Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Alternativt; hvis finansieringen ikke lar seg gjøre , feks pga man blir permittert, så er jo spørsmålet om dette kunne dekkes av avtaleloven som jeg referte til over:

Dette gjeld likevel ikkje så lenge betaling vert hindra av stans i betalingsformidlinga eller andre omstende utanfor kjøparens kontroll og som kjøparen ikkje kan overvinne.

Da har noen, først og fremst kjøperen (og megler), gjort noe galt i forkant av budalsept. For før man byr skal man ha enten finansieringsbevis eller likvide assets. Selvsagt, om assets var aksjer som nå er gått ned er det et tvilstilfelle men i utgangspunktet betyr det at kjøper fortsatt er ansvarlig for kjøpet og da må dekke evt tap ved resalg.

Men for all del, om du vil prøve rettssystemet så gjør gjerne det, jeg tror dessverre du vil komme enda verre ut av desto så fall.

Hvem/hva skal man ta mest hensyn til i en slik situasjon? Kjøper, som inngikk en avtale han kanskje ikke kan holde? Selger, som har alt sitt på det rene og kanskje har kjøpt en annen bolig? Lovverket, som har ganske lang fartstid og en god del rettspraksis å rette seg etter?

Her ville jeg vært veldig forsiktig med å støtte meg på hovedlinjene i en paragraf uten å gå dypt inn i tilsvarende saker.

Som sagt; gi det litt tid. Du kan jo prøve å godsnakke med selger men ikke forvent noe. Og snakk med banken om en langsiktig løsning.

1 Like

Det er så vanskelig å trekke seg fra en handel at selv om du dør så må kjøpet gjennomføres…

Jeg anbefaler likevel at du kontakter din eiendomsmegler og ber han fremlegge et ønske til selger. Så kan dere forhandle om en minnelig løsning der du betaler selger en kompensasjon. Det er nesten alltid den løsningen hvor kjøper kommer best ut.

1 Like

En kompis av meg sendte linken under med følgende kommentar:

“De guttene der bare: “We fucking told you””

Publisert for litt over et år siden

Received: 29 January 2019; Accepted: 26 February 2019; Published: 2 March 2019

Abstract: During the past two decades, three zoonotic coronaviruses have been identified as the cause of large-scale disease outbreaks–Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS), Middle East Respiratory Syndrome (MERS), and Swine Acute Diarrhea Syndrome (SADS). SARS and MERS emerged in 2003 and 2012, respectively, and caused a worldwide pandemic that claimed thousands of human lives, while SADS struck the swine industry in 2017. They have common characteristics, such as they are all highly pathogenic to humans or livestock, their agents originated from bats, and two of them originated in China. Thus, it is highly likely that future SARS- or MERS-like coronavirus outbreaks will originate from bats, and there is an increased probability that this will occur in China. Therefore, the investigation of bat coronaviruses becomes an urgent issue for the detection of early warning signs, which in turn minimizes the impact of such future outbreaks in China. The purpose of the review is to summarize the current knowledge on viral diversity, reservoir hosts, and the geographical distributions of bat coronaviruses in China, and eventually we aim to predict virus
hotspots and their cross-species transmission potential"

10 Likes

Takker for svar. Greit å sparre litt her før man gjør noe.

1 Like

Joe Rogan experience med Michael Osterholm
Kan anbefale denne, usikker på om den er blitt postet før.

1 Like

Hvor mange faktisk smittede har vi Norge nå? 10000-15000? Prøvetakingen er jo en vits.
Er du ikke i kategoriene: vært i utlandet eller vet at du har vært i nærheten av smittet så blir du ikke testet og nå er testingen gitt enda strengere kriterier.
Ringte den lokale Korona-telefonen og ble fortalt av en helsesekretær at den kraftige luftveisinfeksjon både jeg og kona hadde fått nok var en forkjølelse og at vi ikke kunne bli testet da vi ikke visste hvem som eventuelt hadde smittet oss. I praksis betyr det at smitten skjer fritt utenfor de kriteriene helsevesenet har satt for prøvetaking.
I tillegg ble jeg rådet til å gå til fastlegen om jeg skulle bli enda dårligere i lungene. Svært dårlig ide ga jeg uttryk for. Men dette viser bare hvor lite kontroll man har over situasjonen.

7 Likes

:joy: :joy: :joy:

Så litt som med Kina da med andre ord, med tanke på troverdighet av antall smittet.

Man har mangen potensiale smittekilder, men så lenge du ikke har en smittekilde å vise til eller er kritisk sjuk blir du ikke testet eller registrert.

1 Like

Det vil kreve enormt med ressurser å teste halvparten av befolkningen - og hva hjelper det egentlig?

Jeg trodde det var slik at man ikke har noen kur mot viruset… Slik at det beste man kan gjøre er å prøve å ta vare på seg selv og være forsiktig så man ikke smitter andre. Så vidt jeg har forstått kommer de fleste til å bli smittet, Angela Merkel sa vel at hun trodde minst 60% av tyskere kom til å få viruset. Og at de fleste blir kvitt det uten større problemer enn med et vanlig influensavirus.

3 Likes
1 Like

Men å teste kun et utvalg å bruke det som reelle tall som det gjøres av FHI blir også ganske meningsløst. Det burde derimot vært slik at alle som hadde en eller annen form for luftveisinfeksjon fikk karantene og at det ble behandlet som korona til det motsatte var bevist.

3 Likes

Bør allikevel gi en indikasjon på utviklingen.

bilde

10 Likes

I mangel av bedre steder å poste denne:

Pressevakt i Ruter har nok litt å svare for i morgen. Om noen dager har vi denne saken:

Ruter opplever trafikkvekst midt i Coronakrisen

-Vi kan ikke skjønne hvorfor, uttaler kommunikasjonssjef Sverre Oisann Hansen

5 Likes

Og plutselig ble det fullt av gamle damer på tbanen :sweat_smile:

1 Like

Det var i alle fall folk på toget til Bergen…

MANN HOSTET PÅ PASSASJERER - MISTENKER SMITTE

Pressevakt i Vy, Nina Schage, bekrefter ovenfor Bergens Tidene at Bergensbanen er stoppet på Dale grunnet mistanke om cornasmitte på toget.

Ifølge henne har dette sammenheng med mannen som hostet på folk på toget tidligere, som har sagt han har testet positivt for covid-19.

Om bord i toget er omtrent 60 mennesker. Ingen får inntil videre forlate toget.

– Vi pågrep ham på Ål stasjon klokken 19.15. Meldingen gikk på at han gikk rundt og hostet på passasjerer. Slikt gjør man ikke i disse dager, sier operasjonsleder Øystein Eikedalen i Sørøst politidistrikt til NTB.

Da politiet kom for å pågripe mannen, angrep han patruljen med et brannslokkingsapparat og sprutet pulver på politifolkene.

Klokken 00.40 opplyser pressevakt i Vy, Nina Schage, til VG at helsemyndighetene har bestemt at de som var om bord på toget skal rett i hjemmekarantene og testet for coronaviruset.

– Toget kjørte fra Dale stasjon retning Bergen klokken 00.45, sier Schage.

1 Like

Hm, så mange skyer…Er det noen som ser en Ichimoku sky her?
Noen flere enn meg som synes at VGs glimrende interaktive kart minner om de siste dagenes TA-analyser her inne?

1 Like

Tar litt vel av no syns eg…
Mengden med smittebærere må jo være enormt når man ser på mengden personer med smitte som har kommet hjem fra Europa i det siste. Noe som ikke stemmer med tallene.

Noen vil sikkert si jeg er idiot som tenker i slike baner. Men viktig å trekke pusten og roe litt ned.

flu

Og slike artikler som dette har jo null verdi!
Utifra dette har jeg allerede hatt koronavirus for 6 uker siden. Mangen i nærmeste
omgangskrets har også vært syke. Sivigers hadde full lungebetennelse til tross for vaksine.
Selv hadde jeg ingen forhøyet CRP, og de fant ingenting på blodprøve som ble tatt. Men mest sannsynlig vanlig influensa.

3 Likes

Viktig å sette ting i perspektiv ja. Men når vi først skal ha en pandemi er det jo fint den ikke er SÅ dødlig ELLER gjør deg om til en zombie…? :sweat_smile:

3 Likes

Med tanke på antallet fra den gruppen med kjente smittetilfeller fra Italia som allerede er innlagt og at en andel av disse ligger i respirator, så er det ikke sannsynlig at tusenvis av oss har hatt dette allerede før første bekreftede tilfelle kom i slutten av februar.

Det skulle i så fall vært over 100 innlagte med feber og pusteproblemer + 10 i respirator allerede i månedsskiftet.

1 Like