Husker dere Kirkland? Kanskje det første aldershjemmet i US som ble påvirket…
Nå er over 30 døde, hørte jeg på nyhetene… på 1 uke?
Husker dere Kirkland? Kanskje det første aldershjemmet i US som ble påvirket…
Nå er over 30 døde, hørte jeg på nyhetene… på 1 uke?
Litt interessant og enkelt forklart.
The Coronavirus Explained & What You Should Do
Fikk akkurat høre at sykehjemmet der min bestemor på 93 bor skal ta i mot Coronasmittede. Følger visst av nasjonale føringer fra helsemyndighetene. Er ikke det at jeg tror de er idioter, så noe er naturligvis vurdert, men jeg synes det er rart at ikke man kan bruke et tomt hotell eller noe isteden. Spesielt når alle vi andre sitter hjemme for å unngå å sette eldre i fare…
Det synes jeg var veldig merkelig… i og med at eldre er i risikogruppen, burde de finne alternative steder. Et hotell funker, men utstyret mangler. Ville blitt mye ekstraarbeid å sette alt i stand, tenker jeg.
Arbeidsplassen min har tømt to avdelinger (flyttet beboere til andre avd) og står klare til å ta i mot pasienter fra andre steder, skulle det bli nødvendig. Hører fra kollegaer at det er så stille der nå for tida. Jeg er selv i pappaperm, men har gitt beskjed om at jeg står klar til å hjelpe til.
Feil tråd
Det kan jo argumenteres med at et sykehjem allerede har bemanning og rutiner.
Likevel nesten så man skulle tro at noen ønsker å bli kvitt de eldste, feks for å redusere pensjonsutbetalinger!
Sanner kremter nesten like mye som meg og står i studio
Vesteraalens fiskeboller på debatten på NRK!
Nå håver Bagger inn💪
Edit! Gikk akkurat opp for meg at det er Bagger som har satt ut viruset. Dels for å tjene penger etter FUN er solgt å dels for å skade Morti🤣
Bagger har innsett at det er bedre å lage fiskeboller enn å prøve å ta innersvingen på meg. Så har ikke hørt noe fra han på flere år
London Real intervjuer den selverklærte profesjonelle konspirasjonsteoretikeren David Icke om Koronaviruset:
Er ikke enig i alt han sier, men han er entusiastisk og har helt klart noen gode poeng. Det skal sies at han er ganske far out inne i konspirasjonsteorier. Uansett, passer bra her i spekulasjonstråden. Jeg har selv bare sett halve intervjuet (på dobbel hastighet selvsagt).
Jeg hørte de første 10 minuttene, synes det bare var fjas. Men en tulling kan jo også ha gode poenger, hva var de gode poengene han hadde?
Det som er gøy med disse konspirasjonsteoriene, er at om det er hold i de, så får vi nok straks vite det…
Jeg må innrømme at jeg slipper til ca 10 min ut i videoen, og så de første ti litt senere…
Fritt gjenfortalt, av et hode som ikke husker så godt:
At dem viruset er skadelig for stort sett er folk som allerede har et utsatt/redusert immunsystem.
Fokusere på gamle og syke og ikke stanse hele samfunnet på grunn av et virus som i stor grad ikke er verre enn andre virus (unntatt den ene varianten av det).
At internasjonale lover / politikk / hvordan mennesker omgås vil få store konsekvenser etter dette viruset. Konsekvenser mer basert på frykt enn hvor farlig viruset egentlig var. Litt som krigen mot terror; den er hausset opp til å være mye mer omfattende enn den egentlig er - med store konsekvenser for samfunnet. Det er ikke terroren i seg selv som er verst, men måten samfunnet fokuserer på den og opphøyer den - det fører til at innbyggerne lever i frykt.
At viruset i seg selv ikke nødvendigvis er menneskeskapt, med hensikt, men at det kan bli utnyttet til å få gjennomført en del tiltak som feks å kutte ut kontanter, legalisere tvungen medisinsk overvåkning og etterhvert mer overvåkning generelt.
At utallige mennesker vil miste jobben som konsekvens av dette, spesielt i små og mellomstore bedrifter, alt vil bli mer teknologidrevet,Amazon og de andre store vil ta enda større markedsandeler, vi får mindre menneskelig kontakt, mer skepsis over landegrensene.
Jeg er uenig i at klimakrisen er skapt av denne maktelitekulten han snakker om. Og at en slik kult i det hele tatt skulle eksistere er kanskje litt søkt! Men, det er en del ting i samfunnet som styres av kulter som feks frimurerlosjen, så at det finnes en form for samarbeid mellom de absolutt rikeste ser jeg på som ganske sannsynlig.
Kan se ut som de øker testing nå ja. En venn som er eller var sykere enn meg får nå komme inn å teste seg en uke etter de sa nei.
Testet leietakeren min også, han var negativ. Til hans skuffelse, hadde vært ok å være ferdig med.
Veldig grei video med tanke på hvor inni granskauen dumme utrolig mange nordmenn er:
Veldig interessant den der. Linket før i dag. Tid for å bytte ut influensere fra Botox fugleskremsel til noen med hjerne.