Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Jeg har kun opplevd panikk på TI og folk med aksjer. Jeg vil anbefale alle til å gjøre som KONGEN - lev videre :beers:

2 Likes

Men du… leser du ikke artiklene du selv poster fra? Du delte jo artikkelen fra New York Times istad, der det står følgende:

"The coronavirus death rate may be even lower, if — as most experts suspect — there are many mild or symptom-free cases that have not been detected.

The true death rate could turn out to be similar to that of a severe seasonal flu, below 1 percent, according to an editorial published in the journal by Dr. Anthony S. Fauci and Dr. H. Clifford Lane, of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, and Dr. Robert R. Redfield, director of the Centers for Disease Control and Prevention."

Ja. men det er vel ingen som påstår noe annet enn det heller? Det har jo blitt gjentatt flere ganger. Selvfølgelig er det mange faktorer som spiller inn, bl.a er luftkvaliteten i Kina relativt shitty. En kinesisk 80-åring stiller nok ikke like sterkt som en 80-åring fra Sverige eller Norge.

Usikker på hva du vil ha svar på her, jeg vil bare at folk som hiver ut en påstand skal backe den opp uten å cherrypicke eller ta ting ut av kontekst.

2 Likes

Og hadde du lest svaret for 16 timer siden, eller innholdet i din egen link så kan du se at ingen har fått testet Italia virus for foandrede egenskaper. Herregud, det ble jo først aktuelt ved sist helg.

Da har jeg dårlige nyheter for deg, for jeg har sett noe annet.

Jeg var i Sverige i dag og satt på den vanlige plassen min i kjøpesenteret og ventet.

Og jeg har aldri sett så få folk der før.

2 Likes

Det sier seg selv når Everton - Man Utd er på tv

Jeg leste svaret, jeg skrev til og med et svar til svaret ditt så du bør ha fått med deg det.
Jeg la ved en link til selve datasettet der Italia er med og databasen inneholder virus frem til 25.02.2020.

Jeg har også lest innholdet i egen link, ser ingen informasjon der som stemmer med det du påstår.

Tror ingen synes det er spesielt gøy å se på Man Utd med De Gea i mål og Richarlison som ruller rundt på gresset for Everton.

Vi må nyte hvert øyeblikk for snart blir nok PL utsatt/avlyst når 1% av alle i England dør eller var det 1% av alle i verden :man_shrugging:

Det tror jeg vil kunne skje. Personlig håper jeg det drøyer i et par uker i all fall, for jeg skal over å se kamp til helga :wink:

1 Like

Statsministeren vil fortsette som normalt. La oss sende makrellen ned til Kina slik at de kan pakke maten for oss og sende den tilbake

1 Like

Gode sjanser for å pådra seg corona via makrell?

For å si det sånn, det var dumt før og har ikke blitt noe lurere nå.

Makrell pakker vi strengt tatt i Norge :wink: Det de gjør en del av i Kina er vel videreforedling og det kan vi godt ta mer av selv fremover med automatisering.

Ok. Er det noe som tilsier at sykdommer har kommet til Norge via fisk pakket i Kina? Dette er helt nytt for meg, derfor jeg spør. Finnes det noen artikler hos Nyhetsspeilet om dette eventuelt?

Det er så men ingen har testet om der er avvik i egenskapene på de forskjellige strains selv om man lett se hvor de kommer fra da stammen er lik.

Men linken din forteller ingenting om drt Chris Martenson og meg selv observerer, nemlig at det synes som der er høyere dødelighet og kritikalitet i Italia. Vi får tids nok se om vi ser samme tall i Norge.

“One popular series on the virus is produced by a personal finance guru with a history of pushing economic theories about peak oil and other resource crunches, but who has recently rebranded as a pandemic expert as news coverage of the virus has exploded.” :thinking:

Det var et eksempel for å illustrere det mange av oss vet, at fremover nå vil det nok være begrenset hvor mange som drar til Nord Italia på ferie eller kjøper matvarer fra Kina osv. Den globale økonomien vil trolig merke rasismen som vil dukke opp nå fremover. Så ikke bare vil den shutdown effekten vises i regnskap, men folk vil slutte å reise til de områdene det er utbrudd.

Folk vil slutte å importere varer fra områder med utbrudd. Et spørsmål om tid før mange produsenter må finne nye leverandører og nye handelsruter oppstår. Her er det mye man kan tenke seg selv av potensielle utfall uten at en avis forteller oss det.

Hvor lenge gjetter du dette vil vare?

Til tross for at det ikke er noen dokumentert fare ved å importere varer fra Kina osv? Dette er bare noe som skjer uansett?

Kina: 3,6% døde av totalt antall tilfeller, Italia: 2,6% døde av totalt antall tilfeller.

Begge tallene er selvsagt alt for høye mtp at det er mange uregistrerte, men jeg er interessert i å vite hvorfor man mener at viruset i Italia skal være verre.

Så lenge utbruddene når nye områder.