Du er ikke redd du krisemaksimerer litt mye da? Det er ikke sikkert du trenger det fjellet med hermetikk og ansiktsmasker likevel. Verden går videre. Hadde folk satt seg like mye inn i konsekvensene av klimaendringene som de gjør av dette viruset så skulle du fått se tidenes meltdown på børsen…
Jeg krisemaksimerer ikke. Snakker jo ikke om worst-case senarios. Finn deg en annen hoggestabbe.
Tidenes største hysteri flopp har trolig ikke manifestert seg enda, vi får se. Jeg tror personlig, fordi jeg ønsker å ha egne meninger at vi vil se store ringvirkninger i økonomien om vi fortsetter å sette fugl å kve i karantene ved det minste symptom. Transportbransjen er utsatt, andre institusjoner er utsatt. Det blir litt som teknisk analyse, selvoppfyllende profetier som skapes av oss selv. Jeg vil ikke være en del av det, og det er nettop det som vil skje her nå. Korreksjonen kan godt gå over hvis man kan vise til at spredningen beror, om ikke tror jeg på en heftig korreksjon hvor alle løper rundt med huet i rævva for å si det pent. Blir litt oppgitt av hele greia…
Det er jo fordi de er diagnostisert senere, og ikke har “rukket å dø”, (rapporten er skrevet 24. feb.) kombinert med at færre ble diagnostisert før 1. feb, og telleren dermed er mindre. Det er jo ikke fordi behandlingen har blitt så fryktelig mye bedre eller sykdommen har endret seg.
Kan vi ikke bare nå alle være enige om beste anslag for dødelighet er ett eller annet sted litt under 1% ved beste behandling, og heller diskutere spredning - for det er det som gjør den store forskjellen.
Får håpe du dekket shorten i dag
Hver dag dør over 8000 barn av sult, i gjennomsnitt.
De barna som er rammet av sult, men som kunne overlevet, vil kanskje ha høyere sjanse for å dø? Jeg vet ikke, men tallet over setter kanskje situasjonen litt i perspektiv? Det er forresten det laveste tallet jeg fant (3,1 millioner barn dør hvert år pga underernæring).
Jeg tror kanskje dere mobbet han bort. Han er vel i pluss siste uka fortsatt uansett. Og ned igjen går det ved større nyheter som f.eks. London, New York eller Berlin.
Smartasser nå er fort idioter 2 dager senere…
Siden han ikke har postet på en stund så tipper jeg han er ute og feirer
Ja blir interessant å se hva som skjer når ting tar av i usa.
Utestengt frem til i morgen.
Er absolutt ikke meningen å mobbe, men litt friendly banter må man forvente når man roper “krakk” dag ut og inn og ting plutselig snur over natten. Er fullt klar over det likefort kan snu tilbake og at gleden kan bli kortvarig - men akkurat nå er det bra og jeg ser frem til en blå dag i morgen
Men dere som godter dere, har tapt penger og ligger godt i minus. Han har tjent penger og spilt bort litt av gevinsten sin. Så sitter dere og slår dere på brystet. Dere satt inne i den verste perioden for børsen på mange år. Men advarsler kom flygende mot dere i flere uker i forveien. Men du vet, kort hukommelse og sånn
Viktig å ha nok hermetikk i bunkeren når de forkjølede zombiene forsøker å storme for å hoste på deg.
Hva vet du om hvem som har tapt og tjent penger i perioden? Du hadde flaks med Funcom oppkjøpet ellers ville du sittet i samme båt som mange andre Eneste aksjen jeg sitter med tap i er Nano, og det har jeg gjort siden 2017 så det er ikke noe nytt. Ikke prøv å lek ekspert og si du vet 100% sikkert hvilken vei markedet skal, det gjør ingen.
Tapt penger? Jeg har sittet i Funcom. Aksjen som er rock solid selv ved hysteri og panikk i markedet.
Solgte meg ut sent i forige uke og får med meg HELE oppgangen nå som Korona er yesterdays news .
Men vi er vel flere som har sittet stille i båten i ymse aksjer og sett den synke nesten til bunns, eller hva Morti?
Jeg har over 400% gevinst siste 5 år og 3000% på den andre kontoen med mindre beløp. Gevinst på Funcom siste halvannet året er ca 170 000 kroner. Men det var ikke poenget. Poenget er at jeg ikke taper penger først så tjener 5% tilbake og deretter slår meg på brystet. Og ikke var det flaks. Jeg har tjent penger på børsen hele tiden siden jeg startet og solgte meg ut rett før krakket nå. Det var jo lett å lese.
Det er det faktum at man ikke kan snakke om shorting på et aksjeforum jeg ikke liker. Deretter liker jeg ikke folk som mobber andre. Og til slutt liker jeg ikke folk som pynter på sannheten etter det igjen.
Men jeg er ikke interessert i å snakke om meg selv. Det var det dere som tok opp. Jeg vil bare at man skal kunne snakke om sine posisjoner uansett opp eller ned og jeg syns folk skulle vært ærligere generelt. Men ærlighet betyr ikke like mye for alle.
Man må shorte så mye man vil for min del, men de fleste «eksperter» sier man ikke skal prøve å time markedet. Dette er et godt eksempel på det. Er ganske surt å sitte med OBX Bear 10x når børsene i USA snur opp +4%.
Jeg reduserte endel i FRO i begynnelsen av sist uke, men det er bare for å ha nok cash til å utnytte fallet og jeg har fyllt på igjen på fredag og i går.
Når du snakker om hvem som tok dette opp så var det deg. Jeg svarte Chi, og du hev deg inn i diskusjonen. Poengene om ærlighet vet jeg ikke hvor du vil med, skal la det ligge. Mitt poeng er bare at ting ikke er svart/hvitt. Når dere roper “krakk” og resesjon så kommer det naturlig nok motsvar fra folk som mener det ikke er tilfelle.
Sannheten er mye mer nyansert enn bare ned, eller bare opp
- Hvem har ikke klart å tjene gode penger siste 5 år ? Børsene er jo ikke akkurat ned
- Hvilket krakk snakker du om ? Mener du korreksjonen i sist uke ?
Hamstret tørrvarer, hermetikk, medisiner, etc på fredag med god samvittighet.
Better you than me bitch
Du gjør jo det motsatte av det alle eksperter sier når du har en high risk portefølje som din. Det gjelder forresten både meg og de fleste andre her også.