Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Toppen av isfjellet, tror jeg, dessverre.

… Det er allerede tomt!

3 Likes

Ikke engang i krisetider vil folk ha potetmos fra pose :wink:

3 Likes

Har ikke spist det på mange år og tok en pose for noen uker siden. Fy faen det smaker crap vs ekte vare.

Personlig, så tenker jeg evt krise er fint til å spise ut av fryseren, den er alltid for full. Også har jeg noen kg mel fordi jeg baker brød hver dag.

1 Like

En liten spekulasjon / undring fra min side:

Russland melder fortsatt bare tre tilfeller hvor to er blitt friske allerede. Er dette troverdig med tanke på befolkning eller kan vi mistenke at de holder tall skjult for egen befolkning for å unngå panikk / frustrasjon som rettes mot myndighetene? Å holde ro er vel ofte viktig i autoritære stater.

1 Like

Hva er det de handler da?

Joika kaker? Jeg vet da søren :see_no_evil:

Har ikke smakt de siden jeg bodde på hybel i 1994. Det tok 2 uker så var jeg lei de :slight_smile:
Tenker selv at dopapir, såpe, paracet, røyk, kaffi, ris, spagetti, mjøl, gjær og smør er greit å ha. Usikker på holdbarhet på gjær.

2 Likes

Jeg har noen pakker tørrgjær og brødblanding som jeg allerede hadde før det ble snakk om karantene, samt spekepålegg som holder seg lenge. Burde holde ut en eventuell karantene.

Matmangel i butikkene tror jeg ikke kommer til å skje, men at en plutselig kan bli pålagt å holde seg hjemme kan nok skje.

1 Like

Har faktisk 3 frysere fulle av mat siden min samboer er en liten tilbudshamster. Går det skikkelig galt så får jeg ro ut å drege meg noen torsk på havet. Har selv jobbet i butikk for mange år siden, var å handlet lunsj for noen dager siden og snakket med en gammel kollega som nå er butikksjef. De hadde solgt 3 ganger så mye mel, ris og pasta som uken før. Man ber jo om hamstring når man går ut å sier ikke hamstre.

4 Likes

Jeg forstår at min familie kommer til å gå til helvete!
Har nok tau hvis der blir alt for jævlig.
Var innom Jula i dag og måtte hamstre en halogenpære, tenkte å se om de hadde noe antibac, der var det noen som hadde forsynt seg før meg, sikkert noen som har lager helt til de tørker inn…

Vi kan snakke mangel på utstyr og tiltak i lange baner… Men her snakker vi naivitet på høyeste nivå. :joy:

Dæven døtte har vi ikke nå også inviterert viruset inn i landet på skiferie!:skier: Får håpe
disse Italienerne har med seg noen reagensrør, for her i landet er vi jo snart tomme for tester og har snart kun kvikk lunch igjen på lager!
Amen🙏🏻

2 Likes

Nå har det nettopp begynt å komme gastromat i butikkhyllene, og så går vi tomme for joikakaker. Skjørt samfunn.

2 Likes

Seriøst… er det folk her som hamstrer hermetikk🤣?

Dette går sin gang enten vi vil eller ikke, og blir neppe noe værre en svineinfluensaen her i landet…

Norge har ikke råd til å hindre dette. Regjeringa sitter sikkert å regner på hvor mye de kan spare om nok pensjonister ryker med…

vel folkens. Eg er pjusk og begynner å få feber… Kan legge til at det er yyyyyytterst sjeldan for meg.

Skulle ha kjøpt boksemat medan eg ennå kom meg opp frå sofaen.

6 Likes

Godt du kan snakke med oss da. Vi frykter deg ikke :mask::heart:

2 Likes

Det rapporteres jo om at folk i hjemmekarantene, drar på treningssenter, på cafe og er ute og shopper… Eneste de holder seg hjemme fra er jobb…

Var ei på jobb i dag som ønska kontakt med noen som hadde vært i faresonen, fordi da kunne hu få 14 dager betalt fri, og besøke slekta i Sverige…

4 Likes

*pang!*:boom: Ola og Kari nordmann er nå på gymmen i tillegg! Herregud hva man ikke gjør for litt gains.:muscle:t2: «er jo tross alt bare en influensa».
Sun’s out guns out sier de…
Naivitet lenge leve, topp 10 virus smittede land innen april (hvis man har skaffet flere tester innen den tid da)!
Hør mine ord folkens, hør mine ord!

4 Likes

noen fortjener juling…dette er ingen spekulasjon(ref. navn på tråden)

You can do alot, but don’t fuck with my gainz :muscle::weight_lifting_woman:
Setter 5 nano aksjer på at dette er cardio boys/girls :joy:

1 Like