Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Ingenting :slightly_smiling_face:.

Fornekter det heller ikke.

Muttern er gone om hu får det.

Jeg har hatt noe som ligner veldig i 2 uker nå. Litt svimmel, men mest en følelse av å ikke få nok pust. Ikke feber, ikke hoste. Var hos fastlegen som mente dette mest sannsynlig gikk over av seg selv. Tok CRP-prøve som var normal. Holder meg hjemme så mye jeg kan :confused:

2 Likes
2 Likes

Om ikke mer så i alle fall et lite blaff av optimisme.

2 Likes

2 Likes

Den hører vel mer inn under preppetråden?

image

Hva tenker dere om vekstraten i Total recovered? Ser ut til å følge veksten i nye tilfeller relativt bra nå. Hva skjer når flere blir friske enn de som blir smittet?

2 Likes

Det er jo noen uker etterslep her, så den recovered bølgen du ser nå speiler infected bølgen for 3-4 uker siden i Kina.

1 Like

Ja, men om viruset spredde seg logaritmisk, burde ikke vi sett tegn til det i antall smittede nå?

1 Like

1 Like

Det testes bare en brøkdel av antatt smittede. Tror du skal være forsiktig med å anta noe som helst enda…

1 Like

Hvis det er lov med litt humor i disse dystre tider…

Det sies at Mexico har begynt å bygge en mur langs grensen for å holde Coronasmitte fra USA ute :joy:

14 Likes

Innovativt, nå er du klar for å ta kollektivtransport. Trenger ikke kjøre egen bil når man har en sånn. Hvis alle i Norge får seg en sånn kan vi kjøre på som vi har gjort tidligere. Er det bomull du har stappet i de små flaskene?

1 Like

Yup :slight_smile: Og greit å ta med hele bildet:

Her har du forskjellen: Log = Rosa, Sort = Lineær f.o.m 10.mars, Eksponensiell fram til det, og Orange = Kina-utviklingen.

Jepp bomull 100% :grinning:

Jeg spår en utvikling av den neste fasen. Den kaller jeg Rasisme fasen. Hvordan tror dere vanlige spanske arbeidere ville reagert om de traff en gjeng drita fulle Italienere på byen nå?

Det er nordmenn om 2 uker. Jeg tror nasjoner vil bli proteksjonistiske og rasistiske i stort monn.

Når alle land har like mye smitte kan det gå over igjen.

1 Like

1 Like

Dette skjer allerede på jobb hos oss nå, og det kommer fra ledelsen.

I dag kom det rutiner for hvordan vi skal håndtere sjåfører som kommer med vareleveranser til huset her. Og disse rutinene gjør forskjell på om sjåføren kommer fra utlandet eller ei.

Dette hadde i og for seg hadde vært greit, hadde de rutinene kommet for to uker siden, men pr i dag er det jo flere smittede i Norge enn i de fleste andre land i europa :crazy_face:

Ikke direkte rasisme, men alle sjåførene som kommer kjørende fra utlandet er da så å si alltid utlendinger.

Mens de som kjører kun innland har kortere turer, er i kontakt med langt flere mennesker og har dermed økt risiko for å bli smittet og å spre smitte. De er det ikke kommet noen store endringer i rutinene på enda.

5 Likes

Jeg skal innrømme jeg tenkte tanken jeg da, for noen uker siden.

Dette er the perfect storm, på alle måter. Inkl sted, tidspunkt, oppførsel fra vesten (usa), fortsatt oppførsel fra trump, osv osv…

Om et par år (5?) er Kina større (stor nok) enn usa, militært og økonomisk. Kina presser også igjennom silkeveien, andre land er med, og usa kan ikke gjøre noe. De henger plutselig etter, etter outsourcing i maaange år nå…

#neitilglobalizme

1 Like

Merker at “vi må slippe inn alle flyktninger i hele verden”-gjengen er usedvanlig stille for tiden.

5 Likes