Har du kilde til det alderssnittet? Høres jo ekstremt høyt ut…
Sitter du fortsatt og funderer på om dette er alvorlig eller ikke? Har du solgt aksjene du kjøpte sist uke? Om du hadde lest/sett WHO sine pressekonferanser like nøye som Italiensk alderssammensetning så hadde du sikkert vært en del rikere nå.
Kanskje på tide å innse at man tok feil og slutte å prøve å bagatellisere? Du og dine meningsfeller er indirekte ansvarlige for at folk bryter karantener spør du meg. Go figure that instead…
Man burde aldri satt i gang dette sirkuset. Er hundretall mennesker i Norge er smittet, og ingen har verre symptomer enn en moderat forkjølelse.
Skal man fremover sette i gang lignende sirkus foran hver eneste forkjølelsessesong?
Det er alvorlig for verdensøkonomien og syke/gamle mennesker med dårlig helse. Hvor vidt det er så ille så hele verden må stenges ned kan diskuteres. Og kom ikke her og belær med om noe du ikke vet noe om. “du og dine meningsfeller”. Noen bekjente av foreldrene mine har barn på 7-8 år som gråt fordi de var redde for å dø. Hva med litt moderasjon? Du kan klatre ned fra de høye hest, selvskryt lukter det møkk av ps: jeg klarer meg.
Du har ikke forstått dette. Roe ned kommenteringa?
Kanskje dere to kan reise ned til WHO og belære de om at de har feil og dere har rett
Hvert eneste år går en influensabølge over verden. Enkelte år er influensaen til og med ekstra aggressiv og dødelig, langt mer dødelig enn dette corona-viruset.
Likevel har man aldri sett maken til det hysteriet som er oppstått rundt dette viruset. Hvorfor?
Fordi det er et nytt virus vi vet lite om. Fordi det ser ut til å være mye mer dødelig og har mye mer alvorlige symptomer. Det finnes ikke behandling. Ingen er vaksinert. Ingen er forberedt. Myndighetene tar det ikke nok på alvor.
Paddy er mer redd for barnetårer enn døde besteforeldre. Sier sitt. Folk har på langt nær panikk nok.
Myndighetene kunne godt trykket såpass på panikk-knappen at folk respekterte karantener og innførte streng selvjustis.
Her slenger du ut påstander som du ikke har dekning for, det blir påpekt og linket til diverse statistikker osv, neste dag gjør du det samme igjen like uberørt av faktiske data som en teflonpanne.
Kjent debatteknikk blant det som populært kalles troll (og nå i de senere år også USA’s president, merkelig verden).
Pablo, ta en titt på verdensbildet er du grei.
Igjen, man stenger ikke byer og land for morroskyld eller for en sesong influensa.
Det er akkuratt de personene som mener dette er en «influensa» man burde være redd for. Det er derfor disse «idiotene» dropper karantene og lever som vanlig, fordi de ikke forstår konsekvensene om dette feks. skal slippe løs på et gamlehjem…
Se på Kirkland feks. hvor 9 eldre er døde av dette allerede på ei uke.
Min mor jobber på et gamlehjem og kommunen spør nå sine ansatte om å værsåsnill ikke reise ut av landet i det heletatt… ikke fordi det er en influensa, men fordi det trolig er liv og død for en eldre person som allerede er syk eller i dårlig form.
Det skal kun EN person til for å spre dette rundt på et av våre gamlehjem her i Norge, la nå det værsåsnill ikke skje fordi noen har hørt at dette bare er «influensa».
Plutselig er det din bestemor som går bort av dette fordi Ola og Kari spredte ord om at det kun var en «influensa» og dro på jobb.
La oss vise litt respekt for de som faktisk bygde dette landet.
Takk for at du forstår.
Hmm… Lurer på om du noen gang kjører over fartsgrensa, evt trykker på mobilen, eller ligger for nærme bilen foran? Du gjør det du og ja? Du er mao en fare for dine medtrafikanter? Av og til? Tror de aller fleste nordmenn bør se seg selv i speilet før de belærer om rett og galt🙂
Det vil alltids være noen få som bryter regler. Evt mange gjør det av og til… Det er ikke svartedauen vi har med å gjøre her, selv om media fremstiller det slik.
Slipper man løs et influensavirus på et gamlehjem så vil dessverre en stor andel av beboerne stryke med.
Jeg forstår fremdeles ikke hva som gjør at dette viruset skal få samfunnet til å stoppe fullstendig opp.
@Morti skriver at «det finnes ikke behandling», men det gjelder jo absolutt alle forkjølelsesvirus.
Dette er alvorlig. Dette er ikke tid for å være selvhøytidelige. Jeg har mine feil.
Dette handler om å påvirke hverandre i riktig retning. Og riktig retning er å ta dette på alvor. Slutt med flisespikkeri.
Gjør som myndighetene, FHI og WHO ber dere om og slutt å belære andre med feilinformasjon.
Vel, om WHO har rett så er Corona snart over i Kina basert opp offisielle tall som de stiller seg bak, og om det er samme utvikling andre steder varer det ikke lenge.
Jeg skriver det samme som FHI og WHO. Du skriver det samme som det de dumme vennene mine sier. Eller skal jeg si omgangskrets. Orker ikke høre på dumme folk snakke som om de var de smarte. Å høre på deg nå er som å lese kommentarfeltet i VG. Nekter å tro på fagfolk. Jeez
Det har de absolutt ikke sagt. De har sagt det motsatte faktisk. Det kan blomstre opp igjen i Kina.
Nå gidder jeg ikke mer av dette i dag.
Det har du helt rett i. Om det er samme utvikling er det nok snart over.
Regner du det som sannsynlig at det skal være samme utvikling, og i så fall hvorfor?
Jeg mener tallene er fake, og at WHO gir faen i det, evt er helt amøber. Derfor kan man ikke trekke konklusjoner basert på dem. Kina vil ha folk i jobb, og da tør de ikke gi korrekte tall.