Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Antall intensivsengeplasser på sykehusene er nok til å håndtere en vanlig influensasesong.
Kan du forklare hva disse sykehuslegene ikke har forstått som du forstår?

image

3 Likes

Kan du forklare det? Det er ingen krise i Norge, kun en person er innlagt. Du kan forklare det :slight_smile:

Hvis et stearinlys tar fyr i gardinen, tenker du da at «det er null stress, det er bare en gardin» eller slokker du driten for du har sett tidligere på tv at gardinbranner gjerne fører til full husbrann…?

Kanskje vanskelig å skjønne, men det som skjer i Italia og europa forøvrig vil komme hit. Man kan sette seg ned å late som ingenting, men det vil ikke hjelpe. Jeg beklager.

Min mor på snart 70 er fortsatt i fornektelsesmodus. Nei, nei, orker ikke tenke på det. Bedre å svitsje over på tv’n til noe annet…
Jeg ser her inne at hun ikke er alene :man_facepalming:

10 Likes

Vet du hva, historisk er denne influensa sesongen den svakeste vi har opplevd i Norge på flere år. Vi er så heldige at vi nesten har sluppet unna hele influensa sesongen, alt vi sitter igjen med er Corona som for 99 % av befolkningen knapt er en forkjølelse. Vi har den beste sesongen på influensa siden 2000 tallet, men noen vil at dette skal være det verste noen gang. Hvorfor kan ikke flere tenke selv, vi har det beste året ever, men alle vil at det skal være noe annet. Jeg er ikke syk og ingen i min omgangskrets er syke, alle har faktisk gått gjennom denne vinteren uten å bli syke. Spør din egen omgangskrets, det handler om å tenke selv. Jeg vil at flere skal tenke selv.

2 Likes

Ja fordi hvis alle gir blaffen så går nok dette bra.

Kom tilbake om en uke, så kan vi se hvor mange som er innlagt da. Enkelte forstår rett og slett ikke alvoret her.

Forskjellen på denne og en “vanlig” influensa, er at vi ikke har noen vaksine mot denne. Det betyr, at ingen eldre og andre personer med skrantende helse har fått vaksine. Noe de normalt ville fått. Det betyr at eldre vil for det første risikere å måtte lide seg gjennom en smertefull sykdomsperiode, og kanskje dø av det. De som ikke dør av det risikerer å få varig senket livskvalitet, og en mye tidligere død pga svekket helse i etterkant.

Det har vi gjort under alle influensa epidemiene, med unntak av noen og fugle-, griseinfluens har svært få mistet livet av. Hvordan forklarer donic at vi gav blaffen i 2019 da 10 talls flere ble smittet av influensa og svært mange flere mistet livet? Da får du svare på det og ikke rote deg bort i en annen forklaring som sosialister som regel gjør. Klarer du det? Hvis ikke, så ikke svar.

Venner av meg som lo av viruset for et par uker siden, sliter nå med dødsangst og vil ikke møte på jobb imorgen😅

2 Likes

Fordi det var influensa??

Jeg tenker at det er flere folk med dette viruset man ikke vet om I Norge som kommer til å smitte hauger av folk i den folkekjære kollektivtransporten. Viruset sprer seg som ild i tørt gress, og tettpakkede busser og tog er perfekt for viruset. Dette kommer til å gå veldig fort neste uke, men muligens under radaren i noen dager.

1 Like

I utgangspunktet ville jeg ikke vært særlig bekymret for Covid-19, men nå man ser mangelen på tiltak fra myndighetene, og ikke minst holdningene til ungdommer og unge voksne som mener at om de ikke får klynge seg sammen i hundrevis og drikke seg sanseløse, så er ikke livet verdt å leve.

Merk mine ord: Denne krisen kommer til å knekke Erna. I tillegg til å miste regjeringsmakt, så kommer hun heller ikke til å få den internasjonale toppstillingen hun har siklet på, og svidd av titalls milliarder for å få.
Trump kommer til å gå på en smell også, selv om han omsider er i ro-modus. Jeg tviler på at han er president i neste periode.

1 Like

Uansett hva man måtte mene, er der vel iallefall liten tvil om at de som har valgt å kvitte seg med alt av aksjer og evt gå short/bearxxx har gjort det rette valget på børsen🙂.

2 Likes

Flere skal ikke tenke selv, flere skal lese statistikk.

1 Like

Noterer meg at du unnviker spørsmålet og ber meg forklare det selv. Viser vel at du ikke har et godt svar eller ikke vil svare.

Jeg kan ikke forklare hva det er du tror du skjønner som legene ikke skjønner, det er kun du som kan bli bedt om å redegjøre for det.

1 Like

CNN tar i bruk P-ordet. Er det ikke rart at ikke WHO bruker dette nå?

2 Likes

Hadde du ikke trukket inn politikk ville jeg likt posten din.

Dette er det Donic skrev: “Ja fordi hvis alle gir blaffen så går nok dette bra.”

Hva i all verden har det med politikk å gjøre? Det er forresten ikke en krig mellom sosialister og kapitalister (selv er jeg delvis begge deler) det bare virker sånn.

1 Like

Det er vel litt av greia i diskusjonene her…

WHO burde vel bruke det før media finner det for godt å bruke det.

1 Like

Jeg kjenner et par eldre karer som fornekter det hele. De skrur av TV. Vil ikke vite. Det kan koste dem livet.
Her inne er det mange fornektere. Hvor mye har dere tapt hittil ?

Alt. Var i minus før dette :disappointed: