Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

“I tillegg til at epidemien kom overraskende på myndighetene, har Italias underliggende antibiotikakrise sannsynligvis forverret situasjonen dramatisk. En dødelig miks av resistente bakterier og koronavirus kan være årsaken til de høye dødstallene i Italia…”

3 Likes

Er det en reell trussel iverksettes tiltak raskt. Er de ikke helt overbevist så snakker de mange fine ord og gjør veldig lite, uten å øke skatten litt.

2 Likes

Eventuelt om trusselen krever en viss forestillingsevne som ikke alle har. Det kan være like vanskelig for mange å forstå global oppvarming når det er kaldt på Hamar som det er for andre å forstå at Covid-19 er et problem så lenge vi ikke har mer enn 12 dødsfall i Norge og rundt 3000 smittede.

(Siden du insisterer på å dra den debatten inn i dette forumet)

3 Likes

Jeg insisterer ikke. Har ikke tenkt så mye på klima i det siste. Den var relevant fordi vi nå ser hva myndighetene gjør når de først er overbevist om en trussel mot menneskeheten. Da løser de ikke problemet med en skatt. De stenger ned samfunnet og legger ned industri.

2 Likes

Säkert delad redan :wink:

bilde

1 Like

image

2 Likes
1 Like

Haha! Hadde vært effektivt da!

1 Like

3 Likes

100% enig. Ta ferien no. Hva skal ein med feri etter å gått heime ein mnd tid?


– Det vi kunne gjort var å si at dette går over innen mai eller juni. Etter det er det full fellesferie og skolestans. Hvis alle heller tar ut ferien i mai eller juni vil man spare ganske mye i permitteringspenger og få til mer verdiskaping. Hvis viruset gir seg i juli, kan man få samfunnet i gang igjen.

3 Likes
1 Like

Alle hytteeiere har min aller dypeste medfølelse.:cry:

3 Likes

…det blir i hele 18 måneder.

Tror nok det blir kortere, hvis de aller aller fleste er nøye med å holde avstand, vaske hender og generelt flinke med hygiene så tror jeg det kan det gå an å slippe opp litt.
Men tiden vil vise.

2 Likes

Nå som Fun er solgt bør dere slippe inn Bagger😉

2 Likes

Er det ikke nok at vi har sluppet korona inn i landet? Nei kjør lockdown, trenger ikke slippe pesten inn på TI også.

2 Likes

Husk på det er en pest som lever i et fiskebolle-eventyr😉

Er han fiskebollekaptein?