Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Sikkert fordi det ikke er relatert til pandemien som nå pågår.

Men sikkert noen tullinger som forsøker å knytte det opp mot hverandre.

6 Likes

For min del er det motsatt. Men jeg er ikke normal. Jeg tenker på tikkende smitttebombe og supercluster rett utenfor grensene. Huffamegikkebra. Men normalt er jeg for begrenset innvandring.

2 Likes

Hva skjer med at alle andre stenger skoler, mens her blir vi bedt om å jobbe hjemme?
Til hvilken nytte hvis barna går og smitter hverandre på skolen og tar det med hjem.

I Danmark og i Polen har de nå stengt skoler og barnehager. Mens Ola og Kari sitter fortsatt på gjerdet og ser på! «Det er jo bare en influensa»

7 Likes

Så mye smitte som det er her nå burde vel andre land heller stenge grensene for nordmenn :sweat_smile:

7 Likes
1 Like

Steng skolene nå!

8 Likes

All undervisning ved mitt universitet, NMBU, er innstillt med umiddelbar virkning. Vil tippe alle skolene stenges helt innen en uke, skjønt det burde vært gjort for lenge siden

4 Likes

Bra med litt politisk press, så skjer det om et par dager og ikke uker.

2 Likes

VG - 03:53Ingrid Hovda Storaas

OLJEPRISEN FALLER ETTER TRUMP-TALE

Prisen på olje faller mer enn 5 prosent etter at president Donald Trump kunngjorde at reiser fra Europa stoppes for å hindre spredning av coronaviruset, skriver NTB.

Prisen på Nordsjøolje falt med 5,6 prosent til 33,78 dollar fatet etter kunngjøringen.

1 Like

Stilla på kontoret idag

6 Likes

Det merkes godt i Stavanger at mange er borte fra veien…

1 Like

Koronaviruset redder miljøet. Aldri så galt at det ikke er godt for noe si…

3 Likes

Burde en opprettet en tråd som omhandler positive bi-effekter av corona-viruset?
Dette for å få noe bedre balanserte diskusjoner.
Slik det er nå så brukes all energi negativt hvor det ene innlegget er verre en det andre.

Det må spørres om disse diskusjonene som pågår nå er direkte helsefarlige.
Kan vi forvente en depresjonsbølge når støvet har lagt seg?

Noen forslag til en tråd med positive effekter av den aktuelle coronapandemien kan jo eksempeltvis være:

-Barn og ungdom ser ut for å gå klar.
Dette er ikke noe selvfølge , heller et paradoks.
Kan vanskelig forestille meg hvorledes vi ville hatt det dersom barna våre døde med overfylte sykehus og lite hjelp å få.
Takk og pris.

Forsmak på fremtidig digetalisert hjemmearbeide .
Her tror jeg det ligger veldig mye smart nytenkning som kan effektisere prosesser.
Ikke minst en håndsstrekning for miljøet som endres ubehagelig raskt.
Nå får en demonstrert en hverdag med mindre fly i luften og kanskje oppstår det begeistring over bedre og mere effektive måter å gjøre unna arbeidet på.

En kan se på denne “milde” varianten av en pandami som en gave til mankind slik at samfunnene våkner opp og forbereder seg mye bedre på vesentlig farligere fremtidsvarianter av dette svineriet.

Mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves.
Vi kan gjøre bedre enn dagens.

Så kanskje , en positiv koronavirus tråd burde vært opprettet?

5 Likes

Barn og ungdom blir smittet, men får lette eller ingen symptomer.

Noe som gjør at de blir ende mer effektive smittespredere.

2 Likes

Vet du, jeg har tenkt den tanken mye i det siste. Tenk på hvor lite utslipp det nå blir. Ingen kjører. Transport stopper opp. Ingen flyr. Jorden får “puste” litt igjen. Se bare på NASA bildene av drivhusgass utslipp over Kina. Det er helt sinnsykt.

3 Likes

Ja. Definitivt. Viruset har utrettet mer enn alle klimatoppmøtene de siste årene tilsammen.

2 Likes

3sa84t(1)

Det er det jeg sier. Nå får folk kjenne på hvordan det vil fungere med MDG i regjering.

7 Likes

Coop nydalen

2 Likes

Såpe

1 Like