Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

« - Vi forholder oss til helsemyndighetenes anbefalinger. De har hverken prøvd å stoppe trafikk inn eller ut av landet sier lufthavnsjef i Tromsø Ivar Helsing Schrøen.»

:clap: :crazy_face: Kjør på med flere fra smitteområder. Tiltakene kan vi sette inn senere når flere har blitt smittet.

1 Like

Feil tråd

1 Like

Dette er faktisk helt krise, at eldre som har bygget dette landet skal dø fordi myndighetene ikke får hodet ut av et visst sted og ikke engang stopper charterturer fra smittesoner…!
Da kan man likesågodt slutte å prøve.

Hvorfor godtar vi dette…?
Burde protestere på en eller annen måte!
Jeg går Bear 20x på myndighetene ihvertfall. Søppel.

Det eksploderer jo i kommentarfeltet på disse artiklene ser jeg!
Nå er Ola og Kari forbannet på hvor passive helene harefrøken & Co viser seg å være…

Hvis ikke hoder må rulle etter dette så skjønner jeg nadanix (eller jo det gjør jeg).
Tudeluu skal opp og hamstre i morgen €$£

3 Likes

- For eksempel må man ikke besøke familiemedlemmer på sykehjem, selv om man har tid til det når man er i hjemmekarantene. Ta heller en telefon.

Ref. den karantenebryte-saken. Noen ting burde egentlig si seg selv. :scream:

5 Likes

Klopp er en fornuftig kar.
https://www.nettavisen.no/sport/jurgen-klopp-ble-spurt-om-coronaviruset-svaret-vekker-stor-oppsikt---jeg-kan-sporre-deg-du-er-i-samme-posisjon-som-meg/3423932155.html

• Jeg liker ikke er at en fotballtreneres mening skal være viktig når det kommer til slike seriøse ting. Jeg forstår det ikke, jeg kan simpelthen ikke forstå det, sa Klopp på pressekonferansen etter kampen.

• Jeg kan spørre deg, du er i samme posisjon som meg. Det er overhode ikke viktig hva kjendiser måtte mene. Dette er ting vi må diskutere med kunnskap. Folk som meg, som ikke har kunnskap om dette, burde ikke snakke om dette.

12 Likes

patetisk å se folk prøver å tjene på viruset…

Forbeholder meg retten til å tenke at dette går helt fint og at resultatet blir en sterkere influensasesong framover med litt høyere dødelighet uten at det påvirker samfunnet noe særlig mer enn influensaen gjør allerede. Dette blir nok en selvskapt krise hvor tiltakene og gale mennesker er det som skaper økonomiske skader, ikke viruset i seg selv. Akkurat nå går krisen i taket på nett, men har ikke sett en person med maske eller vise noen form for frykt ute i virkelighetens verden. Vi kommer til å ri dette av selv om folk kommer til å være veldig redde på nettet en stund til. Til sommeren sitter alle på stranda og koser seg i sola og tenker på hvor morsomt det er at vi ble så påvirket av dette, og angrer på feilinvesteringer man gjorde i perioden vi nå er inne i.

Ehh… vet du hvor mye en slik maske koster av merket 3M av FFP2 kvalitet? 3 stk koster ca 150, så dette er normal pris. Derimot er det andre bedre eksempler der folk tar 1000 for 1 stk ffp3 maske, som normalt koster ca 100-120

dette er nok da stjålet fra arbeidsplassen sin for å tjene noen kroner…

Hvem vet :grin: det er lov å spekulere i en spekulasjonstråd. Alternativt så er det en som har preppet, gjort research i etterkant, og funnet ut at ffp2 ikke duger

Game over. Corona viruset er sjefen.

Det er faktisk ikke en upris, 10pk koster 350-499 avhengig av hvor du kjøper dem

Norge plukker opp den Sør-Koreanske MacDonalds-modellen

2 Likes

Ang. utsolgte masker er det hovedsakelig slik jeg har forstått det personer med familie/venner/kjøpere i Asia som har tømt norske butikker/apoteker for å sende dem hjem. Ikke norske forbrukere som skal bruke dem her.

Att de ens får flyga är bara sjukt. Kommer NAS gå tom på piloter som blir sjuk

For noen timer siden meldte nyhetene;
Stopper ikke øvelsen Cold Response!
Dette er god øvelse for biologisk krigføring som jo guttene er svært godt forberedt på.
Dette gir en realistisk situasjon… blablabla svada svada…

Så noen timer etter… «STENGER MILITÆRLEIR!» - så godt forberedt var de på det ja. :rofl:

I bakvendtland der alt går ann osv…

Virkelig godt at helsemyndighetene nå vurderer å stenge fly fra smitteområder.
Vi får håpe de avventer dette til ytterligere et fly lander på Lørdag da så ingen Italienere blir lei seg. Kari og Ola gleder seg til å ta de godt i mot under Nordlyset nå på lørdag!
Xoxo

3 Likes

Finn.no må da være den ultimate smittesprederen ?

Her sendes x antall pakker på kryss og tvers av landet.

2 Likes

Posten er vel den aller største, som håndtere alt fra både firma og privat :slight_smile:

2 Likes