Nok folk som har tapt likevel. Siste 12 årene er bedre enn siste 5. Da har jeg 2 doblinger i kryptovaluta også.
krakket er såvidt begynt.
Nok folk som har tapt likevel. Siste 12 årene er bedre enn siste 5. Da har jeg 2 doblinger i kryptovaluta også.
krakket er såvidt begynt.
Ikke egentlig. Avhenger hvor mange du har, om du tror det varer mer enn 24 timer. Jeg har alltid litt Bear nå man skal ned. Forstod det som det også gjelder @lassar. Jeg føler meg ikke trygg på at vi kan være i rødt i løpet av dagen eller morgendagen.
Då är vi två
Synes at @pdx bør lage en greie slik at alle absolutte uttalelser av denne formen skrives i stein et eller annet sted, og at det avgjøres etter X antall måneder om det var bullshit eller korrekt. Så får man poeng etter som hvor mange rette man har hatt…
Trodde toppen på kontoen var nådd etter Funcom-oppkjøpet da jeg solgte alt, men etter å ha gått all-in pga alle dommedagsprofetene i media, her inne og på discord har kontoen aldri noensinne stått mer i pluss enn idag. Passet på å gå inn i alle spill-aksjer jeg tidligere både har vært innom i perioder, og som jeg den siste tiden har tenkt at er altfor dyre. Det midlertidige krakket var tidenes kjøpsanledning. Så jeg takker for panikken. Jeg kunne sikkert kjøpt hermetikk isteden, men noen sjanser får man ta.
Covid 19, vil ganske sikkert bli en utloesende faktor for en ny finankrise foer 1. juni. For det er foerst naa elendingheten begynner. Department of Defense officials said that Covid-19 will “likely” become a global pandemic within the next 30 days. https://www.zerohedge.com/political/dod-official-admits-covid-19-likely-be-pandemic-within-next-30-days
En i konsernet jeg jobber i har vært hos øyelegen og er nå i karantene. Viruset rykker stadig nærmere
Må innrømme at jeg er litt glad for at jeg nettopp gikk ut i pappaperm - nå slipper jeg i det minste å stå midt oppi alt hvis det skulle bli lokalt utbrudd på jobben (jobber som tidl sagt med individer med sterkt nedsatt immunforsvar). Men mye kan skje - et av tiltakene ledelsen vurderer, i tilfelle utbrudd, er å beordre helsepersonell på jobb.
Ja @pdx, for meg også rykket dette plutselig veldig nærmt nå…
Nettopp på andre siden av kloden, og nå plutselig tett på.
Jeg stusser litt ved disse karantenereglene.
Jeg har et bekjent ektepar som sitter i hjemmekarantene.
De kan gå på supermarkedet og handle som de vil, uten munnbind ( for det får de ikke kjøpt)
Og de kan følge barna til barnehagen og til SFO.
De har spurt om å bli testet, men de innfrir ikke kravene til testing før de får symptomer.
De skal vel egentlig unngå dette ?
Altså viruset er på vei ned forresten for de som ikke har fått det med seg. Antall aktive har dalt i en uke.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-cases/
Alle kommer sikkert til å få viruset en gang i livet slik som influensa. Ta det med ro.
Ja, det synes jeg også, men dette er instruksjonene de har fått fra FHI.
Det kalles å gi opp av myndighetene, men samtidig tilsynelatende fortsette å prøve…
Helt hinsides det her, forberedt meg et visst sted. Ikke nok utstyr, tester eller proaktiv respons til dette.
Andre land stenger skoler, sperrer ned byer, screener og innfører proaktive tiltak for å hindre smitte før det tar sted.
Samtidig her i Norge mellomlander Ola og Kari nordmann på gardermoen nylig tilbake fra skiferie i Italia for så å gå rett på Hellbillies konsert når de er tilbake…
For de kan jo bare ringe legevakten og bli avvist på mandag, det er jo «bare» en lett influensa de har og det tåler vel alle… Molboland,
Skjønner godt at frøken harefrøken (Erna) står på tv og sier at vi er verdens mest naive land.
God natt - skal opp på butikken i morgen og treffe noen i karantene som er ute å shopper inn til fredagstacoen.
micdrop
Så mens smittetiltakende i Norge synes utilstrekkelige, så mangler vi også elementært beskyttelsesutstyr for våre helsearbeidere.
Vi har hatt en og en halv måned på å forberede oss, og ingenting er gjort.
Hvem har ansvaret for denne misere. Er det FHI? eller bør Høie vurdere sin stilling?
snakk om å dramatisere. Ref. Kristin Devold.
Lettere å få hjelp fra staten da
Redningen er kanskje nærmere enn man tror
Blir en kortslutning å trekke konklusjonen om at covid-19 er på vei til å bekjempes bare fordi aktive caser går nedover. Kina står for 80k av 92k tilfeller, og rapporterte et nytt tilfelle siste døgn.
Videre ble det meldt om 2,4k nye tilfeller utenfor Kina, som gir en økning i tilfeller på bare 2,4/10,6 = 23 % utenfor Kina. Med mindre vestlige land får stoppet spredningen vil aktive caser gå kraftig opp når Kina ikke har flere caser å friskmelde.