke et eneste symptom.
Forskjellen på hvordan man bruker ordet smitte er kanskje med på å polarisere debatten? Noen bruker ordet smitte om dem som har blitt smittet og syke, andre bruker det som definert av Store Norske Leksikon over.
FHI svarte for litt siden på spørsmål fra bekymrede borgere gjennom en seanse på VG.no,
De sier dette:
Hei, den globale dødeligheten blant de smittede er for øyeblikket ca. 3,4 prosent. De aller fleste mennesker som har dødd av covid-19 har vært både gamle og alvorlig syke fra før.
Dette er langt høyere enn de moderate anslagene på 1% som folk her var så uforsiktige å nevne før du gikk i angrepsmodus.
Selv tror jeg at sluttresultatet blir langt lavere, men nå har du i hvert fall en artikkel mer du kan dele:
https://www.vg.no/spesial/c/stories/lA0oQ7?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Synes denne var bra:
Bra? Det er jo ren spredning av FakeNews. Han påstår at det er 0,000004% sjanse for at noen i USA får viruset. Jeez
Så bra at vi har Diamond Prinsess tallene da. Ingen mørketall men så langt en fatality-rate på 1%. Den kryper nok opp før alle casene hsr fått en closurre. 6.1% av de smittede er enten kritisk syk eller død av de 705 opprinnelige smittede.
Du er helt besatt av å dra frem dette “Diamond Princess”.
Du er blitt forklart flere titalls ganger at dette ikke er en representativ befolkningssammensetning.
Hvorfor bruker du negative ord om meg. Hver gang noen begynner å snakke om mørketall og ikke nevner Diamond Princess experimentet så må man bare minne om denne. Du burde hjelpe meg å si det om du ønsket en faktabasert diskusjon?
Dessuten @Morti ga flott info om at den typiske Cruize reiser nå er 46.7 år. Det er viktig å avgrense de verste drømmeriene om influensa lignende dødelighet. Uansett, nå har FHI selv publisert en sannsynlig dødelighet på 3.4% så nå slipper dere tenke mer på det.
Barn USCH
Noen som har overblikk på stemningen i USA? Tok et lite tap før det gikk skikkelig nedover, sitter all cash vurdere å gå short sp500.
Er i samme situasjon og gjør samme vurdering. Hva må til for at du går for sp500?
Corona Viruset kommer ganske sikkert til og utloese en ny finanskrise.